اخبار

حلزون های «توربو» سوم شدند

3.66Kviews
۰
(۰)

انیمیشن «توربو» در اولین هفته اکرانش توانست بعد از انیمیشن «من نفرت‌انگیز » رتبه سوم گیشه را به خود اختصاص دهد.

قسمت دوم انیمیشن سینمایی «من نفرت‌انگیز» (Despicable Me) به کارگردان پیر کافین و کریس رنوارد نیز در سومین هفته اکران خود با فروشی برابر با ۲۵/۱ میلیون دلار عنوان دومین فیلم پرفروش‌ این هفته گیشه سینماهای دو کشور آمریکا و کانادا را به خود اختصاص داد. 

کن داریو و سینکو پل فیلمنامه قسمت دوم «من نفرت‌انگیز» را نوشته‌اند و استیو کارل، کریستن ویگ و کن جئونگ نیز از جمله بازیگران برجسته‌ای هستند که به جای شخصیت‌های این پروژه حرف زده‌اند. همچنین در قسمت دوم انیمیشن سینمایی «من نفرت‌انگیز»، گرو توسط یک تیم ضد شرور به استخدام در می‌آید تا بتواند به آن‌ها کمک کند تا با یک گروه جدید جنایتکار بتوانند مصالحه و معامله کنند.

قسمت نخست این انیمیشن پیش از این با اکران در سال ۲۰۱۰ میلادی موفق شده بود فروشی برابر با ۵۴۴ میلیون دلار را در سراسر جهان برای خود رقم بزند. 

انیمیشن سینمایی «توربو» (Turbo) به کارگردانی دیوید سورن نیز در نخستین هفته اکران خود توانست فروشی برابر با ۲۱/۵ میلیون دلار را رقم بزند و با تکیه بر این مبلغ فروش در رتبه سوم جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های گیشه این هفته سینماهای آمریکای شمالی جای بگیرد.

دارن لمک به همراه رابرت دی سیگل فیلمنامه «توربو» را نوشته‌اند و این انیمیشن سینمایی داستان حلزونی را به تصویر می‌کشد که آرزو دارد روزی بتواند در مسابقات سرعت به قهرمانی برسد.

مطالعه کنید:  «ماجراهای گالیور»، «پینوکیو» و «سندباد» فیلم می‌شوند

جدیدترین محصول استودیو «پیکسار» به نام «دانشگاه هیولاها» (Monsters University) به کارگردانی دن اسکانلون نیز توانست در پنجمین هفته اکران خود با فروشی برابر با ۵ میلیون دلار عنوان دهمین فیلم پرفروش‌ این هفته گیشه سینماهای دو کشور آمریکا و کانادا را به خود اختصاص دهد.

رابرت ال بیرد فیلمنامه «دانشگاه هیولاها» را نوشته است و بازیگران مطرح و برجسته هالیوودی مانند بیلی کریستال، هلن میرن، جان گودمن و استیو بوسکمی نیز به جای شخصیت‌های این انیمیشن حرف زده‌اند. «دانشگاه هیولاها» ماجرای دوستی بین «مایک» و «سالی» در دانشگاه را به تصویر می‌کشد.

قسمت پیشین این انیمیشن با عنوان «شرکت هیولاها» (Monsters Inc) با اکران در سال ۲۰۰۱ میلادی توانست فروشی برابر با ۵۶۳ میلیون دلار را در سراسر جهان برای خود رقم بزند.

همچنین فروش فیلم‌های مذکور تا به امروز در سینماهای سراسر جهان به شرح زیر است:

عنوان فیلم

هزینه تولید (میلیون دلار)

فروش جهانی (دلار)

جادو

۲۰

۴۴،۹۳۰،۰۰۰

من نفرت‌انگیز ۲

۷۶

۵۸۴،۵۵۹،۰۰۰

توربو

۱۳۵

۳۱،۲۰۳،۰۰۰

رشده کرده‌ها ۲

۸۰

۸۸،۲۰۰،۰۰۰

سرخ ۲

۸۴

۲۶،۱۰۰،۰۰۰

حاشیه اقیانوس

۱۹۰

۱۷۸،۵۳۵،۰۰۰

آر آی پی دی

۱۳۰

۱۹،۵۶۳،۰۰۰

گرما

۴۳

۱۴۵،۱۶۷،۰۰۰

جنگ جهانی زی

۱۹۰

۴۵۶،۴۴۱،۰۰۰

دانشگاه هیولاها

نامشخص

۵۳۲،۸۹۸،۰۰۰

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۰ / ۵٫ ۰

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

+ 23 = 24

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.