آموزشاخبارمقالات

مثل یک انیماتور حرفه ای در پیکسار انیمیت کنید

3.54Kviews
۵
(۱)

۱۰ توصیه کاربردی برای انیماتور ها از سوی متخصصین پیکسار

۱۰ نکته کلیدی از سوی دو متخصص و کارگردان انیماتور ها در پیکسار به نام های (اندرو گردن) و (راب دنوان)، که دانستن آن ها برای هر انیماتوری تقریبا حیاتی است.


این تیم از پیکسار تا به حال در فیلم هایی کار کرده اند که در نوع خودشان جزو بهترین ها بوده اند. در اینجا (اندرو گردن) و (راب دنوان) تجربیات خودشان را با ما به اشتراک می گذارند، تجربیاتی که به شما کمک خواهد کرد تا به یک انیماتور فوق العاده تبدیل شوید.

 

۱- تحقیق و مطالعه کنید

اگر شما بدون مطالعه وارد یک شات شوید، ریسک بزرگی کرده اید. بازیگران قبل از ایفای نقش، تحقیق و مطالعه می کنند و انیماتور ها هم باید این شیوه را در پیش بگیرند. خود را برای کاری که می خواهید انجام دهید به بهترین شیوه که مناسب شماست آماده کنید. برخی طراحی را ترجیح می دهند و برخی دیگر تماشای ویدیو های رفرنس را. به هر صورت که فکر می کنید می توانید برای کار آماده شوید، خود را آماده کنید.

 

۲- خلاق باشید

اگر شما باید چیزی را انیمیت کنید که تا به حال نمونه آن را انجام نداده اید، آن را به بخش ها و اجزا ساده تر تجزیه کنید. برای مثال در انیمیشن دانشگاه هیولا ها، انیمیت پا های (تری تری) یکی از چالش های پیش رو بود. ما سعی کردیم با کد گذاری پا های او بوسیله رنگ های مختلف، آن را برای خودمان واضح تر به تصویر بکشیم و انیمیت هر پا را با توجه به رنگ ها انجام دهیم و همین باعث شد که دید بهتری در انیمیت پا های این کاراکتر داشته باشیم.

مطالعه کنید:  موجودات فلیم هابیت چگونه ساخته شد


 

۳- روند کاری

سعی کنید به صورت همزمان و ریل تایم انیمیت خود را بازبینی کنید. هر مقدار که  شما سریع تر این کار را انجام دهید، شما بهتر قادر خواهید بود که تغییرات را مشاهده کنید. کار خود را با یک مدل سبک انجام دهید، و از یک پایه ابتدایی برای صحنه های پیچیده استفاده کنید. هر آنچه که باعث می شود صحنه و یا شات شما را پیچیده تر کند کنار بگذارید تا سرعت شما بیشتر شود و بتوانید راحت تر و روان تر کار کنید تا جایی که کار شما نزدیک به اتمام است، سپس می توانید جزییات را به صحنه اضافه کنید.

 

۴- از این ابزار به جا استفاده کنید

برای کار های گرافیکی و ۳ بعدی نرم افزار های بسیاری وجود دارد که کار های مختلف و زیادی انجام می دهند.

مطمئن شوید که در ابتدا خود شما کار را انجام می دهید و بازی و اجرای خوبی را به نمایش می گذارید و بعد از آن برای بهتر شدن کار و نهایی کردن آن از ابزار های کامپیوتری استفاده کنید.

 

۵- بدانید چه چیز را می خواهید بهتر کنید

قسمت هایی از صحنه که واقعا نیاز به کیفیت بالا برای تمام شدن کار دارند را تشخیص دهید و وقت خود را روی این جنبه ها و موارد گذارید. این مناطق را اولویت بندی کنید و زمان بیشتر خود را حول این موارد بگذارید.

