اخبارانیمیشن ایران

انیمیشن در سطح بین الملل رفتار بین المللی می طلبد

6.77Kviews
۵
(۱)

مرتضی نجفیهمه از کمپانی والت دیزنی حرف می زنند وقتی با مرتضی نجفی سر حرف را درباره انیمیشن باز کردیم او نیز مانند دیگران بی هیچ مکث و تردیدی از والت دیزنی سخن به میان آورد.

این فعال در حوزه انیمیشن می گوید که نمی شود از انیمیشن حرف زد اما از والت دیزنی حرفی به میان نیاورد چرا که او کسی است که به همراه برادرش کمپانی والت دیزنی را بنیان گذاشت و بیشترین تأثیر را درشکل گیری و پیشرفت انیمیشن داشت.

نجفی سپس در توصیف انیمیشن از زبان  والت دیزنی، می گوید: انیمیشن می تواند هر چیزی را که به ذهن خطور می کند، توضیح دهد. این صنعت در دهه ی ۱۹۲۰ درآمریکا متولد شد و به دنبال آن در تمامی کشورها علاقه مندان به انیمیشن فعالیت های خود را شروع کردند.

وقتی از وی می پرسیم ما کجای انیمیشن جهانیم، در پاسخ، خیلی صریح و شفاف، تأکید می کند: متاسفانه جایگاه مناسبی در جهان انیمیشن نداریم، این در حالی است که در ایران پتانسیل رقابت با کارهای بین المللی وجود دارد.

این فعال انیمیشن که ۱۴ سال سابقه کار در این حوزه در داخل و خارج از کشور را دارد، با تأسف ادامه می دهد:  در بسیاری از شرکت های بزرگ خارج از کشور، این انیمیشن کارهای ایرانی هستند که با بالاترین کیفیت مشغول به کار هستند.

نجفی، در پاسخ به این که چرا ما در داخل کشور خودمان نمی توانیم از این نیروی بالقوه استفاده درست و بهتری داشته باشیم در حالی که همین جوانان ایرانی در خارج از کشور تبدیل به انیمیشن کار های حرفه ای می شوند، بی درنگ می گوید: بیشترین مشکل در انیمیشن، فرهنگ تیمی کار کردن،  زمان و نوع برخورد با پروژه های انیمیشنی و رعایت نکردن اصول انجام کار در تمامی مراحل پروژه ها است.

مطالعه کنید:  انیماتور های برتر

وی با تأکید بر این که در ایران پتانسیل ساخت انیمیشن هایی در سطح بین المللی وجود دارد، تصریح می کند: اگر می خواهیم انیمیشنی در خور شأن ایران داشته باشیم باید در ساخت انیمیشن نیز بین المللی رفتار کنیم و همه باید تلاش کنیم تا سطح انیمیشن ایران را نه فقط درکیفیت، بلکه در ارائه فرهنگ ایرانی اسلامی بالا ببریم تا نشان دهیم که توانمندی ایرانیان در تمام زمینه های هنری بالاست.

نجفی در خصوص انیمیشن های مذهبی، می گوید: یکی از بهترین راه های نشان دادن اعتقادات مذهبی و رفتارهای اسلامی و آشنا کردن بیشتر کشورها با اسلام، ساخت انیمیشن های مذهبی است. زیرا در انیمیشن محدودیتی در ساخت وجود ندارد و به بهترین شکل می توان مسائل مذهبی را به تصویر کشید. البته نه به شکلی که هم اکنون ارائه می کنند به نظر من باید این تأثیرگذاری به شیوه غیر مستقیم بیان شود.

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۵ / ۵٫ ۱

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

2 Comments

  1. با سلام و خدا قوت ..آغا من تیزر و موضوع داستان خونی از بهشت رو خییلی خوشم اومد قرار بود تا سال ۹۲ ۹۳ تمام بشه فکر کنم ولی متاسفانه الان سال ۹۶ ولی هنوز نیومد بیرون ..چی شد..حداقل یه اطلاع رسانی کنید

Leave a Response

46 + = 50

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.