اخبارانیمیشن ایرانجشنواره پویانمایی

آرزو دارم انیمیشن سینمایی کار کنم

2.38Kviews
۰
(۰)

کمال تبریزی کارگردان سینما و تلویزیون گفت: به سینمای انیمیشن علاقه‌مندم و آرزو دارم روزی یک فیلم بلند انیمیشن بسازم.

تبریزی که در فیلم آخر خود «طعم شیرین خیال» از انیمیشن استفاده کرده، در گفت‌وگو با اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افزود: واقعاً کار کردن در حوزه انیمیشن برای هر کارگردانی، حداقل برای من بسیار وسوسه‌کننده است. در کارهایی هم که قبلاً داشته‌ام حداقل سعی کرده‌ام به این حوزه نزدیک شوم، ولی فکر می‌کنم از زاویه دید کارگردانی، دنیای انیمیشن تفاوت‌های اصولی با سینمای رئالی که کار می‌کنیم دارد.
کارگردان سریال «ابله» تاکید کرد: وقتی ما فیلم رئال کار می‌کنیم شکل واقعی دارد و تنها بخشی از آن‌چه در ذهن داریم می‌تواند شکل بگیرد. اما در عرصه پویانمایی همه آن‌چه در تخیلمان داریم می‌توانیم به تصویر تبدیل کنیم و این ویژگی سینمای انیمیشن است که می‌توان مطابق عین به عین مفهومی که در ذهن‌تان شکل گرفته به تصویری تبدیل کنید که یک نوع ارتباط بی‌واسطه با ذهن مخاطب برقرار کند.

این کارگردان سینما درباره استعدادهای جدید  و حضور جوانان در عرصه پویانمایی گفت: جوانان امروز خیلی موفق هستند و به استاندارد‌های جهانی نزدیک شده‌اند. من در کار اخیرم «طعم شیرین خیال» کمیک موشن کار کردم  و عیناً دیدم که طراحی‌های انجام شده توسط جوانان چقدر می‌تواند متفاوت باشد و حال و هوای تازه و نو به کار بدهد و به نظرم کار جوانان ما واقعاً با کارهای جهانی برابری می‌کند.

کمال تبریزی در خصوص اهمیت برگزاری جشنواره‌‌ بین‌المللی پویانمایی تهران نیز تأکید کرد: برگزاری این جشنواره طبیعتاً اتفاق خوبی است و گرچه گاهی یکی دو فیلم بلند در سینمای ایران تولید می‌شود، اما اساساً جای آثار انیمیشن بلند در میان تولیدات سالانه سینمای ایران خالی است. پس این نوع جشنواره‌ها می‌تواند در معرفی استعدادهای جوان به دنیای سینما بسیار مؤثر باشد.

مطالعه کنید:  ایده، سرمنشأ همه چیز

گفتنی است، نهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران از ۱۷ تا ۲۱ اسفندماه جاری در دو سالن مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و پنج سالن دیگر پذیرای شرکت‌کنندگان است.

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۰ / ۵٫ ۰

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

+ 34 = 36

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.