۱۲ ابزار موفق سال ۲۰۱۲
Digital Molecular Matter
سیستم شبیه سازی فیزیکی که در تمام سیستم عاملها و محیطها قابل اجراست (از آی پد گرفته تا فیلمها (مثلاً اخیراً صحنه ی تصادف کشتی در فیلم پرومتئوس ). قابلیت این ابزار برای شبیه سازی تصادف و نابودی وسایل و خم شدن مواد واقعی مثل شیشه ، فولاد و سنگ قلب برنامه ی محبوب شرکت کالی را تشکیل میدهد
Arnold
سیستم رندری که توسط سونی ایمیجزورکز و صنعت انیمیشن و از جمله در فیلم “جک غول کش” مورد استفاده قرار میگیرد. این برنامه که مدتهاست در دسترس است اخیراً با توجه به استفاده در پروژه های بزرگ محبوبیت زیادی یافته است.
Creation Platform
فریم ورک مدولار مبتنی بر کیوت/پیتون که ساخت شرکت Fabric Engine است برای توسعه ی ابزارهای دو بعدی و ۳ بعدی به کار میرود و روش جدیدی را برای تغییر ابزارها در استودیوهایی نظیر زوییک، هالون و تایرد فلور موجب شده است.
Raspberry Pi
این وسیله ی کوچک که به اندازه ی کارتهای اعتباری بوده و به تلویزیون یا صفحه کلید متصل میشود ساخت استادان آزمایشگاه کامپیوتر دانشگاه کیمبریج میباشد و بجز اجرای برنامه ها ، بازیها و فیلمهای با کیفیت بالا برای کودکان هم ابزاری با قیمت مناسب جهت کمک در درسهایشان میباشد.
Alembic
فریم ورک اُپن سورس تبادلی که صحنه های پیچیده ی انیمیشن را تبدیل به ژئومتریهای غیر وابسته به برنامه ای خاص و غیر رویه ای میکند. لوکاس فیلم و ایمیجزورکز آلمبیک را در خط تولیدشان گنجانده اند.
Deep Image Compositing
این برنامه ی جدید که از تکنیک نوینی در رندر و کامپوزیت فراتر از RGBA در سطح پیکسل استفاده میکند و اجازه ی استفاده از نمونه های مختلفی را در عمق یک تصویر میدهد باعث تولید نتایج با کیفیت بالا و حذف حالتهای مصنوعی از تصویر میشود. اخیراً SideFX این برنامه را درون هودینی گنجانده است و استودیوهایی نظیر وتا، ILM و Animal Logic از این برنامه استفاده میکنند.
Cloud Based Rendering
اولین پلتفرم رندر و ذخیره ی کاملاً مبتنی بر تکنولوژی ابری یعنی ZYNC که توسط هنرمندان جلوه های ویژه ابداع شده است به افراد آماتور و با بضاعت مالی متوسط اجازه ی استفاده از سیستمهای پیشرفته کامپیوتری را میدهد. این پلتفرم اخیراً در فیلمهای Flight و Looper مورد استفاده قرار گرفته است.
Cloud Based License Rentals
سیستم ابری روشهایی با هزینه ی کم برای افراد عادی، مدارس و دیگر سازمانها فراهم آورده تا از ابزارهای حرفه ای نظیر Adobe Creative Suite و هودینی استفاده کنند.
Kinect
در حال حاضر موشن کپچر به مدد وسیله ی ابداعی مایکرسافت که موکپ سه بعدی را با برنامه های تشخیص صدا و چهره ترکیب میکند بخشی از سیستمهای تولید بازی در عصر جدید شده است. این تکنولوژی همراه با نرم افزار Rare و سیستم دوربینهای PrimeSense عمل میکند.
OpenColorIO
ابزار مدیریت رنگ اُپن سورس که توسط شرکت ایمیجزورکز پشتیبانی میشود در فیلمهایی نظیر ابری با احتمال بارش کوفته قلقلی، موج سواری، آلیس در سرزمین عجایب و اسپایدرمن ۲ به کار گرفته شده است. این ابزار با ACES هماهنگ است و از فرمت LUT و بسیاری فرمتهای محبوب استفاده میکند. این برنامه با برنامه های تجاری متعددی نظیر کاتانا، ماری، Silhouette FX و برخی دیگر سازگاری دارد.
Agisoft PhotoScan
این ابزار تصاویر ارتو با کیفیت بالا و مدلهای چند ضلعی با بافت دقیق تولید میکند و به صورت کاملاً خودکار کار را انجام میدهد به صورتی که افراد غیر حرفه ای هم میتوانند هزاران تصویر هوایی را در کامپیوتر شخصیشان پردازش کنند تا داده های فتوگرامتری حرفه ای تولید کنند. کاربردهای این ابزار در حوزه هایی نظیر مرمت آثار باستانی، باستانشناسی، نقشه کشی و موشن کپچر گرفته تا انیمه کردن محیطها را در بر میگیرد.
و بهترین برنامه ی سال ۲۰۱۲
۱۲۳D Catch
این ابزار از طریق مرورگر وب، موبایلهای اپل یا از طریق Autodesk cloud عکسهای معمولی را تبدیل به مدلهای ۳ بعدی میکند. حتی میتوانید ویدئویی از کارتان بسازید و یا مدلتان را با استفاده از ابزارهای پرینت لیزری بصورت ۳ بعدی چاپ کنید.
این مطلب چقدر مفید بود؟
به این پست امتیاز دهید!
متوسط آرا ۰ / ۵٫ ۰
اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!
2 Comments
Leave a Response لغو پاسخ
این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش میشوند.
واقعا عالی بود
متشکرم 🙂
خیلی عالی بود ممنون