آموزشاخبارمقالات

۹ توصیه کارگردان انیمیشن ضیافت (برنده اسکار) به انیماتور ها

1.39Kviews


پاتریک آزبورن: بزرگترین چیز در این راه تنها اشتیاق خود فرد به شروع کردن است.

انیمیشن ۵ دقیقه ای ضیافت، به کارگردانی پاتریک آزبورن و تهیه کنندگی رای کنلی، کریستینا رید و جان لستر ساخته شده است. قصه ضیافت درباره سگی است که بر روی خواسته ها و علایق خود پا می گذارد و مانند یک واسطه انسانی، باعث رسیدن صاحبش به معشوقه خود می شود. و این کار توانست جایزه بهترین انیمیشن اسکار ۲۰۱۵ را از آن خود کند.

آزبورن در سال ۲۰۰۸ و به عنوان انیماتور برای پروژه (بلت) به استودیو والت دیزنی پیوست، او همچنین در انیمیشن کوتاه (پیپر من) که برنده جایزه اسکار ۲۰۱۲ شد نیز همکاری موثری داشته است، و پس از آن به آرزوی خود که همکاری در یک انیمیشن بلند بود رسید و در انیمیشن (قهرمان بزرگ ۶) توانست حضور داشته باشد. پس از این اتفاق، او عملیاتی کردن ایده خود درباره انیمیشن ضیافت که سال ها بر روی آن فکر کرده بود را شروع کرد.

آزبورن در ابتدا چراغ سبز برای تولید این انیمیشن کوتاه را از جان لستر (مدیر استودیو) گرفت و شغل رویایی خود را بدون هیچ تضمینی در مورد موفقیت در انیمیشن کوتاه رها کرد. خوشبختانه او جواب این شجاعت خود را گرفت و انیمیشن کوتاه ضیافت توانست جایزه بهترین انیمیشن اسکار ۲۰۱۵ را از آن خود کند. برای یک کارگردان کار اولی این بسیار هیجان انگیز است که خود را در راس قله انیمیشن ببیند.

آزبورن می گوید: شما می توانید هر کاری را انجام دهید. شما می توانید به تمام رویاهایتان جامع عمل بپوشانید. من فکر می کنیم چیز هایی که برای پیش برد یک کار هنری در دنیای انیمیشن وجود دارد متفاوت تر از چیز هایی است که در دنیای واقعی وجود دارد چیز هایی که شبیه سحر و جادو است.

۱۲ سال طول کشید تا آزبورن توانست به رویای خود برای کارگردانی فیلم خودش برسد، و ما تصمیم گرفتیم تا به سراغ این کارگردان برنده جایزه اسکار برویم و چند توصیه از او برای انیماتور ها که بتواند آن ها را در کارشان موفق تر کند از او بپرسیم.

۱- داشتن یک سیستم پشتیبانی قوی

 

برای آزبورن، هنر بخشی از زندگی او به حساب می آید. او از بچگی با این مقوله سر و کار داشته است. آزبورن می گوید: من همیشه طراحی را دوست داشتم، پدر من یک طراح اسباب بازی در شرکت (کنر) بود و اسباب بازی های متعددی از جمله جنگ ستارگان را طراحی می کرد. در دهه ۸۰ میلادی من به همراه او طراحی می کردم. پدر و مادرم، من را در این راه تشویق کردند، همین سکوی پرتاب من و اولین گام برای موفیت من بود، حمایت و پشتیبانی افرادی که به کار شما اعتقاد دارند.

من به مدرسه انیمیشن رینگلینگ در فلوریدا رفتم. در آنجا راه های بسیاری زیادی برای فرا گرفتن انیمیشن است، حتی به صورت انلاین. دیزنی کلاس های متعدد آنلاینی را در آنجا برگزار می کند. ما به استعداد ها اهمیت می دهیم و نه به اعتبار افراد.

 

۲- شروع به طراحی و کشیدن کنید

 

برای غلبه بر ترس بر کاری و یا عدم تعویق انداختن شروع آن، شما باید فقط شروع کنید. بر طبق گفته آزبورن در انیمیشن نیز اوضاع به همین صورت است. اگر شما می خواهید یک انیماتور شوید، شما باید شروع به طراحی و کشیدن کنید (و ترجیحا بدون وقفه این کار را انجام دهید).

پاتریک آزبورن می گوید: بزرگترین چیز در این راه تنها اشتیاق خود فرد به شروع کردن است. برای خلق هر پروژه ای شما در ابتدا نیاز دارید چیزهایی را بروی کاغذ بیاورید، تا چیزی برای گفتن به افراد و دریافت کمک و همفکری از آن ها را داشته باشید. کار شما به واقعیت تبدیل می شود. فقط شروع کردن سخت ترین قسمت این ماجرا است. نشستن و انجام ندادن کاری راحت تر از پیاده کردن ایده خود بر روی کاغذ است. شما چیزی برای گفتن دارید یک چیزی که برای شما الهام بخش است و شما می توانید آن را بسط دهید.

