آموزشاخبارمقالات

۵ نکته برای بهتر شدن کاراکتر انیمیشن

3.37Kviews
۵
(۱)

امروزه انیماتورها پیشرفته ترین نرم افزارها، سخت افزارها و همچنین کلاسها و ویدیوهای آموزشی را دراختیار دارند و میتوانند کارهای فوق العاده ای را با آنها خلق کنند. این ابزار کمک شایانی به آنها در زمینه انیمیشن های کامپیوتری میکند.

با اینکه دنیای انیمیشن پس از پیدایش استاپ-موشن به شدت دچار تحول شده است، بسیاری از تکنیک ها و متودهای دستی حتی امروزه با گسترش تکنولوژی به قوت خود باقی مانده است. این ۵ نکته میتوانند مهارت شما را برای واقعی تر جلوه دادن کاراکتر انیمشن خود با توجه به ابزارهای مدرن در تقویت کنند.

 

۱-    اصول دوازده گانه دیزنی

بیش از سه دهه است که اصول تعریفی دو انیماتور شاخص دیزنی Ollie Johnston  و  Frank Thomas همچنان به قوت خودش باقی مانده است. در حالی که انیماتورها روز به روز به لطف نرم افزارها، کلاس های دانشگاهی و تکنولوژی های روز در حال پیشرفت هستنند، اما همچنان اصول دوازده گانه دیزنی یکی از بهترین منابع برای انیماتورها در جهان به حساب می آید. این جزییات همچنان به تکنیک های انیمیشن های کامپیوتری گره خورده است و برای پیشرفت و بهبود عملکرد یک انیماتور، امری ضروری است.

 

۲-   بکارگیری درست تکنیک های موشن بلر

انیمیشن های کامپیوتری به هر اندازه هم که فانتزی باشند از اشیا و اصول واقعی تبعیت میکنند. به خصوص در فیلم هایی که داستان آن، زندگی روزمره ما را بیان میکند. تماشگران عادت به دیدن تفاوت های نامحسوس در فیلم ها را دارند همچون نحوه حرکت دوربین، اشیا و مردم. موشن بلر شاید یک تفاوت نامحسوس را ایجاد کند اما در حقیقت یک ابزار قدرتمند ادراکی است که حس حرکت را به بیننده منتقل میکند. برای انتقال درست حس حرکت شما میتوانید از تکنیک های صحیح موشن بلر در کارهای خود استفاده کنید تا انیمیشن خود را واقعی تر نشان دهید.

مطالعه کنید:  تریلر جدید انیمیشن « لگو بتمن» منتشر شد

 

۳-  انیمیت کاراکترهای ایستاده با استفاده از ژست های منحصر به فرد

اگر شما حالت ایستاده مردم عادی در مترو، پارک و یا جاهای عمومی دیگر را در نظر بگیرید، متوجه خواهید شد که هر شخصی نوع ایستادن منحصر به فرد و مخصوص خود را دارد. به عنوان مثال، پایین تنه یک دختر جوان در حالت بازگو کردن یک ماجرا مکن است دائما به این سو و آن سو حرکت کند در حالی که فرد دیگری ممکن است بسیار آهسته تنها دست خود را که سیگاری به آن دارد را به آهستگی خم کند. خلاصه اینکه، مردم به ندرت به صورت کاملا صاف روی پای خود می ایستند. به همین دلیل، کاراکترهایی که ایستاده اند هر کدام باید بسته به شخصیت و شرایط خود حالت های مختلفی را داشته باشند.

 

۴-   استفاده از سایه کاراکترها بر روی زمین

سایه ها المان مهمی برای واقعی جلوه دادن شرایط هستند. سایه ها عمق را به صحنه اضافه میکنند بنابراین نحوه قرار گرفتن سایه کاراکتر و درست چرخیدن آن از اهمیت بسزایی برخوردار است. عملکرد سایه ها به عنوان یکی از عوامل روانی در صحنه ما بسیار اهمیت دارد. به عنوان مثال سایه بلند میتواند نشانه ی زمان بعدازظهر و یا القا کننده ترس و یا نگرانی باشد.

 

۵-   تطبیق شارپ بودن و رنگ ها برای نشان دادن عمق

با تغییر وضعیت عمق میدان دوربین میتوانیم در کار خود عمق ایجاد کنیم. بوسیله بلر کردن و یا تار کردن پشت صحنه و بکگراند، شما میتوانید کاراکتر خود را واقعی تر جلوه دهید. رنگ ها نیز معمولا به کمک تصویر برای عمق بخشیدن به آن بکار میایند- اگر شما رنگ های قوی و اشباع شده را در جلوی تصویر و رنگ های غیر اشباع را در بکگراند استفاده کنید، تصویر و کارکتر شما واقعی تر به نظر می رسد.

مطالعه کنید:  طراحی «پوپ» یکی از کاراکتر های اصلی انیمیشن اموجی

منبع: Art Institute Online

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۵ / ۵٫ ۱

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

75 + = 81

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.