آموزشاخبار

نکات کوتاه انیمیشن: پیش بینی

2.62Kviews
۰
(۰)

پیشبینی یکی از اصول اساسی انیمیشن است، اما کی و کجا ما باید از این اصل استفاده کنیم؟ آیا تمام حرکات نیاز به پیش بینی دارند؟ آیا این اصل باعث ایجاد تفاوت می شود؟


جواب سال آخری این است: قطعا. البته که تمام اصول اساسی انیمیشن مهم هستند، اما پیش بینی دارای ارزش یادگیری بیشتری برای شما نسبت به باقی تکنیک ها است. دلیل این امر این است که این اصل از اصول اساسی انیمیشن باید رابط بین شما و بیننده باشد.

به عنوان یک انیماتور، شغل شما نگه داشتن بیننده و همراهی با او است، و یکی از بهترین راه ها برای این کار هدایت ضمیر ناخود آگاه آن ها به چیزی که قرار است اتفاق بیفتد است. به عنوان یک بشر و انسان، ما از یک حس طبیعی پیش بینی که ما را به نتیجه مورد انتظار سوق می دهد لذت می بریم. فکر و ذهن بشری ما گاهی اوقات از متعجب شدن و سورپرایز شدن لذت می برد ( به جز فیلم های ترسناک)، اما حتی وقتی هم که یک سورپرایز و لذت دارای یک هشدار کوچکی قبل از وقوع آن باشد. هر وقت که شما کاراکتر را تکان می دهید، چیزی در ذهن بیننده اتفاق می افتد و او می گوید “فکر کنم چیزی در حال اتفاق افتادن است”.

نیاز نیست شما در اینجا خیلی هیجان زده شوید. تمام پیش بینی ها نیاز به یک کتاب راهنما و توضیح مفصل ندارند، “قبل از حرکت زیاد نیاز به پیچ و تاب دادن به ماجرا نیست”، تنها استایل حرکت را رعایت کنید.

مطالعه کنید:  مصاحبه کوتاه تام هنکس و تیم آلن صداپیشه های وودی و باز در داستان اسباب بازی

 

همانطور که از دروس انیمیشن می دانیم، حتی یک فریم پیش بینی هم برای ایجاد اختلاف و تفاوت کافی است. صرفا پیش بینی چیزی نیست که باید توسط بیننده دیده شود، بلکه بیننده باید آن را حس کند.

مهم نیست که حرکت انیمیت بعدی شما چیست، سعی کنید در ابتدا کمی پیش بینی را انجام دهید. تجربه نشان داده است که حتی یک و یا دو فریم پیش بینی هم می تواند لایه هایی از زندگی و حیات را به شات شما اضافه کند. معمولا این کار با کمی صرف وقت، خلاقیت و تلاش بیشتر بر روی شات شما شدنی است.

آیا می خواهید این موضوع را گسترده تر کنید؟ اضافه کردن نشانه های قصد داشتن در پوز کاراکتران را در نظر داشته باشید. در مقاله ی بعدی به نشانه های قصد داشتن خواهیم پرداخت.

منبع: Animator Island

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۰ / ۵٫ ۰

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

5 + 5 =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.