اخبارمقالات

رازهای تولید انیمیشن نمو

8.29Kviews
۵
(۲)

ساخت انیمیشن نمو

لی انکریچ سابقه ی تاثیرگذاری در پیکسار داشته است ، او ابتدا در نقش تدوینگر این غول انیمیشن ظاهر شد تا اینکه کم کم داستان اسباب بازی ۳ را ساخت و در ساخت در جستجوی نمو ، شرکت هیولاها و داستان اسباب بازی ۲ دستیار کارگردان بود . برای بزرگداشت انتشار نسخه ی سه بعدی در جستجوی نمو او درباره ی خلاقیت ، تصمیم گیری ، کار گروهی و حال و هوای کارگردانی صحبت کرده است.

چگونه پیشرفتهای فن آوری روی ساخت انیمیشن توسط شما اثر گذاشته است؟

لی انکریچ : آزاد بودن ، زمانی که داستان اسباب بازی را می ساختیم فن آوری در دوران کودکی خود بود و محدودیتهایی در نقل داستان داشتیم ، باید داستانهایی را انتخاب میکردیم که قابلیت ساخته شدن داشتند. زمانی که به ایده های مختلف نگاه میکردیم در مورد برخی از آنها این نظر را داشتیم که ساختن آنها بسیار سخت است. در مورد داستان اسباب بازی ؛ در آن زمان صحنه برای ساخت آن مناسب بود زیرا کامپیوترها برای کار با انعکاسها ، پلاستیک ، چوب و مواد غیر آلی بسیار خوب بودند . بنابراین زمان ساخت این انیمیشن بسیار مناسب بود. اگر اندرو با ایده اش راجع به ساخت در جستجوی نمو در آنزمان به ما مراجعه میکرد اصلاً امکان ساخت آن وجود نداشت.

در این مدت چندساله ما برای بهتر کردن فن آوری جنگیده ایم تا بتوانیم داستانهایی را که میخواهیم بگوییم و الان به جایی رسیده ایم که میتوانیم هر کاری بکنیم . اگر نگاهی به دنیای انیمیشن در سراسر زمین بیندازید میبینید ایده های نیست که نتوان آن را تبدیل به فیلم نمود و این بسیار مایه ی خوشوقتی است.

مطالعه کنید:  موارد پنهان در انیمیشن های پیکسار و دیزنی که به اصلاح به آن ها Easter Egg می گویند

فن آوری امکان سه بعدی سازی را هم فراهم آورده که بر این اساس مثلاً در جستجوی نمو باز تولید شده است. چگونه در بطن فیلمی می روید که ده سال با آن سر و کار نداشته اید؟

در جستجوی نمولی انکریچ : خوشبختانه در پیکسار تیمی از دوستان خارق العاده داریم که سه بعدی کارند ، سه بعدی سازی فیلمهای جدید و چه تبدیل به سه بعدی کردن فیلمهای قبلی . کارگردانهای اصلی آثار تا جایی که تمایل داشته باشند مورد مشورت قرار میگیرند اما اغلب به دلیل اینکه روی فیلم دیگری کار میکنند امکان این کار نیست . اما دوستان سه بعدی ساز به قدری کار را خوب پیش میبرند که فقط میتوانیم بنشینیم و از نتیجه ی آن لذت ببریم. این فیلمهای سه بعدی تنها نیاز به اصلاحات کوچکی دارند.
بسیاری میپرسند آیا چیزی را تغییر میدهیم؟ در جواب باید گفت خیر. نیازی نمیبینیم در فیلمهای قدیمی دست ببریم هرچند داستان برخی از آنها با استانداردهای امروز ضعیف به نظر بیاید کاراکتری اضافه نخواهیم کرد و چیزهای جدیدی هم در پس زمینه قرار نخواهیم داد.

انیمیشنها کار صدها نفر است ، چگونه تیم را خلاق نگه میدارید؟

تیم تولید انیمیشن نمولی انکریچ : تیم اصلی به تیمهای فرعی تقسیم می شود که افراد زیادی را در طول روز درگیر میکند و این بستگی به آن دارد که آنروز خاص روی چه چیزی قرار است متمرکز شوم . من یا با تدوینگرها ملاقات میکنم یا با گروهی از انیماتورها و نقاشها که صحنه و کاراکترها را می سازند .

