اخبارکلیپمقالات

بعد جدید در طراحی

2.84Kviews
۰
(۰)


 

زمانی که Glen Keane شروع به طراحی کاراکترهای معروفی همچون علاالدین، تارزان، پوکوهانتس، پری دریایی کوچک و دیو و دلبر را کرد، کار او لمس کردن کاغذ به روی قلم بود اما او امروز و به لطف تکنولوژی های پیشرفته روش منحصر به فردی را برای طراحی در پیش گرفته است.

او در ویدیو زیر به کمک ابزار واقعیت مجازی و در محیطی ۳ بعدی به طراحی میپردازد. این هنرمند هدست HTC Vive را به سر خود میگذارد و با استفاده از نرم افزار Tilt Brush که یک ابزار طراحی VR است این کار را انجام میدهد.

او با خطوط منحصربفرد و به راحتی، کاراکترهای دیو و آریل پری دریایی را زنده میکند و این کار را بصورت رئال-تایم و همزمان انجام میپذیرد.

Keane درباره پروسه طراحی میگوید: این کار مثل بودن یک بچه در مغازه شیرینی فروشی است. چیزی که من در مورد این نوع طراحی دوست دارم، این است که میتوانم آن را حس کنم. این کار شبیه رقصیدن است. من احساس میکنم که این یک شیوه جدید در زمینه طراحی است.

زمانی که Keane یک مهره کلیدی در دوران طلایی دوم انیمیشن های کلاسیک دیزنی در دهه ۱۹۹۰بود، او با ابزار دیجیتال غریبه نبود. او در سال ۲۰۱۴ Duet در Google’s Spotlight Stories را انیمیت کرد که باعث شد تلفن همراه را به یک پنجره ای از داستان های عاشقانه تبدیل کند. Duet د رکنفرانس قصه گویی نیویورک امسال یک سکو برای Keane شد و او شروع به استفاده از ابزار Vive  و  Tilt Brush در کارهای خود کرد. و در آنجا بعد جدیدی از طراحی را شروع کرد.

مطالعه کنید:  10 نکته برای خلق کاراکتر های منحصر به فرد

این پیش رفت ها زنجیره ای از اتفاقات را برای Keane رقم زد که او نمیتوانست حتی در عمر ۳۸ ساله خود در دیرنی آن را پیش بینی کند.

او میگوید: هنگامی که من در دیزنی قدم گذاشتم، احساس میکردم زمانی که باد شروع به وزیدن میکند باید بادبان ها را برافراشته کنم و آماده شوم. اما در Duet، من و Gennie Rim (تهیه کننده) چیز متفاوتی در SIGGRAPH، استودیوها، مدارس  و کنفرانس های مختلف در سال گذشته تماشا کردیم. من بسیار هیجان زده شده بودم که این ایده انیمیشن که دارای بعدهای بیشتر است را به اشتراک بگذارم.

Keane میگوید: من در کنفرانس جلوه های ویژه در سال گذشته در سان فرنسیسکو شرکت کردم و پس از صحبت من، Drew Skillman که مخترع ابزار جدیدی به نام Tilt Brush بود به همراهPatrick Hackett به من نزدیک شدند. هیجان را میشد در چشمان آنها مشاهده کرد زیرا من روی ابزار جدیدی کار میکردم که که طراحی مجسمه را ممکن پذیر میکرد. او مذاکرات خود با آن دو را در استودیوی کوچکی ادامه داد و دریافت کرد که Tilt Brush به چه چیزی تبدیل خواهد شد.

Hackett میگوید: ما مذاکرات بسیار زیادی درباره آینده Tilt Brush با Glen انجام دادیم. این برای ما بسیار مهم بود که چه بازخوردی را از جامعه هنری که در این زمینه فعالیت دارند، دریافت خواهیم کرد.

Stillman  و  Hackettکه یک دهه در صنعت بازی های ویدیویی فالیت داشتند، ابزاری را ساختند که توسط گوگل خریداری شد و به بازیکنان این اجازه را میداد که با واقعیت مجازی بازی مکنند. بسیاری از توسعه دهندگان روی هدست   Vive کار کردند و نمونه های اولیه برای Tilt Brush درست کردند و Hackett هم تایید میکند که تجربه ما در این زمینه محدود بود و انتظار زیادی از این توسعه دهندگان نداشتیم.

مطالعه کنید:  مجموعه انیمیشن های کوتاه WALL-E

بسیاری از افراد به سوی ما می آمدند و میگفتند که ما مدرسه انیمیشن سازی تاسیس کردیم و یا بازی های ویدیویی تولید میکنیم، آیا ممکن است وارد این کار شویم؟ ، این همان مشکلی است که افراد مستعد در رویارویی با این سخت افزار دارند که در حال هموارتر شدن است.

زمانی که Vive  و  Tilt Brushمنتشر شود، Hackett انتظار  بازخوردهای قوی از جانب هنرمندان دارد.

Hackett می افزاید: ما امیدواریم که Tilt Brush تبدیل به یک اپلیکشنی شود که استفاده کنندگان آن را به دوستان خود معرفی کنند و به آنها توضیح دهند که Vive چگونه کار میکند. اینکه توسعه دهندگان از این ابزار برای معرفی قابلیت های بیشتر VR و یا واقعیت مجازی استفاده کنند، من را متعجب نخواهد کرد. ما تلاش کردیم که تعداد دکمه هایی که یک فرد برای یادگیری به آن لازم دارد را کاهش دهیم. همه میدانند که چگونه با یک قلم کار کنند.

 Keane از اینکه Tilt Brush در حال آماده شدن نهایی است بسیار هیجان زده به نظر می آید.

او میگوید: طراحی در VR بسیار فوق العده است و هنوز هم به مقدار کمی آموزش نیاز داریم. اما این کار مرا به یاد روزی می آورد که تازه پا به به عرصه انیمیشن گذاشته بودم. من امیدوارم که بتوانم مهارت خودم را در این زمینه بیشتر کنم. این بسیار شگفت انگیز است که شما بتوانید یک مجسمه را در فضا طراحی کنید.

در انیمیشن های خودم، من همواره کاراکتر را در فضا میچرخانم تا او را از زوایای دیگر نیز مشاهده کنم. این تکنولوژی به هنرمندان این امکان را میدهد که این کار ار به راحتی انجام دهند. 

مطالعه کنید:  با پر هزینه‌ترین انیمیشن های تاریخ سینما آشنا شوید

به همین دلیل است که من در کار با این تکنولوژی بسیار احساس راحتی میکنم. و همانند یک روش نرمال و معمولی با آن برخورد میکنم. من معتقدم که ما در VR میتوانیم به راحتی طراحی کنیم چون این کار دیگر مربوط به لبه ها و اطراف کاراکتر نمیشود بلکه مربوط به چیزی میشود که در درون این لبه ها موجود است.

Keane امیدوار است که نسل بعدی هنرمندان و طراحان از امکانات این تکنولوژی استفاده کنند. او پسر کارتونیست معروف Bil Keane و پدر دو هنرمند Claire  و  Max Keaneاست. او خودش را یک جارچی برای این روش جدید و نگاه نو به انیمشن مینامد و میگوید من به هیچ عنوان از به اشتراک گذاشتن اکتشافات خودم دست برنخواهم داشت و همواره به دنبال تعلیم و آموزش آن هستم. انتقال ایده ها همانند دم یک ستاره دنباله دار است و تنها ستاره ای داری دم است که به سمت جلو پیش میرود.

منبع: Animation Magazine

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۰ / ۵٫ ۰

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

+ 2 = 7

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.