 

۳- مضمون اصلی ایده خود را پیدا کنید

 

در ابتدا مضمون و چیزی که باعث الهام بخشیدن به شما برای این ایده شده است را پیدا کنید، بطن ماجرا را پیدا کنید. انیمیشن ضیافت در ابتدا قرار بود که به صورت یک فیلم لایو اکشن به تصویر کشیده شود که بسیار متفاوت تر از یک انیمیشن کوتاه است، اما مضمون اصلی آن در هر دو صورت یک چیز یکسان است: غذا.

آزبورن می گوید: برای انیمیشن ضیافت، من فکر می کردم که اگر اصل ماجرا را بتوانم از طریق مهمانی های شام بگویم جالب تر خواهد بود. من این ایده را داشتم که یک فرد در حال خوردن یک وعده غذا است و طرز خوردن او با دفعه های قبلی تفاوت می کرد و او نیز مجدانه در حال تلاش برای خوردن بود. و زمانی که حالات مختلف برای آن فرد پیش می آمد، وعده غذایی هم متناسب با آن تغییر می کرد، ممکن بود که شما در یک رابطه خوب باشید و یا افسردگی به سراغ شما بیاید، غذا هم متناسب با آن تغییر می کرد. و در آن زمان هیچ سگی در ماجرا نبود. من حتی فکر نمی کردم که کار ممکن است به صورت انیمیشن تولید شود. این ایده یک فیلم بلند بود که قرار بود روزی آن را بسازم.

آزبورن اضافه می کند: همه چیز زمانی تغییر کرد که من شروع به طراحی و کشیدن کردم. زمانی که من شروع به کشیدن عکس ها از وعده های غذایی می کردم، متوجه شدم که همیشه یک فضای خالی در اطراف میز وجود دارد. من فکر کردم که ممکن است این جا برای یک سگ با مزه مناسب باشد و حتی ممکن است که دیزنی از این کار من خوشش بیاید. بنابر این شروع به فکر کردن درباره این موضوع کردم و بارها و بارها ایده خودم را مرور کردم. من همچنین در پروژه (قهرمان بزرگ ۶) به عنوان یکی از انیماتور های اصلی مشغول به کار بودم و به همین دلیل بسیار آن روز ها درگیر کار ها بودم.

 

۴- تسلیم نشوید

 

والت دیزنی می گوید: شما آن را در نمی ‌یابید تا وقتی که اتفاق می ‌افتد، در این صورت یک لگد به دندان شاید بهترین چیز در جهان برای شما باشد.

می خواهیم با شما صادق باشیم: انیمیشن کار سختی است. مانند بسیاری از کار های دیگر، ممکن است برای تسلط بر آن سالیان زیادی را صرف کنید.

آزبورن می گوید: شما باید این جمله را به خاطر داشته باشید که می گوید، برای مدتی علاقه شما بیشتر از توانایی شما پیش می رود. تسلیم نشوید چون شما نمی دانید تا موفقیت چه اندازه فاصله دارید. همچنان که شما در حال تمرین کردن هستید، شما در این کار حرفه ای تر و بهتر خواهید شد. پس اجازه ندهید که فاصله اینکه شما فکر می کنید چه چیز خوب است و توانایی شما باعث توقف شما شود. اگر شما سودای چیزی را در سر خود دارید، پس برای رسیدن به آن تلاش کنید.

و این کار معمولا برای شما هزینه ای در بر ندارد. اکثر نرم افزار ها رایگان هستند و یا اینکه ورژنی از آن ها به صورت رایگان وجود دارد و در دسترس است. شما تنها باید اراده کنید و شروع به انجام کار کنید.

به (دوری) گوش کنید (ماهی کم حواس انیمیشن در جستجوی نمو) : به شنا کردن ادامه دهید.

 

۵- بهترین ایده را انتخاب کنید

 

خب پس شما الان ایده هایی دارید. و الان زمان قرار دادن آن ها در کنار هم است. آزبورن می گوید: شما نمی خواهید که تمام ایده های خودتان را درون یک سبد قرار دهید. پس یک ایده را در حد عالی برسانید و آن را به صورت قابل ارائه و به صورت ساده شده در آورید.

 

۶- تیم خود را تشکیل دهید

 

آزبورن می گوید: انیمشین حاصل یک کار تیمی است و شما نمی توانید آن را به تنهایی انجام دهید و ممکن است این کار بسیار بسیار طولانی شود. پس تیم خود را درست کنید. در ابتدا شما نیاز دارید که خودتان را به عنوان لیدر تعیین کنید. استعداد ها ار شناسایی کنید و مبالغی را به آن ها بپردازید تا در خدمت پروژه باشند. دلیلی که یک استودیو می تواند خوب عمل کند این است که شما یک سری از افراد با استعداد را برای یک هدف مشخص دور هم جمع می کنید و در ازای انجام شدن پروژه به آن ها جایزه و حقوق پرداخت می کنید.

