اخبار

چگونه نگهبانان را به خیزش واداشتیم

6.64Kviews
۳٫۳
(۴)

خیزش نگهبانان

ویلیام جویس و پیتر رمزی درباره ی نوآوریهای انیمیشنی استفاده شده در آخرین کار دریم ورکز (خيزش نگهبانان Rise Of The Guardians) که برای جایزه ی اسکار میجنگد میگویند.

کافیست کار ترکیب شخصیتهای را به ویلیام جویس و کار کارگردانی را به پیتر رمزی و کار گروهی را به تیم دریم ورکز بسپارید تا شاهد جادوی خالص در انیمیشن خیزش نگهبانان باشید.

نگهبانان یک داستان انتقام گیری است که در آن از داستانهای بدبین پست مدرن نشانی نیست. حتی تهیه کننده ی اجرایی فیلم گیرمو دل تورو هم این فیلم را فیلمی زاتاً رمانتیک میداند و با آن ارتباط برقرار میکند.

ظهور نگهبان

جویس میگوید: “ما همه ی تصاویر را از پیش داشتیم اما نمیتوانستیم سراغ دستکاری آنها برویم. بنابراین کار من این بود که توان این دست کاری را در داستان مهیا کنم.”

این نویسنده و نقاش معروف کتابهای کودکان که امسال برای فیلم کوتاه کتابهای پرنده ی حیرت انگیز آقای موریس لسمور برنده ی اسکار انیمیشن کوتاه شد میگوید سالها پیش زمانی که دخترش پرسید بابا نوئل و ایستر بانی همدیگر را میشناسند یا نه فکر همراه کردن آنها به سرش زد. کم کم او تصور نوشتن مجموعه داستانهای نگهبانان به سرش زد و بطور همزمان با دریم ورکز همکاری کرد. اما متاسفانه مری کاترین دو سال پیش در سن ۱۸ سالگی از تومور مغزی درگذشت و همینکار پروژه را برای جویس متفاوتتر کرد.

 ظهور محافظان
رمزی میگوید : “در واقع زمانی که صحنه ی زیبای آغازین را میساختم که در آن جک فراست از دریاچه ای یخ زده بر میخیزد و دوباره متولد میشود از جویس پرسیدم جک فراست فرشته است یا نه؟ جویس گفت ترجیح میدهد جک را طوری نشان دهد که انگار بوسیله ی شخصی از ماه نجات داده شده و به حیات زمینی برگشته است “

مطالعه کنید:  صداپیشه‌های تازه برای «تعلیم اژدهای ۲»

وی ادامه داد “زمانی که قرار شد توازن فیلم برقرار شود به کاراکترها شخصیت درونی خاصی دادیم. شخصیت ساحره را هم به گونه ای شیرین ترسناک کردیم به صورتی که نمیتوانید چشم خود را از او بردارید. یعنی به صورتی که بیشتر جذاب است تا ترسناک.”
“من در واقع در همان ابتدای فیلم تصمیم گرفتم از ترسناکی فیلم کم کنم. مثلاً در آغاز فیلم نبردی بین مرد ساکن ماه و پیچ (بوگی من) در میگیرد اما پیچ سر مرده ی اسکلتی بسیار ترسناکی دارد . درست از ابتدا تصمیم گرفتیم صحنه را کمتر ترسناک جلوه دهیم.”

با این وجود جویس بیشتر از همه به خلق شخصیت سندمن یا سندی افتخار میکند. سندمن در فیلم مرد لال بدقلق و بودایی است که بیشتر شبیه کمدینهای دوران سینمای صامت است. جویس میگوید: “در میان تمام شخصیتها شخصیت سندمن در جعبه ی شنی اش جای کار بیشتری داشت. زمانی که فهمیدیم قرار است سندمن لال باشد او را بصورت ترکیب هاردی چاق و لورل مهربان در اوردیم . بعد به شخصیت هارپو مارکس توجه کردیم تا مهربانی لورل همراه با دیوانگی شود. همچنین بدن سندی به صورتی در هوا شناور است که انگار پر از هلیوم شده است.”

