آموزشاخبارمقالات

«اسکوید» ابزاری در دست غیر انیماتور ها برای ساخت انیمیشن هایی به سبک دیزنی

4.07Kviews
۳
(۲)


محققین اتودسک ابزار جدید و بسیار شگفت انگیزی به نام اسکوید را برای ساخت انیمیشن های دو بعدی معرفی کردند که به غیر انیماتور ها این امکان را می دهد که بتوانند طراحی های خود را به حرکت در آورند و اصول دوازده گانه انیمیشن را در مورد آن ها به کار ببرند.

 

با استفاده از گزینه های از پیش تعریف شده این نرم افزار طراحی خود را به راحتی انیمیت کنید.

در ویدیو بالا یک هنرمند توانسته تنها با یک طراحی ساده و با استفاده از این ابزار به کار خود حرکت دهد و با بکارگیری اصول اساسی انیمیشن که در این نرم افزار به صورت گزینه های آماده وجود دارد، انیمیشن خود را به صورت حرفه تری در بیاورد.

با استفاده از گزینه هایی که در این ابزار به صورت پیش فرض وجود دارد، شما می توانید هر یک از این اصول و یا ترکیبی از آن ها در مورد طراحی های خود اعمال کنید و نتیجه کار را به صورت رئال تایم و یا همزمان مشاهده کنید.

این گزینه ها و یا همان بهبود دهنده ها را می توان برای هر قسمتی از بدن کاراکتر اختصاص داد، به عنوان مثال شما می توانید حرکت ثانویه را به دم کاراکتر اختصاص دهید، تا زمانی که او بدن خود را حرکت می دهد دم او هم به عنوان یک حرکت ثانویه به حرکت در بیاید.

بر طبق گفته محققین اتودسک، این سیستم صرفا بر اساس هندسه اشیا کار می کند و در مورد طراحی دست هنرمند باز است و برای انیمیت کردن کاراکتر نیازی به تعریف اسکلت و یا استخوان بندی کاراکتر خود ندارد.

مطالعه کنید:  اسکار 2015 و نامزدهای نهایی انیمیشن بلند، انیمیشن کوتاه و جلوه های ویژه

اتودسک این ابزار انیمیت را اخیرا در جریان سیگراف ۲۰۱۶ معرفی کرده است و در حال حاضر صرفا نسخه آزمایشی این نرم افزار در دسترس است.

بیش از سه دهه است که اصول تعریفی دو انیماتور شاخص دیزنی Ollie Johnston  و  Frank Thomas همچنان به قوت خودش باقی مانده است. در حالی که انیماتورها روز به روز به لطف نرم افزارها، کلاس های دانشگاهی و تکنولوژی های روز در حال پیشرفت هستند، اما همچنان اصول دوازده گانه دیزنی یکی از بهترین منابع برای انیماتورها در جهان به حساب می آید. این جزییات همچنان به تکنیک های انیمیشن های کامپیوتری گره خورده است و برای پیشرفت و بهبود عملکرد یک انیماتور، امری ضروری است.

منبع: cgchannel

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۳ / ۵٫ ۲

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

1 Comment

Leave a Response

+ 49 = 53

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.