شبیه سازی جمعیت در ۳ds Max 2014
مقاله آموزشی کار با ابزار Populate در نرم افزار Autodesk 3ds Max 2014
یکی از قابلیت های جدید نرم افزار ۳ds Max نسخه ۲۰۱۴ شبیه سازی جمعیت (Populate) است.
این آموزش در چند قدم ذکر شده است:
قدم اول: آماده سازی
قدم دوم: درج مسیر حرکت کاراکترها
قدم سوم: اصلاحات بر روی مسیر حرکت
قدم چهارم: استفاده از اسکریپت نویسی در Populate
قدم پنجم: ایجاد شیب در مسیر (Ramp)
قدم ششم: مناطق Idle
قدم هفتم: ابزارهای نمایش
قدم هشتم: متریال کاراکترها
اضافه شدن این امکان شروع خوبی برای کسانی که علاقه مند به مباحث انیمیشن دارند، است. استفاده از Populate تنها به مبحث انیمیشن محدود نمی شود بلکه در کارهای Exterior معماری می تواند بسیار مفید واقع شود و زیبایی کار را دوچندان کند.
مبحث شبیه سازی جمعیت بسیار گسترده و پیچیده است چراکه نرم افزار و یا پلاگین های متعددی در این امر تولید شده اند. اگر دوستان موافق باشند می توانیم به بررسی یکی از نرم افزارهای شبیه سازی جمعیت که امروزه خروجی های بسیار زیبایی از آن مشاهده شده است، بپردازیم. نرم افزار Massive Prime قابلیت های بسیار خوبی را دارد و می تواند با نرم افزارهایی مانند ۳ds Max و Maya و… در ارتباط باشد.
لینک دانلود مقاله آموزش شبیه سازی جمعیت در ۳ds Max 2014
منبع: mostafa3d.com
این مطلب چقدر مفید بود؟
به این پست امتیاز دهید!
متوسط آرا ۱ / ۵٫ ۱
اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!