اخبار

«مولان» به صورت کامپیوتری ساخته می‌شود

3.66Kviews
۰
(۰)

نسخه انیمیشنی کامپیوتری «مولان» هم در دستور تولید قرار می‌گیرد، موفقیت بالای مالی و اقتصادی «یخ‌زده» و «شجاع» باعث طرح تولید «مولان» جدید شده است.

به گزارش خبرگزار فارس، هنوز معلوم نیست «مولان» کامپیوتری جدید سینما را کمپانی والت دیزنی به تنهایی تهیه می‌کند، یا از شرکت کامپیوتری پیکسار هم کمک می‌گیرد.

منابع نزدیک به کمپانی والت دیزنی می‌گویند مسئولان آنها در تدراک نسخه دوباره سازی شده و کامپیوتری انیمیشن «مولان» خود هستند.

به گفته آن‌ها پس از موفقیت «شجاع»در سال ۲۰۱۲ مسئولان کمپانی والت دیزنی به فکر تولید «مولان» جدید افتادند و استقبال تماشگران از «یخ‌زده»، آن‌ها را به صورت جدی به فکر ساخت انیمیشن کلاسیک پرفروش دهه نودی خود انداخته است.

به نوشته سایت اینترنتی ددلاین، هنوز کارگردانی برای «مولان» جدید که به صورت کامپیوتری ساخته می‌شود انتخاب نشده و معلوم نیست چه شباهت‌ها یا تفاوت‌هایی با نسخه اصلی خود خواهد داشت.

در «مولان» هم  مثل «یخ‌زده» و «شجاع»،  یک دختر جوان و شجاع کاراکتر اصلی ماجراهاست. این فیلم‌ها جزو معدود انیمیشن‌های چند دهه اخیر صنعت سینما هستند که یک کاراکتر مونث شخصیت اصلی قصه است.

نسخه اصلی «مولان» در سال ۱۹۹۸ به روی پرده سینما‌های جهان رفت ، در آن زمان انیمیشن‌های سینمایی به صورت دستی ساخته می‌شدند و هنوز انیمیشن‌های کامپیوتری رونق پیدا نکرده بودند.

خط اصلی قصه که در دوران باستان کشور چنین اتفاقی می‌افتاد، در باره دختری به نام مولان بود که با پدر و مادر خود در یک دهکده زندگی می‌کرد.

با شروع جنگ با ارتش چنگیز‌خان مغول، هر خانواده‌ای باید فرزند پسر خود را به جبهه‌های نبر بفرستد. اما مولان تنها فرزند خانواده خود است.

مطالعه کنید:  انیمه «نام شما» اولین انیمه غیر-میازاکی که به رکورد فروش 100 میلیون دلار در ژاپن دست پیدا کرده است

او دور از چشم پدر و مادرش، راهی جبهه جنگ می‌شود و  در آن جا خودش را یک پسر معرفی می‌کند. دلاوری‌های مولان،  باعث شکست ارتش دشمن می‌شود.

«مولان» را تیم دو نفره تونی بنکرافت و بری کوک کارگردانی کردند. فیلم نامه این اکشن خانوادگی و ماجراجویانه بر اساس یک قصه کهن چینی نوشته شد.

فیلم با هزینه تولید ۷۰ میلیون دلاری خود، ۱۲۱ میلیون دلار در آمریکای شمالی فروش کرد و استقبال تماشاگران بین المللی دو برابر آن بود.

«مولان» بعدها صاحب یک قسمت دوم هم شد که مستقیما وارد بازار ویدئویی شد و نمایش عمومی سینمایی نداشت.

پخش خبر تولید نسخه جدید و کامپیوتری «مولان»، هنوز واکنشی را از سوی مسئولان کمپانی والت دیزنی به همراه نداشته و آن‌ها در ارتباط با این موضوع سکوت کرده‌اند.

«یخ‌زده» این کمپانی که با نقدهای مثبت منتقدان سینمایی همراه بوده، تا به حال حدود ۲۰۰ میلیون دلار در سینماهای ‌آمریکایی شمالی فروش داشته است.

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۰ / ۵٫ ۰

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

1 + 2 =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.