اخبار

توقف «دانشگاه هیولاها» با فروش ۲۵۰ میلیون دلاری

3.06Kviews
۰
(۰)

برخلاف تصور و پیش‌بینی تحلیل‌گران اقتصادی سینما انیمیشن کامپیوتری «دانشگاه دانشگاه هیولاهاهیولاها» در اکران عمومی خود در آمریکای شمالی، به یک فروش ۳۰۰ میلیون دلاری دست پیدا نمی‌کند.

اهل فن می‌گویند این کمدی اکشن ماجراجویانه و خانوادگی، در طول زمان نمایش عمومی خود در این منطقه حداکثر تا ۲۸۰ میلیون دلار فروش خواهد کرد.

افت زیاد فروش فیلم در سینماهای آمریکای شمالی در پنجمین هفته نمایش عمومی آن، باعث ارائه این تحلیل شده است. «دانشگاه هیولاها» هفته قبل فقط ۵ میلیون دلار فروش داشت.

هر هفته که می‌گذرد میزان فروش این فیلم کمتر از هفته قبل می‌شود ، این در حالی است که فروش کلی «دانشگاه هیولاها» هم‌اکنون به ۲۴۹ میلیون دلار رسیده است.

از ابتدای فصل تابستان تا به حال، فقط «مرد آهنی۳» توانسته طی یک مدت زمان کوتاه به فروشی بالای ۲۰۰ میلیون دلار دست پیدا کند.به همین دلیل،اهل فن گفتند انیمیشن کمپانی والت دیزنی هم به فروشی بالای ۳۰۰ میلیون دلار دست پیدا خواهد کرد.

تحلیل‌گران اقتصادی سینما برای «دانشگاه‌ هیولاها» پیش‌بینی یک فروش کلی ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیون دلاری در جدول گیشه نمایش سینماهای آمریکای شمالی می کردند.

این کمدی خانوادگی اکشن و ماجراجویانه در سه روز اول نمایش خود ۸۲ میلیون دلار فروش کرد و طی ۳۲۰روز اول نمایش فروش کلان 200 میلیون دلاری را تجربه کرد.

فیلم قسمت دوم «شرکت هیولاها» است که در سال ۲۰۰۱ به نمایش عمومی در آمد و حدود ۲۹۰ میلیون دلار در آمریکا و کانادا فروش کرد.

تهیه‌کنندگان فیلم طی این سالها به دنبال تولید قسمت دوم آن بودند و در جست‌وجوی یک فیلم‌نامه قوی و مناسب برای ماجراجویی‌های دو کاراکتر اصلی آن بودند.

مطالعه کنید:  برندگان بخش انیمیشن هفتمین جشنواره فیلم شهر

به نوشته سایت اینترنتی آی‌ام وی بی، «دانشگاه هیولاها» را ون اسکانلون کارگردانی کرده و بیلی کریستال و جان گودمن صدا پیشه‌های اصلی آن هستند.

این دو به جای دو لولوی ترسناک به نام سالی و مایک صحبت می‌کنند که در سمت اول فیلم، در شرکت هیولاها کار می‌کردند.

قصه قسمت دوم پیش درآمدی بر قصه نسخه اصلی است و ماجراهای آن در دورانی قبل از شروع قصه قسمت اول اتفاق می‌افتد.

به این ترتیب قصه قسمت دوم به شرح ماجراجویی‌های سالی و مایک در دورانی می‌پردازد که در دانشگاه هیولاها ثبت‌نام می‌کنند تا رسم و رسوم ترساندن بچه‌های کوچک را یاد بگیرند.

این دو کاراکتر پس از ورود به دانشگاه هیولاها با یکدیگر آشنا و دوست می‌شوند. اما این دوستی پس از یک رشته ماجراجویی‌های خنده‌دار و کمدی شکل می‌گیرد.

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۰ / ۵٫ ۰

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

28 + = 31

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.