Guardians انیمیشن
برای رمزی چالش برانگیزترین بخش کار آنجا بود که اعتقاد کودکان در مورد این شخصیتهای دوست داشتنی به قدری قوی و کامل است که نمیتوانند این شخصیتها را بدون آنها تصور کنند. بنابراین رمزی سعی نکرد ابر قهرمانهای غیرواقعی بسازد. رمزی میگوید: “ما از بیل جویس چیزهای زیادی یاد گرفتیم مثلاً اینکه از کارهای قدیمی او به همراه کارهای آرتور رکام، مکسفیلد پریش و ان.سی. ویت در نقاشی استفاده کردیم و برای انیمیشن ابتدا کار را بدون جزئیات طراحی کردیم و بعد جزئیات را اضافه کرده و کل کار را رندر کردیم. اساس کار ما رندر دقیق بود اما به صورتی که هویت کاراکترهایمان هم حفظ شوند.

مطالعه کنید:  پروسه تولید انیمیشن در دریم ورکز

انیمیشن انسانها در دریم ورکز با فیلم نگهبانان به قله های جدیدی دست یافته است مخصوصاً در مورد نرمی پوست جک. انیماتورهای دریم ورکز برای این کار مطالعه روی مدلهای نمونه ی رزینی (resin) را ملاک کار قرار دادند و با مهندسی معکوس کوشیدند نرمی مدلهای رزینی را در انیمیشن حاصل کنند.

رمزی میگوید: ” از این مدلهای رزینی برای دست یابی به میزانی از شفافیت پوست زمانی که نور کمی از آن میگذرد استفاده کردیم. تا به حال این کار به این صورت در دریم ورکز انجام نشده بود اما مدیر جلوه های ویژه ما دیوید پرسکات با شیدرها (سایه زنها) این فن آوری را وارد انیمیشن نمود”.

کارتون خیزش محافظان
شنهای مرد شنی و پیچ مشکلترین قسمت کار بودند. کاراکتر مرد شنی بیشتر به دو قسمت طلایی و سیاه تبدیل میشد که شامل رویاها و کابوسهای مرد شنی بود.

پرسکات و مدیر افکت استیفن وود برای یکسال روی این سیستم کار کردند. این کار در زمینه ی رندر یکی از بهترین کارهای آنها بوده است. آنها به خوبی جا و زمانی را که قرار بود شکلهای انیمیشن در صحنه ی قیلم ظاهر شوند مشخص میساختند. جالب اینکه با نمایش معکوس انیمیشن آنها به صورت اتفاقی توانستند بهترین حالت را برای نمایش شنهای سیاه مرد شنی بدست آورند. این شنهای سیاه از شنهای طلایی ناهموارتر طراحی شدند.

انیمیشن نگهبان ها
برای رمزی کار بیشتر از اینکه فنی باشد هنری و وابسته به زیبایی شناسی بود. رمزی میگوید: ” تزئینات و نمادهای شاعرانه ای در طراحی کاراکترها به کار گرفته شد که از یک منظر آنها را صاحب سبکی مشخص میساخت و از طرف دیگر حالتی خیال انگیز به آنها میداد. در واقع از صحنه ای به صحنه ی دیگر پریدن حس جدا شدن و وصل شدن به صورتی بسیار لذت بخش را به بیننده میدهد.”

مطالعه کنید:  "دوباره ما" انیمیشن کوتاه جدید دیزنی همراه با انیمیشن سینمایی "رایا" اکران می‌شود

جویس در خاتمه می افزاید: “برای من بهترین هنرها، بهترین فیلمها و بهترین کتابها آنهایی هستند که بارها و بارها دوباره سراغ آنها میرویم و با داستانش رشد میکنیم”.

هم جویس و هم رمزی دوست دارند “نگهبانان” را به صورت علامتی تجاری در آورند و احتمالا داستان بعدی را حول مرد ماه نشین ادامه خواهند داد.

تریلرهای انیمیشن خیزش محافظان را می توانید در کانال یوتوب ما در +اینجا و +اینجا ببینید و یا به کانال ما در آپارات مراجعه کنید .

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۳٫۳ / ۵٫ ۴

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

+ 5 = 12

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.