من با توجه به زمان موجود ، هر زمان روی گروهی خاص متمرکز میشوم . زمانی که در اوج ساخت فیلمی قرار دارم از زمان ورود به صحنه تا پایان روز مدام جلسه های کاری دارم و در این حین به کار دوستان نگاه کرده و تصمیم گیری میکنم . بسیار خوشحالم با گروهی افراد با استعداد کار میکنم . این کار مثل آن است که در فروشگاهی که همه چیز رایگان است در حال گشت و گذار باشید. و با چیزهایی مناسب برخورد کنید که در آن زمان تنها نیاز به تصمیم گیری شما برای انتخابشان دارند. این انتخابها در مورد فیلم باید به گونه ای باشند که داستان را خوب پیش ببرند.

مطالعه کنید:  خط تولید انیمیشن سه بعدی (قسمت اول)

در مورد فیلمها ساخت فیلم های اکشن به نظر از فیلمهای ما مشکل تر است. این فیلمها نیاز به آدمهای زیادی دارند اما این تعداد بسیار کمتر از تعداد سنتی لازم برای ساخت انیمیشن است. ما انیمیشنهای اولیه را با ۱۵۰ تا ۲۰۰ فرد ساختیم اما فیلمی نظیر شیر شاه به بیش از ۸۰۰ نفر نیاز داشت.حالا میتوانیم انیمیشنهای مانند شاه شیر را هم با تعداد افراد کمتری بسازیم.

چه چیز کارگردان شدن بهتر است ؟

وارد کردن چیزی به دنیا که قبل آن وجود نداشته هیجان آور است. ساخت انیمیشن از ابتدا که کار از صفر شروع می شود و تنها آدمهای کمی درگیر آن هستند اما به تدریج برای پرورش ایده هایتان نیاز به تیم بزرگتری دارید تا کار خوبی بسازید که در دنیا نمایش داده شود. بسیار از عضو پیکسار بودن راضی ام. برایم مایه ی خوشبختی است که در گوشه ای از کالیفرنیا فیلمی میسازیم که بعد ابعاد جهانی پیدا میکند و برخی میگویند عاشق آن فیلمها شده اند. در پایان روز خود را هنرمندانی میبینیم که این امکان به آنها داده شده تا خودی نشان دهند اما همه این شانس را ندارند که فیلم هایشان در سراسر دنیا دیده شود.

مهمترین مهارتهای کارگردان چه باید باشد؟

کارتون نموقاطعیت در تصمیم گیری ، کارگردانان هر روز در معرض صدها تصمیم گیری قرار میگیرند و زمانی بد خواهد بود که در تصمیم گیری تزلزل نشان دهید. زمانهای بسیاری هست که نمیدانید بهترین تصمیم چیست. در آن زمانها بهر حال باید تصمیمی بگیرید و در آینده امیدوار باشید با پیشرفت کار درست از آب در بیاید.

مطالعه کنید:  انیمیشن های دیزنی و پیکسار تا سال 2018

برای همین است که دستیار کارگردان بودن خوب است. در زمان دستیاری میتوانم از فیلمسازی لذت ببرم بدون اینکه بار مسئولیتهای کارگردان بر دوشم باشد. ما معمولاً گاه و بیگاه دور هم جمع میشویم و کار همدیگر را ارزیابی میکنیم. بعضی مواقع هم جلسه های نت برداری داریم که گاهی اوقات بسیار سخت گیرانه برگزار میشود اما بهر حال برای بهبود فیلم لازم است. به همین دلیل کار با استودیوهای دیگر را نمیپذیرم زیرا فکر نمیکنم در جای دیگری هم از این شیوه ی فیلم سازی استقبال شود.

فیلمهای پیکسار مدت زیادی برای تولید زمان نیاز دارند. آیا زمانی میرسد که زمان تولید فیلم کمتر شود؟

زمان ما بیشتر روی داستان مصرف میشود تا فن آوری بنابراین پیشرفت فن اوری کمک چندانی برای تولید سریعتر نمیکند. پردازش داستان فیلم بسیار زمان بر است و اگر میخواهید کاری واقعاً ماندگار بسازید باید فضایی برای پیشبرد داستان فراهم آورید. میدانم همه به نوعی دوست دارند فیلمها زودتر ساخته شوند زیرا هزینه ی کمتری نیاز داشته و نتیجتاً درآمدشان بیشتر خواهد بود.  اما ما ضرب آهنگی را انتخاب کرده ایم که به واقعیت نزدیکتر است.

 

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۵ / ۵٫ ۲

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

6 + 4 =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.