اخبار

فروش ۳۳۵ میلیون ‌دلاری «دانشگاه هیولاها» در گیشه جهانی

3.15Kviews
۵
(۱)

دانشگاه هیولاها

این انیمیشن کامپیوتری کمپانی والت دیزنی و شرکت کامپیوتری پیکسار در ۶۰ کشور جهان روی پرده است.

فروش این کمدی خانوادگی و ماجراجویانه که دنباله‌ای بر فیلم «شرکت هیولاها»(2001) است، در آمریکای شمالی حدود ۲۶۰ میلیون دلار بوده است.

ژاپنی‌ها بیشترین استقبال را از «دانشگاه هیولاها» با یک فروش ۵۸ میلیون دلاری کرده‌اند و کشورهای مکزیک، انگلستان، آرژانتین، استرالیا و روسیه با فروش‌هایی ۳۸، ۳۲، ۲۳، ۲۲ و ۲۱ میلیون دلار در ردیف‌های بعدی قرار دارند.

تحلیل‌گران اقتصادی سینما و اهل فن پیش‌بینی می کردند این فیلم در جدول گیشه نمایش سینماهای آمریکای شمالی به فروشی ۳۰۰ میلیون دلاری دست پیدا خواهد کرد.

این کمدی خانوادگی اکشن و ماجراجویانه در سه روز اول نمایش خود ۸۲ میلیون دلار فروش کرد و طی ۱۰ روز اول نمایش فروش کلان ۱۵۰ میلیون دلاری را تجربه کرد. 

دانشگاه هیولاها

همین موفقیت کلان باعث شد تا بسیاری بگویند «دانشگاه هیولاها» تبدیل به پرفروش ترین فیلم انیمیشنی فصل تابستان امسال سینما خواهد شد.

فیلم قسمت دوم «شرکت هیولاها» است که در سال ۲۰۰۱ به نمایش عمومی درآمد و حدود ۲۹۰ میلیون دلار در آمریکا و کانادا فروش کرد.

تهیه کنندگان فیلم طی این سال‌ها به دنبال تولید قسمت دوم آن بودند و در جست‌وجوی یک فیلم‌نامه قوی و مناسب برای ماجراجویی‌های دو کاراکتر اصلی آن بودند.

به نوشته سایت اینترنتی آی ام دی بی ، «دانشگاه هیولاها» را ون اسکانلون کارگردانی کرده و بیلی کریستال و جان گودمن صدا پیشه‌های اصلی آن هستند

این دو به جای دو لولوی ترسناک قصه به نام سالی و مایک صحبت می‌کنند که در قسمت اول فیلم، در شرکت هیولاها کار می‌کردند.

مطالعه کنید:  Halo 2: Anniversary

قصه قسمت دوم پیش در آمدی بر قصه نسخه اصلی است و ماجراهای آن در دورانی قبل از شروع قصه قسمت اول اتفاق می‌افتد.

به این ترتیب، قصه قسمت دوم به شرح ماجراجویی‌های سالی و مایک در دورانی می‌پردازد که در دانشگاه هیولاها ثبت‌نام می‌کنند تا رسم و رسوم ترساندن بچه‌های کوچک را یاد بگیرند.

این دو کاراکتر پس از ورود به دانشگاه هیولاها با یکدیگر آشنا و دوست می‌شوند. اما این دوستی پس از یک رشته ماجراجویی‌های خنده‌دار و کمدی شکل می‌گیرد.

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۵ / ۵٫ ۱

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

18 + = 21

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.