آموزشاخبارمقالات

چگونه یک دمو ریل انیمیشن خوب بسازیم

3.27Kviews
۳
(۲)

۱۲ اصل که شما در ساخت یک دمو ریل خوب برای ارائه باید در نظر بگیرید.


چه چیز خاصی در دمو ریل های خوب دانشجویی وجود دارد؟ یکی از سوالات متداولی که برای دانشجویان مطرح می شود همین موضوع است. داشتن یک دمو ریل خوب یکی از فاکتور های مهم استخدامی برای دانشجویان و یا افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند، است. پس واقعا چه چیزی در یک دمو ریل خوب وجود دارد و یک دمو ریل خوب چه ویژگی هایی دارد؟ در اینجا ۱۲ قانون برای موفقیت در ساخت یک دمو ریل را به شما خواهیم گفت…

 

قانون ۱: قوی شروع کنید، و در اولین برخورد تاثیر خود را ایجاد کنید

بهترین کار های خود را در ابتدا و انتهای دمو ریل قرار دهید. بسیاری از استودیو ها تنها ۱۰ ثانیه از دمو ریل شما را مشاهده می کنند. اگر شما شروع خوبی نداشته باشید، آن ها از تماشای ادامه دمو ریل شما صرف نظر می کنند! پس قوی شروع کنید، و مطمئن شوید که توجه آن ها را به کار خود جلب می کنید.

 

قانون ۲: یک دمو ریل خوب باید بدون اشتباه باشد

اگر به چیزی شک دارید از آن استفاده نکنید! اگر اشتباهی در دمو ریل شما وجود داشته باشد، استودیو ها متوجه آن خواهند شد و دمو ریل شما را قبول نخواهند کرد و مورد بی اعتنایی قرار خواهد گرفت. چرا؟ چون آن ها این دو مسئله را از این اشتباه برداشت می کنند: شما با این که اشتباه را دیده اید نتوانستید آن را حل کنید و یا اینکه شما اصلا متوجه اشتباه خود نشده اید. در هر صورت دمو ریل شما سرنوشتی به جز سطل آشغال ویندوز نخواهد داشت!

مطالعه کنید:  فراخوان یازدهمین جشنواره بین المللی پویانمایی تهران منتشر شد.

 

قانون ۳: دمو ریل خود را برای شغل مورد نظر شخصی سازی کنید

تنها یک دمو ریل برای نشان دادن به همه استودیو ها نداشته باشید. دمو ریل خود را مطابق شغلی که برای آن درخواست داده اید ویرایش کنید. به عنوان مثال اگر شما برای پیکسار می خواهید دمو ریل خود را ارسال کنید حتما دمو ریل شما متفاوت از دمو ریلی خواهد بود که برای یک شرکت همچون فریم استور می فرستید. چرا؟ چون پیکسار در زمینه کارتون و انیمیشن متخصص است، در  حالیکه شرکتی مثل فریم استور بیشتر تمایل به کار های رئال و واقعی دارد.

دمو ریل خود را مطابق با استودیو مورد نظر شخصی سازی کنید.

 

قانون ۴: کار خود را به صورت دیجیتالی و آنلاین ارائه دهید

دیگر استفاده از دی وی دی و یا رزومه کاغذی و ارسال آن از طریق پست منسوخ شده است. دمو ریل شما باید راحت پیدا شود و قابل دسترس باشد: دمو ریل خود را در بلاگ و یا وبسایت خودتان قرار دهید.

 

 

قانون ۵: کار خود را جلا دهید و پریمیر یا فاینال کات را یاد بگیرید

شما خودتان را به استودیو پرزنت و یا معرفی می کنید. پرزنت کردن بسیار مهم است، پس مطمئن شوید که ادیت و ویرایش کار شما شکل و شمایل خوبی داشته باشد. با استفاده از نرم افزاری همچون پریمیر می توانید به راحتی دمو ریل خود را به طور دلخواه ویرایش کنید. یادگیری این گونه نرم افزار ها را در اولویت قرار دهید.

 

قانون ۶: از ایده افرادی که مورد احترام و تایید شما هستند استفاده کنید

مطالعه کنید:  آرت بوک انیمیشن «شجاع»

افرادی را پیدا کنید که صنعت انیمیشن را خوب می فهمند و اطلاعات مفیدی در مورد جایی که شما می خواهید برای آن درخواست کار ارسال کنید دارند و از تجربیات و توصیه های آن ها در دمو ریل خود استفاده کنید. آن ها احتمالا نقاطی از دمو ریل که شما آن را نادیده گرفته اید را به شما خواهند گفت و نقطه نظر آن ها در این زمینه کارگشا خواهد بود.

 

قانون ۷: به یاد داشته باشید که دوستان شما بهترین قضاوت کننده برای کار شما نخواهند بود

شما به احتمال زیاد کار خود را بار ها و بار ها مشاهده کرده اید و آن را حتی هنگام خواب مرور کرده اید. دوستان شما ممکن است به دلیل علاقه ای که به شما دارند کار شما را تحسین کنند و اگر نکته منفی در کار شما دیدند نتوانند آن را به گونه ی درستی بیان کنند. پس به توصیه های بی طرفانه متخصصین در این زمینه گوش دهید و آن ها در کار خود اعمال کنید.

 

قانون ۸: کیفیت را فدای کمیت نکنید

یک شو ریل و یا دمو ریل که چند شات خوب دارد بهتر از یک ریل بلند با شات های ضعیف است. به خاطر داشته باشید که استودیو ها علاقه ای به دیدن دمو ریل های طولانی ندارند. بهترین ها را در دمو ریل خود انتخاب کنید و جلوه خوبی به کار خود بدهید و باقی شات های ضعیف را دور بریزید.

 

قانون ۹: اسم و جزییات تماس خود را در ابتدا و انتهای دمو ریل به معرض نمایش بگذارید

مطالعه کنید:  اعتراض شهروندان آمريکايي به انيميشن يخ‌زده

ممکن است این مشخصات شامل اسم کامل، وب سایت و یا بلاگ شما، آدرس ای میل و یا شماره تلفن شما باشد. پیدا کردن مشخصات خودتان را ساده کنید و آن ها را جلو چشم قرار دهید. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که آدرس ایمیل شما باید کاملا حرفه ای باشد: از این گونه ایمیل ها اجتناب کنید gr8lover@gmail.com

 

قانون ۱۰: دمو ریل خود را کوتاه بسازید

دانشجویان باید یک دمو ریل یک تا دو دقیقه ای داشته باشند، و کیفیت مهمتر از  کمیت است.

 

قاون ۱۱: در انتها به همه عوامل اشاره کنید

اگر در دمو ریل شما چیزی وجود دارد که شما آن را انجام نداده اید، در انتها به صورت واضح به آن اشاره کنید و اسامی تمامی کسانی که وجود دارند را بیان کنید. هیچ وقت از کار دیگران برای اعتبار بخشیدن به کار خود استفاده نکنید. این یک صنعت نه چندان بزرگ است و این مسائل به راحتی در آن یافت می شود.

 

 

قانون ۱۲: قانون کپی رایت را در مورد موزیک دمو ریل رعایت کنید

شما دمو ریل خود را نهایتا در سایت های همچون یوتوب و یا ویمئو آپلود می کنید. اگر شما از موزیکی استفاده کرده باشید که صاحب او کس دیگری است، دمو ریل شما به دلیل نقض قوانین کپی رایت پاک خواهد شد.

منبع: Skwigly

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۳ / ۵٫ ۲

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

56 + = 61

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.