آموزشاخبارمقالات

۵ نکته برای سازماندهی کار فریلنس ها در دنیای انیمیشن

2.28Kviews
۰
(۰)

نکاتی که دانستن آن ها باعث می شود تا انیماتور های فریلنس در کار خود موفق تر عمل کنند.

شروع کردن کسب و کار خودتان می تواند مشکل و سخت باشد. به عنوان یک انیماتور فریلنس، شما نیاز دارید در یک زمان وظایف مختلفی را بر عهده داشته باشید : یک هنرمند، یک حسابدار، یک بازار یاب و یک انسان شایسته باشید. تعادل بر قرار کردن بین این وظایف و وقت کافی گذاشتن برای تمام آنها بسیار مشکل است زیرا تمام این وظایف نیازمند توجه رسیدگی است.

 

در اینجا ما ۵ نکته را به شما خواهیم گفت تا بتوانید سازماندهی بهتری بر روی زندگی خود به عنوان یک انیماتور فریلنس داشته باشید و بتوانید در طول روز وقت بیشتری را در اختیار داشته باشید:

 

زمانی را برای استفاده از شبکه های اجتماعی و ایمیل در نظر بگیرید

۱- هر روز صبح یک ساعت و نیم ساعت در هر بعد از ظهر را  به جواب دادن به ایمیل ها و یا به روز رسانی شبکه های اجتماعی خود در نظر بگیرید.

۲- زمانی که در حال کار کردن هستید و نیازمند داشتن تمرکز، نوتیفیکیشن های دستگاه خود را خاموش کنید و مدام مسیج ها و پیام های خود را چک نکنید.

۳- در صورت امکان از یک سیستم اتوماتیک برای در ارتباط بودن با استودیو هایی که با آن ها مشغول به کار هستید استفاده کنید. امروزه سیستم هایی برای ایمیل ها به همین منظور ایجاد شده اند که می توانند این نیاز شما را مرتفع کنند و شما نیاز ندارید که پشت میز کامپیوتر خود حضور داشته باشد!

 

یک چرخه کار درست کنید

۱- یک زمان را برای تمرکز کامل بر روی کار خود در نظر بگیرید، و یک زمان را برای استراحت که در این زمان کوتاه به هر چیزی که مربوط به کار است دیگر فکر نکنید. این کار به شما کمک خواهد کرد که خلاقیت و بهره وری بیشتری در کار خود داشته باشید. تناسب بین ۴۵ دقیقه کار و ۱۵ دقیقه استراحت بسیار معقول و مفید است، اما چیزی که برای شما مناسب است و بهره وری شما را بیشتر می کند ممکن است کمی متفاوت باشد، پس سعی کنید تناسب مناسب خود را پیدا کنید.

مطالعه کنید:  پشت صحنه کاملی از انیمیشن کوتاه «ضیافت»

۲- مطمئن شوید که طبق برنامه کاری خود پیش می روید و از زمان تعیین شده جا نمانید و به این قضیه واقف شوید که یک پروژه چه زمانی را از شما خواهد گرفت. این کار به شما کمک خواهد کرد که در پروژه ی آینده خود قیمت مناسبی را تعیین کنید.

 

آپدیت کردن هزینه ها و درآمد های خود را در برنامه ی اکسل به صورت مستمر انجام دهید

۱- کسانی که از گوگل داکس استفاده می کنند، می توانند در هر جایی که به اینترنت دسترسی داشته باشند هزینه ها و درآمد های خود را آپدیت کنند و نگران گم شدن فایل های خود هم نباشند. معمولا یک روز برای آپدیت این موارد در هر ماه می تواند معقول باشد. یک فایل اکسل را برای هزینه ها و در آمد ها و موارد مختلف کاری در نظر بگیرید و با شروع شدن سال جدید یک فایل جدید دیگر را برای این کار در نظر بگیرید.