 

 

۶- نمایش زود و مکرر

بهتر است انیمیتی را که انجام داده اید را زود به زود ببینید و صبر نکنید تا موقعی که احساس کردید الان کار به کیفیت مناسبی برای نمایش رسیده است. شما باید در برابر انتقاداتی که از کار شما می شود با خودتان رو راست باشید و انتقادات درست را بپذیرید. در این صورت بسیار به ندرت پیش میاید که موردی از نظر شما بگذرد و آن را نبینید. انیمیشن یعنی همکاری. شما و کارگردان تلاش می کنید که بهترین اجرای ممکن را به تصویر بکشید و داستان را به همان صورت که باید باشد بیان کنید، و این پروسه نیازمند زمان است.

مطالعه کنید:  تستهای پیش تولید دو بعدی جالب و جذاب توسط ویلیام سالازاردر انیمیشن "نفرت انگیز" برای دریم ورکز و پرل استودیو

 

۷-شک را کنار بگذارید

 در برخی از صحنه های پیچیده و مشکل، گاهی پیش میاید که شما به این شک می کنید که آیا کار خود را ذخیره کرده اید و یا اینکه باید آن را دوباره از ابتدا شروع کنید.

سعی کنید از چند کنترل در حد امکان استفاده کنید تا بتوانید از پوزی به پوز دیگر به راحتی حرکت کنید. معمولا انیماتور ها برای انیمیت های خودشان از ستاپ های پیچیده ای استفاده می کنند. سعی کنید این کار را با پیچیدگی انجام ندهید.

 

۸- در مورد بلاکینگ بسیار پیچیده فکر نکنید

استپ کی، لایه بندی، کی فریم گذاری، به جلو پیش بروید این لیست پیش روی شماست. هر کس و فراخور شاتی که در مقابلش دارد به صورت متفاوتی عمل می کند، انجام یک شات ممکن است به طرق مختلفی پایه گذاری شود. برخی صحنه ها نیازمند یک پوز پیچیده هستند و برخی دیگر شاید به یک حرکت ساده و معمولی نیاز داشته باشند. نکته اینجاست که در مورد بلاکینگ بسیار پیچیده فکر نکنید و چیزی که همواره به خاطر داشته باشید این است که بلاکینگ باید به صورت ساده و واضح باشد.

 

 

۹- تقاضا کردن، قرض گرفتن و دزدیدن

وقتی که شما بر روی یک پروداکشن کار می کنید نیاز به چیز هایی از جمله چرخه راه رفتن، حالات مختلف صورت و دست و غیره دارید. اگر کسی را دیدید که کار خوبی را انجام داده است ، پیش او بروید و با او درباره ی کاری که انجام داده است صحبت کنید، و به این قضیه پی ببرید که او چگونه این کار را انجام داده است. بعضی انیماتور ها از اینکه تجربیات خود را با دیگران به اشتراک بگذارند استقبال می کنند و از این کار لذت می برند. افراد دیگر می خواهند بدانند که آن ها چگونه به این جایگاه رسیدند.

مطالعه کنید:  بانک ایده برای انیمیشن‌های با موضوع مقاومت ایجاد می‌شود

۱۰- زندگی کنید

بیایید صادقانه با این قضیه روبرو شویم: انیمیشن یک کار حرفه ای است. بسیار مهم است که ما تجربیات زندگی خودمان را در مورد کاراکتری که با آن کار می کنیم به کار ببریم. به تفریح و گردش بروید، سفر کنید، نمایش های مختلف را ببینید، مردم را تماشا کنید، ایده های خود را یاد داشت برداری کنید و لحظه های مهم و به یاد ماندنی را ضبط کنید. برای انیمیت کردن شما نیاز دارید که یک مشاهده کننده خوب باشید.

شما همچنین در کنار کار نیاز به تفریح دارید. برخی انیماتور ها خوش می گذارنند، برخی دیگر ورزش را ترجیح می دهند و برخی دیگر کار های هنری انجام می دهند.

 

منبع : Creative Bloq

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۵ / ۵٫ ۱

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

9 + 1 =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.