اخبارانیمیشن ایران

یک گروه قسم خوردند بهترین فیلم زندگیشان را بسازند

4.08Kviews
۰
(۰)

بهرام عظیمی که جایزه بهترین انیمیشن را برای فیلم “ماسوله” از نهمین جشنواره فیلم کازان دریافت کرده است عنوان کرد به تازگی مراحل تولید انیمیشنی به نام “یتیم” را آغاز کرده که اثری خیریه است و در حمایت از ایتام ساخته می شود.

بهرام عظیمی کارگردان و انیماتور درباره برگزیده شدن یکی از انیمیشن‌هایش با نام “ماسوله” در جشنواره کازان روسیه به خبرنگار مهر گفت: این انیمیشن که به سفارش مرکز فرهنگی صبا تولید شده است در طول دو سال گذشته در ۱۵ جشنواره معتبر بین المللی شرکت کرده است و این هفتمین جایزه ای است که از جشنواره ها دریافت می کند.

وی افزود: انیمیشن”ماسوله” تا به حال بارها از تلویزیون مکزیک پخش شده است. این انیمیشن ۱۰ دقیقه ای همچنان که از نامش بر می آید به شهر ماسوله ارتباط دارد و روایتگر یک داستان عاشقانه بین یک پیرزن و پیرمرد است. “ماسوله” با تکنیک سه بعدی کامپیوتری ساخته شده و فضاسازی کاملا رئالی دارد به شکلی که من بارها در جشنواره های مختلف شاهد بودم که تماشاگران جذب فیلم شده و باورشان نشده است که دارند انیمیشن می‌بینند. 

عظیمی درباره حضور این انیمیشن در جشنواره کازان توضیح داد: در این دوره از جشنواره ۴ فیلمساز ایرانی آثارشان را شرکت داده بودند که انیمیشن “ماسوله” جایزه بهترین انیمیشن و فیلم تلویزیونی “نامه‌های خیس” به کارگردانی مرجان اشرفی زاده جایزه بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر نقش اول زن را از آن خود کردند. فیلمسازانی که به صورت مستقل آثارشان را ارائه داده بودند در جشنواره حضور داشتند اما متاسفانه من به جشنواره دعوت نشده بودم و نماینده مرکز صبا به جای من جایزه ام را دریافت کرد.

مطالعه کنید:  «شاهزاده روم» شاهزاده انیمیشن ایران

وی ادامه داد: این انیمیشن پیش از این جایزه ویژه جشنواره رویش، جایزه اول جشنواره فیلم رشد، جایزه ویژه جشنواره فیلم مکزیک و جایزه اول جشنواره بین المللی هنرهای دیجیتال را از آن خود کرده است اما جایزه ای که از جشنواره فیلم کازان گرفته معتبرترین جایزه این فیلم به حساب می آید. فیلم‌هایی برای حضور در جشنواره بین المللی فیلم کازان دعوت به همکاری می‌شوند که مضامین انسانی و اخلاقی را رعایت کرده و اهل خشونت نباشند.

این کارگردان درباره دیگر فعالیتهایش توضیح داد: در حال تولید انیمیشنی به نام “یتیم” هستم که نوشته مهناز عادلی است. همه افرادی که در تولید این انیمیشن ۱۰ دقیقه ای حضور دارند قسم خورده اند که تلاش کنند این فیلم بهترین کار زندگی شان باشد. چون این فیلم یک کار خیریه به حساب می آید و اولین فیلمی است که در ایران ساخته شده و بیش از ۵۰۰ نفر خیر هزینه اش را متقبل شده اند. افراد خیری که در موسسه مهر امام هادی(ع) قم فعال هستند هرکدام به سهم خود در تولید این انیمیشن مشارکت داشته اند. قرار است این فیلم در جشنواره های مختلف، فضاهای مجازی و تلویزیون نمایش داده شود.

کارگردان “تهران ۱۵۰۰″ در پایان یادآور شد: این انیمیشن در حمایت از ایتام ساخته می‌شود و فعلا در مرحله مدل‌سازی قرار دارد. انیمیشن”یتیم” از لحاظ تاثیرگذاری و تکنیک ساخت شباهت‌هایی به “ماسوله” نیز دارد. همه هنرمندانی که در ساخت این انیمیشن مشارکت داشته اند یک سوم دستمزدشان را می گیرند و مسائل مادی برایشان اهمیت نداشته است.

در نهمین جشنواره بین المللی کازان فیلم بلند “نامه های خیس” از تولیدات شبکه چهارم توانست دو جایزه بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر زن را به خود اختصاص دهد. همچنین انیمیشن “ماسوله”به کارگردانی بهرام عظیمی تولید مرکز صبا جایزه بهترین انیمیشن را بدست آورد. کارن شاه نظرف رییس هیات داوران و داریوش مهرجویی عضو ایرانی هیات داوران این جشنواره بودند.

مطالعه کنید:  تریلر نهایی انیمیشن پرندگان خشمگین ۲ منتشر شد

همچنین کریستف زانوسی فیلمساز بزرگ لهستان از مهمانان ویژه مراسم اختتامیه این جشنواره بود. نهمین دوره  جشنواره سینمای مسلمان کازان روسیه، از ۱۴ الی ۲۰ شهریور در جمهوری تاتارستان روسیه برگزار شد.

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۰ / ۵٫ ۰

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

9 + 1 =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.