اخبار

كارتونها به شدت میتازند

4.05Kviews
۱
(۱)

در هفته ای كه قسمت دوم فیلم كارتونی «اسمارف ها» در بسیاری از كشورها صدرنشین جدول پر فروش ها شد، یك كارتون دیگر «من نفرت انگیز ۲» باز هم بر آمار فروش اش افزود. این فیلم در ژاپن ۳/۶ میلیون دلار در همان هفته نخست اكرانش فروخت كه این ۳۶ درصد رشد فروش را در قیاس با زمان شروع اكران قسمت اول این فیلم در كشورهایی بجز آمریكای شمالی به نمایش می گذارد. در كره جنوبی نیز اوضاع فیلم بر وفق مراد بود و همزمان با تعطیلات موسوم به چلسوك ۴/۶ میلیون دلار سود را در گیشه ها موجب شد.

در سطح جهان فقط 5 كشور قابل ذكر مانده اند كه قسمت دوم «من نفرت انگیز» در آنها پخش نشده است؛ صربستان و تركیه از آن قبیل اند و همین طور یونان و ایتالیابا این حال این كارتون پرطرفدار تا همین جا 493 میلیون دلار در كشورهایی بجز آمریكای شمالی فروخته است و اگر این منطقه جهان نیز به آمار فروش آن اضافه شود، به 854 میلیون دلار می رسیم كه رتبه دوم جدول پرفروش های امسال سینمای دنیا را بعد از قسمت سوم«ایرون من» (با 2/1 میلیارد دلار فروش)نصیب سازندگان این فیلم میكند.

«ریدیك» فیلمی علمی ـ تخیلی ـ حادثه ای در شروع پخش اش در فرانسه در رده سوم جدول پرفروش های این كشور نشست و در 365 سالن در این كشور 2 میلیون دلار فروختآغاز اكران فیلم در آلمان نیز فروش 3/1 میلیون دلاری را برایش موجب شد اما با این حال روسیه با 8/9 میلیون دلار فروش بهترین و پرسودترین محل برای اكران «ریدیك»صرفنظر از كشورهای آمریكای شمالی بوده استاین فیلم تابحال 9/36 میلیون دلار در مناطقی بجز آمریكا و كانادا و 8/73 میلیون دلار در كل جهان فروخته است.

مطالعه کنید:  آخرین اخبار از «داستان اسباب بازی ۴»

در دوران تاخت و تاز شدید فیلم های كارتونی، فیلم «هواپیماها» نیز این هفته دور از آمریكا و كانادا 2/7 میلیون دلار فروخت و این در هفتمین هفته اكران آن بودبهترین بازارها برای این فیلم بریتانیا، اسپانیا، آلمان، مكزیك و روسیه بوده اند و اگر جمع بندی كنیم، این فیلم در اروپا و آسیا 69 میلیون دلار و با احتساب فروش آمریكایی اش مجموعاً 155 میلیون دلار سود به بار آورده است.

در بازگشت به سوژه «اسمارف ها 2» كه در شروع مطلب گفتیم این هفته در كشورهای متعددی پیشتاز جداول فروش بود، باید متذكر شویم كه در كشورهایی بجز آمریكای شمالی مجموعاً 1/16 میلیون دلار فروخت و سرآمد كشورهای پولساز برای این فیلم چین با 3/5 میلیون دلار آن هم در دومین هفته اكران آن در این كشور پهناور و بسیار پرنفوس شرق آسیایی بوداین فیلم در ایتالیا هم یك شروع فروش 8/2 میلیون دلاری داشت و باید متذكر شد كه در آسیا و اروپا و آمریكای جنوبی مجموعاً 238 میلیون دلار فروخته است.

«توربو» یك كار انیمیشنی دیگر هم این هفته 4/12 میلیون دلار در سطح جهان فروش داشت كه قسمت عمده ای از درآمدسازی های آن در چین (8/9 میلیون دلار) حاصل آمد.این فیلم در استرالیا نیز آغاز اكرانی 4/1 میلیون دلاری داشت اما هنوز از 6/91 میلیون دلار در كشورهایی بجز آمریكای شمالی فراتر نرفته است.

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۱ / ۵٫ ۱

مطالعه کنید:  بهترین انیمیشن جشنواره فیلم ۱۰۰

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

+ 37 = 40

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.