آموزشاخبارکلیپمقالات

قواعد ۱۲ گانه انیمیشن

2.97Kviews
۵
(۱)

دوازده قانون انیمیشن، قواعدی هستند که در کتاب «توهم زندگی»توسط انیماتور های دیزنی «اولی جانستون » و «فرانک توماس» معرفی شدند.

جانستون و توماس کتابشان را بر پایهکارها و تجربیات انیماتورهای مطرح دیزنی (از سال ۱۹۳۰ تا زمان نوشتن کتاب) و همچنین تجربیات خودشان در تولید حرکات طبیعی در انیمیشن قرار دادند. این دوازده اصل، پیاده کردن قوانین فیزیک را بر یک کاراکتر برای داشتن انیمیت روان‌تر و طبیعی‌تر توضیح می‌دهند.

این کتاب و قوانینی که در آن بیان گردیده بسیار مورد استفاده انیماتور های دنیا قرار گرفته و گاه از آن به عنوان انجیل صنعت پویانمایی تعبیر می‌شود. در سال ۱۹۹۹ این کتاب در یک آمارگیری آنلاین به عنوان بهترین کتاب انیمیشن تاریخ برگزیده شد. با اینکه در زمان نوشتن و چاپ شدن کتاب، تکنیک‌های دستی همچون سل انیمیشن رواج داشت با این حال با ورود رایانه و روش‌های جدیدتر همچنان مباحث مطرح شده در این کتاب امروزه نیز کاربرد دارند.

 فشردگی و کشیدگی، پیش ‌بینی، خلاصه گویی، انیمیت مستقیم و حالت به حالت، دنباله ‌ها و حرکت لب به لب (اورلپ)، سرعت و کاهش سرعت، قوس، انیمیشن ‌های ثانویه، زمان ‌بندی، اغراق، طراحی و جذبه.

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۵ / ۵٫ ۱

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

مطالعه کنید:  آموزش انیمیت به شیوه پیکسار-فصل اول-قسمت معرفی

1 Comment

  1. با سلام و عرض ارادت
    بنده به عنوان یک دنبال کننده ی سایت شما ضمن تشکر از مطالب عالیتون باید عرض کنم که اگر متن رو مشکی در صفحه ی سفید بزنید خیلی خوانا تر از این خواهد شد
    و برای چشم ازار دهنده و خسته کننده نخواهد بود

Leave a Response

11 + = 12

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.