اخبارانیمیشن ایران

نمایش انیمیشن‌‌های ایرانی در جشنواره بلاروس/ جایزه نبردیم

3.01Kviews
۰
(۰)

فیلم‌های “کبوتر سفید کنار آینه” به کارگردانی مریم خلیل‌زاده، “بچه‌ گربه” به کارگردانی شیوا صادق‌اسدی و “آواز شب” به کارگردانی معین صمدی در بخش مسابقه این جشنواره حضور داشته‌اند.

جشنواره انیماکف ۲۰۱۳ پذیرای مهمانانی از کشورهای مولداوی، قرقیزستان، تاجیکستان، کوبا، اسلواکی و شیلی بوده است.

امسال نمایشگاهی از طراحی کودکان و هنرهای تزیینی با نام “کارتون مورد علاقه من” در بخش جنبی جشنواره با حدود ۴۰۰ اثر از کشورهایی همچون بلاروس، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان برگزار شد.

همچنین امسال در بخش مسابقه این جشنواره با نام “من یک جادوگر نیستم، من فقط دارم یاد می‌گیرم” ۶۰ اثر از ۱۴ کشور تولیدکننده آثار کودکان از کشورهایی همچون ارمنستان، مولداوی، ارمنستان، قرقیزستان و بلژیک با موضوع‌هایی چون طبیعت و مهربانی حضور داشته‌اند.

امسال ملاقات با دست‌اندرکاران فیلم‌های انیمیشن، اجرای تئاتر و کلاس‌های آموزشی از جمله برنامه‌های این جشنواره بود.

این جشنواره با هدف ارتقای فیلمسازی در بلاروس و سراسر دنیا و حمایت از صنعت انیمیشن‌سازی و تبادل فرهنگ میان کشور بلاروس و سایر کشورهای شرکت‌کننده توسط وزارت فرهنگ بلاروس، کمیته اجرایی شهر موگلیف آبلاست و سازمان ایالتی موگلیف آبلاست حمایت و راه‌اندازی شد.

در این جشنواره جایزه پریکس بزرگ انیماکف، جایزه ویژه، مداد بلورین، دیپلم افتخار به پنج نامزد دریافت انیمیشن در بخش‌های بهترین فیلم تجربی، بهترین فیلم کودکان، بهترین کارگردانی و جایزه ویژه منتقدان و تماشاگران اهدا شد.

در چهاردهمین دوره‌ این جشنواره فیلم‌های “قصه‌های یک خطی ۱و۲” به کارگردانی بهزاد فراهت و “ماهوری” به کارگردانی فاطمه گودرزی به ترتیب موفق به دریافت دیپلم افتخار جشنواره به خاطر “منحصر به فرد بودن موضوع” و نیز به خاطر “هماهنگی داستان و ساخت” شدند و همچنین سیدمرتضی احدی از کارگردان‌های شاخص کانون جزو هیات داوران این جشنواره بوده است.

مطالعه کنید:  انیمیشن از دیدگاه «برَد بِرد»

این جشنواره از ۱۹ تا ۲۴ شهریورماه برگزار شد. 

مهر

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۰ / ۵٫ ۰

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

44 + = 45

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.