اخبار

تاثیر “یخ زده”: «السا» یکی از ۵۰۰ نام محبوب آمریکا

3.38Kviews
۵
(۱)

شاید در ابتدا هیچ کس فکرش را نمی کرد انیمیشن «یخ زده» تا این حد محبوب و تاثیر گذار شود. حالا به نظر می رسد بتوان گفت این محصول فرهنگی توانسته یک موج را در دنیا به راه اندازد. موجی که حتی به شخصی ترین وجوه زندگی خانواده ها هم کشیده شده است.

به گزارش تسنیم، بر اساس اطلاعات اداره امنیت عمومی در آمریکا، نام «السا» به بالاترین حد محبوبیتش رسیده به طوری که در آرشیو سال های گذشته هم هیچ گاه نام «السا» به این میزان از محبوبیت نرسیده بود.
بر اساس تحقیقات نیویورک تایمز این محبوبیت بی سابقه به طور مستقیم با موفقیت انیمیشن «یخ زده» کمپانی دیزنی در ارتباط است. انیمیشنی که در نوامبر ۲۰۱۳ اکران جهانی شد. در نتیجه در سال ۲۰۱۴، به طور دقیق ۱۱۳۱ دختر تازه متولد شده نام «السا» را دریافت کردند. این رقم نام «السا» را به رتبه ۲۸۶ ام محبوب ترین نام های آمریکا رساند. در حالی که سال ۲۰۱۳ این نام در رتبه ۵۲۸ ام جدول رده بندی بود. آمار اداره امنیت عمومی آمریکا نشان می دهد آخرین باری که این نام تا این اندازه محبوب بوده به سال ۱۸۹۷ بر می گردد. سالی که «السا» به رتبه ۲۵۱ رسیده بود. آخرین بار هم در سال ۱۹۱۷ بود که «السا» به جمع ۵۰۰ نام محبوب آمریکا رسیده بود. تا قبل از آغاز شدن قرن جدید «السا» با رتبه ۹۹۹ در سال ۱۹۹۸ به پایین ترین میزان محبوبیتش رسیده بود.
از سوی دیگر اما نام «آنا»، دیگر شخصیت این انیمیشن دیزنی همیشه محبوب بوده. با این وجود این نام هم در سال ۲۰۱۴ با ۵۶۳۹ انتخاب، توانسته به رتبه ۳۴ ام محبوب ترین نام های آمریکا برسد. اما نام های اولاف و اسون در میان پسرها اصلا نتوانستند محبوبیت پیدا کنند. آنها حتی در ۱۰۰۰ نام برتر هم قرار ندارند. آخرین بار نام اولاف در ۱۹۲۱ توانسته بود به رتبه زیر ۱۰۰۰ برسد.
گفتنی است کمپانی دیزنی اخیرا با فیلم «سیندرلا» از انیمیشن کوتاهی با عنوان «تب یخ زده» رونمایی کرده است.

مطالعه کنید:  آرت بوک انیمیشن «هواپیماها»

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۵ / ۵٫ ۱

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

39 + = 43

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.