آزبورن می گوید: شما نیاز دارید تا راه های دیگری برای انجام کار های مشابه پیدا کنید، چون روند تولید انیمشین آهسته است و سریع پیش نمی رود. این کار بسیار زمان بر است چون فریم به فریم برای تولید یک فیلم انیمیشن باید تلاش کرد. ساختن یک فیلم به مراتب کار راحت تری است، چون که دوربین های فیلم بردای معمولا ارزان هستند و کیفیت قابل قبولی نیز دارند. شما می توانید با هزینه بسیار کم چیزهای خوبی را به تصویر بکشید. تولید انیمیشن زمان بر است. این کار تنها الزاما پول خرج کردن نیست و هزینه اصلی در مورد زمان افراد است، پس بنابر این آن ها باید این حس را داشته باشند که کار با ارزشی را انجام می دهند. اگر شما یک فرد با کاریزما و با جذابیت و دارای یک ایده خوب باشید، می توانید افراد را با خود همراه کنید. حتی در استودیویی همانند دیزنی هیچ کس برای مدت کوتاهی کار نمی کند. شما باید ایده خود را انتخاب کنید و پوستر هایی از آن تهیه کنید. در یک همچین استودیویی پروژه های زیادی وجود دارد که افراد به صورت داوطلبانه حاضرند برای آن کار کنند و شما از این افراد می خواهید که برای شما کار کنند و در پروژه شما همکاری داشته باشند.

 

۷- بیش از حد درگیر نشوید

 

زمان که آزبورن به صورت همزمان و تمام وقت در دو پروژه (قهرمان بزرگ ۶) و (ضیافت) کار می کرد، او دچار سردرگمی شده بود. او نیاز داشت تا تیم جدیدی را تشکیل دهد. آزبورن می گوید: این کار کمی برای من پیچیده بود چون باید با افراد بسیار زیادی در ارتباط بودم و عملا کار بر روی هر دو پروژه برای من غیر ممکن شده بود، پس تصمیم گرفتم که پروژه (قهرمان بزرگ ۶) را ترک کنم. در آنجا افرادی حضور داشتند که کار کردن با آن ها را دوست داشتم. اما دیزنی پر از افراد با استعداد است، و نیاز نبود که برای تشکیل یک تیم جدید زحمت زیادی بکشم و افرادی بودند که مشتاق به همکاری در پروژه بودند و می خواستند که در تیم تولید حضور داشته باشند.

 

۸- استایل انیمیشن خود را مشخص کنید

 

به عنوان یک انیماتور بسیار مهم است که شما با گونه های مختلف انیمیشن آشنایی داشته باشید، از انیمشن دستی گرفته تا استاپ موشن و ریگ کردن کاراکتر. (پیپر من) کاری است که از ترکیب دو تکنیک ۲ بعدی و ۳ بعدی انجام شده است و توانست جایزه اسکار را از آن خود کند. آزبورن در آن کار سوپروایزر تیم بود و او توانست انیمیشن دستی را با گرافیک کامپیوتری و محیط ۳ بعدی به خوبی ادغام کند. و آزبورن تقریبا یک همچین کاری را در مورد انیمیشن ضیافت انجام داد و خطوط بین دنیای ۲ بعدی و ۳ بعدی را کمرنگ کرد.

آزبورن می گوید: انجام یک همچین کاری صرفا نیاز نیست، اما تلاش کنید که فیلم شما از یک لحاظ بصری و تصویری منحصر به فرد باشد. من در انیمشن ضیافت می خواستم تا این ایده را اجرایی کنم، که به جای این که یک محیط واقعی را ایجاد کنم بوسیله ابزار ۳ بعدی یک کار گرافیکی ساده را ارائه کنم. من با این کار فکر می کردم می توانم بیننده را به دنیایی را ببرم که احساس کند واقعی است ولی حس واقعی بودن به او منتقل نشود.

 

۹- و مهم تر از همه، لذت ببرید

 

روند تولید یک انیمیشن صرفا کار کردن و یا شوخی و بازی برای انیماتور ها نیست. آزبورن می گوید: ما در پروژه ضیافت هر هفته مهمانی داشتیم. غذا می خوردیم و با غذا ها بازی می کردیم، غذا ها و چیزهای دیگر را به زمین می انداختیم. ما برای نمایش کار افراد مهمانی کوچکی در طول هفته برگزار می کردیم. ما هر چه که در فیلم وجود داشت (انواع غذا ها) را خوردیم. و اوقات خوش زیادی را در پروژه داشتیم.

منع: MTV

Leave a Response

− 3 = 5