اخبارمقالات

نسخه جدید بلندر منتشر شد

5.18Kviews
۲٫۷
(۳)

بلندر

موسسه ی بلندر ، Blender 2.65 را معرفی کرد. در این نسخه تاکید روی رفع بیش از ۲۰۰ باگ و پایداری بیشتر برنامه بوده تا در سری ۲٫۶ بهترین نسخه ارائه گردد.

شبیه سازی آتش به همراه بهبود شبیه سازی دود در این نسخه گنجانده شده اند. همچنین در Cycles بخشهای پشتیبانی از  motion blur, open shading language , anisotropic shading  اضافه شده اند. برای مدل سازی مش (مدل سازی مشبک) ابزار گونیا بسیار بهتر شده و یک ابزار متقارن کننده ی مش هم اضافه شده است. از دیگر مواردی که به برنامه افزوده شده اند Laplacian smooth, decimate, triangulate modifiers می باشند.

نسخه ی جدید و به روز شده ی ۲٫۶۵a

در این نسخه ی بروز شده باگهای مهم دیگری از زمان انتشار نسخه ی ۲٫۶۵ برطرف شده اند و این نسخه ی به روز شده با نام نسخه ی ۲٫۶۵a منتشر شده است.

شبیه سازی دود بلندرشبیه سازی آتش و دود

شبیه سازی آتش هم به شبیه ساز دود افزوده شده است. برای بهبود هملکرد این بخش تغییرات زیادی به خود دیده است. دود میتواند در نسخه ی جدید از سطوح مشبک به فضا متصاعد شود و برای این کار نیازی به سیستم ذرات نیست. برای بهبود تعامل با دیگر شبیه سازهای بازار میدان نیروی جریان دود هم به شبیه ساز دود افزوده شده است. شبیه سازی رنگی دود و میکس در این نسخه فراهم شده و برخورد اشیاء باهم هم بهبود یافته اند.

نرم افزار بلندررندر Cycles (رندر چرخه ها)

پشتیبانی از ایجاد سایه زنهای دلخواه به زبان Open Shading در این نسخه اضافه شده است. رندر حرکت لرزان (Motion Blur) هم اضافه شده تا حرکت دوربین و اشیاء متحرک لرزان به نظر برسد. همچنین برای سایه زنی امکان سایه زنی Anisotropic هم فراهم شده است. برای نودها (گره ها)ی BSDF هم نرمالهای متفاوتی تعریف شده که میتوان آنها را با استفاده از نقشه های نرمال و نقشه های حرکت جدید تنظیم کرد. رندر حاشیه ها هم در نسخه ی جدید بیرون از دید دوربین هم کار میکند.

مطالعه کنید:  رندر و اهمیت چشم کاراکتر در فیلم های انیمیشنی

مدلسلزی مشمدلسازی مش

در نسخه ی حاضر ابزار گونیا شامل گرد کننده ی اعداد مختصات شده است و بخشهای دیگری از آن هم بهبود پیدا کرده اند. در نتیجه ی این کارها توپولوژی بهتری (تخمین بهتر مکان جغرافیایی) از کار حاصل میشود.

 

 

برنامه بلندرتغییر دهندها

دسیماتور دوباره نویسی شده است و در نسخه ی حاضر میتواند رنگهای بردار و UV (ماورای بنفش) را حفظ کند. همچنین حالتی به آن اضافه شده که امکان تولید چندضلعی ها را به صورت دو وجهی از روی بردارها میدهد. یک تغییر دهنده ی جدید لاپلاسی هم به برنامه اضافه شده که امکان کاهش نویز را همزمان با حفظ حجم و گوشه های شکل فراهم ساخته است. یک تغییر دهنده ی سه گوش هم به برنامه اضافه شده که برای ساخت وسایل موجود در بازیها با استفاده از نقشه های نرمال به کار میرود.

 

بلندر 2ویژگیهای دیگر

ویژگیهای جدید دیگر شامل این موارد میشود : ابزاری برای تبدیل وزن بردار از یک مش به مش دیگر، نمایش نقاشی به صورت نرم یا آنتی آلیاس در پنجره ای جداگانه، ویرایش نسبی در ویرایشگر UV، نوشتن و خواندن بهینه ی فایل DPX ، کنترل بیشتر بر روی مخروطهای منحنی، ماسکهای برخورد در موتورهای بازی و نمایش ایمن camera title (عنوان دوربین).

 

بلندر 2.6افزودنی ها

بافت UV به تثبیت کننده ی رنگبردار اضافه شده و افزودنی تجسم هسته ای PDB هم بهبود یافته است. همچنین در کامپوزیتور جهت نود منحنی های RGB منحنی های پاسخ فیلم اضافه شده اند.

 

برای دانلود بلندر می توانید به سایت blender.org آن مراجمعه کنید .

مطالعه کنید:  مهلت ارسال آثار به جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران تمدید شد

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۲٫۷ / ۵٫ ۳

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

+ 22 = 32

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.