آموزشاخبارمقالات

راز های انیمیشن: یک حرکت را ذخیره کنید

3.6Kviews
۱
(۲)

تنوع داشتن، کار شما را جالب تر و جذاب تر خواهد کرد.

نکته امروز انیمیشنی ما برگرفته از آموزش های «گلن کین» است. او توصیه می کند که اگر شما حرکتی را برای انیمیت کردن دارید، ببینید آیا امکان این وجود دارد که وقتی درگیر این کار می شوید، می توانید مقداری از آن را برای آن زمان ذخیره کنید و کنار بگذارید.

گلن کین می گوید:

“همه چیز ها را به یک باره انجام ندهید، برخی از کار ها را برای زمانی که شما درگیر آن شدید کنار بگذارید. پس شما کاری برای انجام دادن دارید”

مفهوم این حرف که می گوید “همه چیز ها را به یک باره انجام ندهید” چیز جدیدی برای اکثر انیماتور ها نیست، اما این مضمون برای انیمیشن های کلاسیک که ممکن است کمی پیچیده باشد نیازمند توضیح بیشتر است.

بیایید کاراکتری را در نظر بگیریم که یک حرکت چرخشی انجام می دهد و به بیرون از صفحه نمایش اشاره می کند، مثل اینکه او در حال صحبت کردن با فردی است که خارج از صحنه وجود دارد. کی فریم های این حرکت ممکن است چیزی شبیه آنچه که در ادامه به تصویر کشیده شده است باشد:

 

در این جای کار شما دو گزینه پیش روی خود دارید:

 

گزینه اول: بیتوین (طراحی های میانی) ساده

سریع ترین راه برای رسیدن به این حرکت قرار دادن یک طراحی تفکیکی مستقیم بین این دو طراحی و یا نقاشی است (البته همراه با اضافه کردن یک پلک زدن و تغییرات جزیی در سر کاراکتر). تمام این موارد که گفته شد چیزی شبیه شکل زیر خواهد شد:

مطالعه کنید:  انیمیشن " گزینه های روی میز"

 

و وقتی که شما برخی از طراحی های میانی را در کار قرار می دهید و کار خود را با گذاشتن آن ها کامل می کنید، نتیجه کار چیزی شبیه انیمیت زیر خواهد شد:

 

این کار جای هیچ شک و شبهه ای ندارد و یک کار ساده و تمیز است. اما این کار ما می تواند بسیار جذاب تر باشد اگر ما توصیه گلن کین را که برای نگه داشتن برخی کار ها برای زمان دیر تر بود را گوش دهیم.

 

گزینه ۲: بچرخید و سپس اشاره کنید

در این مورد ما حرکت اشاره را با تاخیر (بعدا) انجام خواهیم داد. به جای حرکت «چرخش و اشاره» ما حرکت «چرخش و سپس اشاره» را انجام خواهیم داد.  در این ورژن ما دو نقاشی تفکیکی را داریم.

 

در اینجا ما تقریبا دو حرکت را انیمیت می کنیم (اگرچه آن ها با یک حرکت بزرگتر به هم متصل شده اند). در ابتدا کاراکتر ما می چرخد و سپس به نقطه مورد نظر اشاره می کند. انیمیتی که مد نظر ما است چیزی شبیه انیمیت زیر است:

 

این حرکت نه تنها جذاب تر از حرکت قبلی شد، زمان طولانی تری هم طول کشید. اگر این کاراکتر در حال صحبت کردن بود، این کار به او در کنار ایستادن و صحبت کردن کاری برای انجام دادن هم به او می داد (که در غیر اینصورت تماشای او کمی خسته کننده بود).

  

حتی بیشتر پیش بروید

در مثال بالا شما می توانید مواردی که گفته شد را گسترش دهید. شما ممکن است به این مورد توجه کنید که سر کاراکتر در انیمیشن دو مرحله ای دارای برخی کشیدگی هایی است. شما ممکن است این حرکت را طولانی تر بخواهید انجام دهید. به عنوان مثال زمانی که کاراکتر می خواهد به نقطه مورد نظر اشاره کند، در ابتدا انگشت او خم شده است و باز شدن انگشت او را به عنوان کاری که بعدا انجام خواهید داد در نظر بگیرید. تلاش کنید ببینید که شما تا چه اندازه می توانید در یک حرکت ساده خلاقیت از خود نشان دهید.

مطالعه کنید:  ۱۱ اشتباه واضح در انیمیشن های مشهور

دفعه ی بعدی که خواستید انیمیتی انجام دهید، ببینید چه چیزی را قادر خواهید بود برای (بعدا) بگذارید، پس بنابر این کاراکتر شما کاری برای انجام دادن دارد. به یاد داشته باشید که شما می خواهید این حرکات به هم متصل شوند، اما آن ها قرار نیست که همگی در یک زمان انجام شوند. تنوع داشتن، کار شما را جالب تر و جذاب تر خواهد کرد.

 

بیتوین (Inbetween)

اگر کاراکتر کارتونی ما بخواهد از حالت A به حالت B برود ، هنرمند اصلی فقط کاراکتر را در این دو حالت نقاشی می کرد ، اما برای انیمیشن ،این دو حالت کافی نیست ، بطور مثال اگر این حرکت ۱ ثانیه طول بکشد ، ما به ۲۴  نقاشی احتیاج داریم ، هنرمند اصلی دو حالت مهم این نقاشی را می کشید و به هنرمندان درجه پایین تر این طرح ها را می داد و آنها از روی الگوی هنرمند اصلی این نقاشی های میانی را می کشیدند . به این کار آن ها برای کشیدن نقاشی های میانی Inbetweening می گویند.

 

 

منبع: Animator Island

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۱ / ۵٫ ۲

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

5 + 1 =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.