اخبارانیمیشن ایران

فرانسه با ۲۱۰ اثر بیشترین سهم را در نهمین جشنواره پویانمایی تهران دارد

1.83Kviews
۰
(۰)

برگزیدگان بخش مسابقه بین‌الملل نهمین جشنواره پویانمایی تهران ۱۰ جایزه را به خود اختصاص می‌دهند و در این بخش فرانسه با ۲۱۰ اثر بیشترین سهم تعداد آثار ارسالی را دارد.

به گزراش تسنیم، کشور فرانسه با ۲۱۰ اثر بیش‌ترین سهم تعداد آثار ارسالی در بخش بین‌الملل نهمین جشنواره پویانمایی تهران را دارد.

 امسال در بخش بین‌الملل این جشنواره ۷۴ کشور خارجی با ۱۰۴۳ اثر متقاضی شرکت بودند که به طور عمومی این آثار باید پس از سال ۲۰۱۱ تولید شده باشند.

بر همین اساس در ردیف‌های بعدی کشورهای متقاضی آلمان با ۱۰۸ اثر، بریتانیا با ۸۱ اثر، چین با ۶۳ و تایوان با ۶۰ اثر بودند که بیشترین تعداد آثار را برای شرکت در جشنواره فرستادند.

کشورهایی از قبیل الجزایر، کامرون، مالزی و ترینیداد توباگو نیز با یک اثر کم‌ترین سهم تعداد آثار ارسالی کشورهای خارجی را به جشنواره دارند.

با این حال در نهایت در بخش ‌بین‌الملل ۳۰ اثر دانشجویی، ۳ فیلم بلند و ۱۱۷ اثر پویانمایی (در مجموع ۱۵۰ فیلم) از میان آثار ارسال شده به مرحله مسابقه راه پیدا کردند.

همچنین بر اساس پیش‌بینی برگزارکنندگان نهمین جشنواره پویانمایی تهران ۱۰ جایزه برای بخش مسابقه بین الملل در نظر گرفته شده است.

در این جوایز سه تندیس به فیلم‌های اول تا سوم و تندیس‌هایی به بهترین فیلم با موضوع کودک و نوجوان، بهترین اثر دانشجویی، بهترین اثر تلویزیونی، بهترین اثر تبلیغی، بهترین اثر بلند و نیز جوایز ویژه هیأت داوران و دبیر جشنواره به چشم می‌خورد.

۱۰ جایزه یاد شده شامل ۶ تندیس طلایی، یک تندیس نقره‌ای، یک تندیس برنزی و دو جایزه ویژه هیات داوران است.

مطالعه کنید:  آموزش استوری برد: باید ها و نباید ها

آثار خارجی شرکت کننده در این بخش از جشنواره باید پس از ژانویه ۲۰۱۱ تولید شده و در دوره‌های قبل جشنواره شرکت نکرده باشند و داوری این بخش نیز متشکل از حداقل ۵ عضو از هنرمندان و کارشناسان قضاوت آثار است.

نهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران از ۱۷ تا ۲۱ اسفندماه در مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهران و در مجموع در ۷ سالن شهر تهران برگزار خواهد شد.

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۰ / ۵٫ ۰

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

50 + = 56

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.