اخبارانیمیشن ایرانجشنواره پویانمایی

جشنواره پویانمایی را به دلیل برگزاری بی‌حاشیه دوست دارم

2.67Kviews
۰
(۰)

جشنواره پویانمایی را به دلیل برگزاری بی‌حاشیه دوست دارم

رضا میرکریمی درباره مجموعه پویانمایی «مصطفی» و «عباس» گفت: کمیک‌موشن به من فرصت این را می‌داد که به دنبال دنیای قصه‌گوتری بروم.

به‌ گزارش اداره کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، رضا میرکریمی کارگردان مجموعه مستند‌ پویانمایی «نام‌ها» درباره این مجموعه که شامل زندگی سرداران شهید عباس دوران و چمران به شیوه کمیک‌موشن است، گفت: کمیک‌موشن از جمله تکنیک‌هایی است که در ایران کم استفاده می‌شود و محبوبیت جهانی و ظرفیت خوبی برای قصه‌گویی دارد.

میرکریمی افزود: این تکنیک هم به لحاظ گرافیکی هنری ارزش مخصوص خود را دارد و هم سهولت خوبی برای قصه‌پردازی دارد. شاید سینمای پویانمایی رئال زمان‌برتر باشد و به همین دلیل شاید امکان طرح بسیاری از قصه‌ها در این قالب وجود نداشته باشد. علاوه براین کمیک موشن، محصولات جانبی مثل کتاب‌های مصور دارد که بخش عمده‌ای از قصه‌های کودکی ما را تشکیل می‌دهد.

کارگردان پویانمایی «مصطفی» و «عباس» عنوان کرد: در جهان غرب قصه‌های کمیک‌موشن اختصاص به کودکان ندارد بل‌که شامل سنین بزرگ‌سال نیز می‌شود. دوست داشتم این نوع کار آتلیه‌ای را که بتوانم تمام معیارهای آن را کنترل کنم، انجام دهم. این تکنیک به من این فرصت را می‌داد که به دنبال دنیای قصه‌گوتری بروم و در زمان کوتاه با ضرب آهنگ تند بتوانم شخصیت‌های محبوبم را تصویر کنم. این بهترین تکنیک و ظرف مناسبی برای بیان منظورم بود.

وی درباره استفاده از صدای بازیگران شاخص در این مجموعه توضیح داد: استفاده از بازیگران شاخص و صدای آن‌ها برای گذاشتن صدا روی این آثار یک رسم قدیمی در جهان است. در حال حاضر نمی‌دانم چه کارهایی در حال انجام است اما فکر می‌کنم تکنیکی را که همه با آن آشنا هستند را دوباره معرفی کردیم.

مطالعه کنید:  انیمیشن کوتاه Rob 'n' Ron

وی در پاسخ به این‌که جشنواره پویانمایی چه تأثیری در جریان پویانمایی ما می‌گذارد، گفت: خیلی این جشنواره را به دلیل استمرار بی‌حاشیه و بدون جنجال و برگزار‌ی حرفه‌ای دوست دارم. در واقع این جشنواره اسیر برگزاری نشده و تبدیل به مراسم و تشریفات زائد نشده است بلکه محتوا در آن اهمیت دارد. به نظرم یکی از معدود جشنواره‌های مطرح جهانی است که داخل کشور برگزار می‌شود.

گفتنی است؛‌‌ نهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از ۱۷ اسفند کار خود را آغاز کرده است و روز ۲۱ اسفند به کار خود پایان می‌دهد.

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۰ / ۵٫ ۰

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

+ 48 = 50

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.