۲- این کار تنها به دنبال کردن هزینه ها و درآمد ها کمک نخواهد کرد و کار شما را برای انجام امور مالی از جمله پرداخت مالیات تسهیل خواهد کرد. مطمئن شوید که همه رسید ها را در اختیار دارید و یا از آنها اسکن تهیه کنید و یا از طریق اپلیکیشن موبایل خود این کار را انجام دهید.

 

یک برنامه زمانبندی روزانه داشته باشید

۱- لیستی از کار هایی که هر روز باید انجام دهید که معمولا بین ۵ تا ۱۰ مورد است را برای کار روزانه خود تهیه کنید. برخی از مواردی که می تواند در لیست به آن ها اشاره شود: پیدا کردن مشتری های جدید، در ارتباط بودن با ۵ مشتری قدیمی، به اشتراک گذاشتن ۳ مقاله در فیس بوک و یا پست گذاشتن یک ویدیو جدید در اینستاگرام.

مطالعه کنید:  تماشا کنید: تریلر جدید انیمیشن Minions

۲- وقتی که شما تمام موارد تعیین شده در لیست را انجام دادید، یک ضربدر بر روی تقویم خود قرار دهید. پس از هفته ها که این کار را انجام دادید، وقتی که شما به عقب نگاه می کنید و ضربدر هایی را مشاهده می کنید که تمام روزها را پوشش داده اند احساس افتخار و رضایتی در شما بوجود می آید. اگر شما بر روی گسترش دایره تاثیر گذاری خود کار کنید، این تضمین در کار شما وجود دارد که کسب و کار شما در حال گسترش و بزرگ تر شدن باشد.

 

محل کار خود را مرتب نگه دارید

۱- هر روز ۳ دقیقه را پس از اتمام کار خود به مرتب کردن و تمیز کردن محل کار خود اختصاص دهید، تا زمانی که شما دوباره به محل کار خود باز میگردید همه چیز مهیای انجام کار و رساندن پروژه سر موعد مقرر باشد. داشتن یک محیط کار مرتب و تمیز در داشتن تمرکز بیشتر به شما کمک خواهد کرد و از استرس شما هم کم می کند.

۲- طبیعت را به محل کار خود بیاورید. در صورت امکان خود را از داشتن گیاهان و نور آفتاب در محل کار خود محروم نکنید. اطراف محل کار خود را از کار های هنری ، آموزش ها و سخنانی که برای شما الهام بخش است پر کنید و آن ها را در اطراف خود و جایی که دیده می شوند قرار دهید. داشتن یک محیط کاری که شما برای رفتن به آن مشتاق باشید فقط به داشتن یک محیط لذت بخش کمک نمی کند، بلکه به شما انگیزه می دهد و شما را مشتاق تر می کند تا به یادگیری چیز های جدید ادامه دهید و مهارت خود را هر روزه بیشتر کنید.

مطالعه کنید:  «دانشگاه هیولاها» ۲۰۰ میلیون دلاری شد

 

این نکات ذکر شده به شما کمک خواهند کرد تا کار بیشتری را در طول روز انجام دهید و روز شما بهینه تر باشد و پس از انجام کار احساس رضایت بیشتری از خود پیدا خواهید کرد و زمانی که شما در کنار دوستان و خانواده خود هستید دیگر نگران کار خود نباشد، چون در انتهای روز سختی که داشته اید می توانید اوقات خوشی را در کنار افرادی که دوستشان دارید سپری کنید. پس بیایید سخت کار کنیم تا بتوانیم خود را نشان دهیم و به دیگران ثابت کنیم.

شما چه پیشنهاد ها و تجربیاتی دارید که می تواند در بهتر شدن روند کار کمک کند؟ آن ها را با ما به اشتراک بگذارید و این نکته ها را با افرادی که تازه کار خود را شروع کرده اند و یا کسانی که احساس می کنید در کار خود به مشکل بر خورده اند به اشتراک بگذارید تا کمکی برای سازماندهی شرایط کاری آن ها باشد.

 

منبع:  Animator Island

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۰ / ۵٫ ۰

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

81 + = 91

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.