اخبارانیمیشن ایران

«مامان آهو کجایی»/پخش ۱۱۲ دقیقه انیمیشن با موضوع امام رضا (ع)

3.73Kviews
۰
(۰)

شبکه پویا برای شب میلاد امام رضا (ع)‌ 112 دقیقه انیمیشن تدارک دیده است.

به گزارش سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا، «آقای مهربان»، «مامان آهو کجایی»، «زیارت» و «طلب»، انیمیشن‌های سینمایی تولیدی مرکز پویانمایی صبا و مراکز استان‌ها هستند که قرار است در شب میلاد امام رضا (ع) از شبکه پویا پخش شوند.

انیمیشن «آقای مهربان» داستان امام رضا(ع) را به صورت کاملا جدید و از نگاه دیگری روایت کرده است. انیمیشن سینمایی «آقای مهربان» به کارگردانی مشترک بهنام دلداده و علیرضا گلپایگانی به تهیه‌کنندگی مرکز پویانمایی صبا. در یک قسمت ۸۰ دقیقه‌ای با تکنیک ۲بعدی تولید و قرار است امروز، ۲۵ شهریور ماه ساعت ۲۱ از شبکه پویا پخش شود.

داستان فیلم «آقای مهربان» با اشاره به داستان ضامن آهو در ارتباط با امام رضا (ع) نقل شده و همه ما به خوبی با این داستان آشنایی داریم ولی این بار این موضوع از زاویه دید دیگری مطرح می شود و تا اواسط فیلم شاید بیننده نتواند حدس بزند که این فیلم قرار است همان ماجرای ضامن آهو را روایت کند.

انیمیشن «مامان آهو کجایی» بخشی از زندگی امام رضا(ع) در قالب سینمایی و با تکنیک سه‌بعدی به نمایش می‌کشد.

انیمیشن «مامان آهو کجایی» در تاریخ هشتم آبان ماه سال ۸۸ همزمان با میلاد امام هشتم به کارگردانی ایمان ایرانژاد و تهیه کنندگی مرکز پویانمایی صبا در موسسه وانیا فیلم وارد مرحله تولید شد که با همت شبانه روزی گروه تولید، ساخت این انیمیشن بعد از گذشت هشت ماه به پایان رسید.

مطالعه کنید:  نسخه ی رایگان Cinema 4D مکسون برای دانشجویان

انیمیشن «مامان آهو کجایی» برداشتی آزاد از داستان ضامن آهو امام رضا(ع) است که با نگاهی نو به این روایت پرداخته شده، که در این قصه مامان آهو به خواست بچه‌های خود (چشم آبی و چشم قهوه ای) برای چیدن مقداری گل به دل جنگل می‌زند اما در دام شکارچی گرفتار می‌شود و در آخرین لحظه مردی به سمت شکارچی رفته و ضامن آهوی مادر می شود.

انیمیشن «مامان آهو کجایی» امروز، ۲۵ شهریور ماه ساعت ۱۷:۱۲ از شبکه پویا پخش می‌شود.

انیمیشن «طلب» سرگذشت شاخه‌ای از درختی که در مجاورت امامزاده ای است را به نمایش می‌کشد.

انیمیشن «طلب» به کارگردانی علیرضا قنبری در یک قسمت ۸:۳۰ دقیقه ای با تکنیک ۲ بعدی به تهیه کنندگی نژلا نوشیروانی در مرکز آذربایجان غربی تولید و قرار است امروز، ۲۵ شهریور ماه ساعت ۲۰:۱۷ از شبکه پویا پخش شود.

این انیمیشن سرگذشت شاخه ای را به نمایش می کشد که از درختی که در مجاورت امامزاده های قراردارد و این شاخه بر اثر باد از درخت جداشده و در رودخانه زیر درخت خود می افتد و سفر معنوی خود را آغاز می کند شاخه در مسیر سفر از ۸ فراز گذشته و موجبات راحتی عده ای را فراهم می کند و در هر فراز شاخ و برگ خود را از دست می دهد و به تکه چوب صاف و صیقل خورده ای تبدیل می شود و توسط بادبادکی به حیاط حرم امام رضا ع رسیده و در نهایت توسط خادمی به دسته پرهای متبرکی متصل شده و در مجاورت پنجره فولاد متبرک می شود.

مطالعه کنید:  آرت بوک انیمیشن «شجاع»

انیمیشن «زیارت» به کارگردانی سید محمد مطهری در یک قسمت هفت دقیقه ای با تکنیک ۳بعدی در استان گلستان تولید وقرار است امروز، ۲۵ شهریور ماه ساعت ۱۹:۳۶ از شبکه پویا پخش می شود. 

داستان انیمیشن «زیارت» ماجرای سفر یک خانواده را به مشهد مقدس به نمایش می کشد.

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۰ / ۵٫ ۰

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

1 Comment

Leave a Response

73 + = 75

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.