مقالات

مشاغل در انیمیشن

14.8Kviews
۳٫۸
(۹۹)

میانگین حقوق، مسیرهای شغلی، مزایا، معایب و سختی کار برخی مشاغل مرتبط با انیمیشن

 

برای کسی که به دنیای انیمیشن علاقه دارد، چیزی بهتر از این نیست که درآمد خوبی را هم در این زمینه داشته باشد، اما در این زمینه همانند اکثر فعالیت ها و کارهای خلاقانه، رقابت نسبتا شدیدی وجود دارد و یا حتی در برخی موارد اشباع شدن یک زمینه کاری هم به چشم می خورد.

اما جای نگرانی نیست و انیمیشن دنیای بزرگی است که موقعیت های شغلی خوب و فراوان و فراخور هر روحیه در آن وجود دارد.

در ادامه به بررسی برخی از شغل هایی که به واسطه انیمیشن بوجود آمده اند خواهیم پرداخت و میانگین حقوق دریافتی، مسیرهای شغلی، مزایا، معایب و سختی کار آن ها را نیز بررسی خواهیم کرد.

(تمام موارد ذکر شده در مورد حقوق دریافتی به صورت تخمینی است و البته که نقش مهارت و تجربه در کاملا تعیین کننده است.)

 

کارگردان هنری

 

در حالیکه در اکثر صنایع از صنعت چاپ تا تبلیغات و بازاریابی به کارگردان های هنری در پروژه خود نیازمند هستند، نقش کارگردان هنری در انیمیشن بسیار برجسته تر است.

کارگردان هنری معمولا تعیین‌ کننده خط مشی کلی یک اثر هنری است. عملکرد کارگردان هنری در تاثیرگذاری اثر بر روی مخاطب و تسهیل در اجرای پروژه، قابل مشاهده است. در یک پروژه، کارگردان هنری فرایند های خلاقه بصری یک طرح را رهبری می ‌کند و در مورد جنبه ‌های زیبایی ‌شناسانه طرح تصمیم می ‌گیرد. یک کارگردان هنری عکس نمی‌ گیرد، تصویرسازی نمی‌ کند، دکور نمی ‌سازد و مدل ‌ها را برای عکاسی آماده نمی ‌کند، بلکه مسیر کلی و هدف بصری پروژه را تعیین می ‌کند.

مسیر حرفه کارگردان هنری: معمولا با انجام وظایف مختصر به این رشته پا میگذارند و به لطف آموزش هایی که در مدارس انیمیشن دیده اند در مراحل بعدی به سرعت بخشیدن به پروژه کمک بسیاری می کند.

مزیت ها: تصمیم گیری در مورد نحوه انجام هر شات یکی از بزرگترین و جذاب ترین وظیفه های هر کارگردان هنری است.

معایب: هیچ کس در مورد فشاری که بر روی یک کارگردان هنری می تواند باشد اطلاع ندارد، مخصوصا زمانی که بحث بودجه و صرفه جویی مطرح می شود.

حقوق یک کارگردان هنری: معمولا چیزی حدود ۷۰ الی ۸۰ هزار دلار در سال است و کاملا به اندازه و حجم پروژه د ارد.

درجه سختی : ۸/۱۰

 

انیماتور استاپ موشن

 

استاپ موشن یکی از پر زحمت ترین کار ها است، که به دقت و مهارت مثال زدنی در انجام انیمیت استاپ موشن نیاز است. در انیمیت کردن کاراکتر ها انیماتور های استاپ موشن باید ریگ را به صورت دستی انجام دهند و تمام موارد صحنه و یا در برخی موارد دوربین را نیز به صورت دستی به حرکت در بیاورند.

مطالعه کنید:  «بوم کسب و کار» بهترین روش برای شناخت مشتری انیمیشن است

مسیر حرفه انیماتور استاپ موشن: غالبا این انیماتور ها خود شروع به یادگیری می کنند و مهارت های کاری خودشان را از طریق کار های فریلنسری تقویت می کنند.

 مزایا: کار رضایت بخشی است خصوصا زمانی که پروژه به اتمام می رسد- معمولا پس از هفته ها و شاید ماه ها کار طولانی.

معایب: کار پر زحمتی است.

حقوق انیماتور استاپ موشن: حقوق به طور متوسط ۶۰ هزار دلار در سال است که باز هم این مورد بسته به خلاقیت و تجربه او دارد.

سختی کار: ۵/۱۰

 

مدل ساز ۳ بعدی

 

مدل سازی سه بعدی یکی از بخش های مهم هر پروژه سه بعدی است و شامل طراحی سه بعدی اشیاء و ابزار آلات تا اشخاص و مکان های خاص می شود. این حرفه تنها محدود به انیمیشن نمی شود بلکه در شاخه های مهندسی، تبلیغات، معماری و بسیاری زمینه های دیگر کاربرد دارد.

مسیر حرفه مدل ساز ۳ بعدی: اکثر افراد فعال در این رشته کار خود از مدارس آموزش انیمیشن شروع کرده اند و رفته رفته با انجام پروژه های شخصی و کوچک در این حرفه مهارت لازم را پیدا می کنند.

مزایا: خلاقانه بودن و تنوع بسیار در آن، به طوری که مدل ساز های ۳ بعدی معمولا دو روز مثل هم ندارند.

معایب: رقابت برای کار بسیار سخت و فشرده است.

حقوق مدل ساز ۳ بعدی: چون اکثر این افراد به طور فریلنس کار می کنند تخمین حقوق آن ها کمی مشکل است، اما مدل ساز هایی که در شرکت های بزرگ کار می کنند همچون دیزنی و پیکسار حقوقی در حدود ۱۰۰ هزار دلار در سال و شرکت های کوچک تر کمتر از نصف این حقوق را دریافت می کنند.

سختی کار: ۷/۱۰

 

انیماتور فلش

 

این انیماتور ها که عموما با نر م افزار های ادوبی کار می کنند . این زمینه شغلی تنها در انیمیشن کاربرد ندارد بلکه در سایر زمینه ها خصوصا در بخش اپلیکیشن های تحت وب و تبلیغات حضور گسترده ای دارد.

مسیر حرفه انیماتور فلش: مسیر استانداردی که معمولا در این مورد وجود دارد، خود یادگیری است و پس از آن شروع فعالیت به صورت فریلنسی.

مزایا: دنیای فلش روز به روز در حال گسترش و شناخته تر شدن است و موقعیت های شغلی فراوانی برای انیماتور فلش ها وجود دارد.

معایب: اگر شما در زمینه تبلیغات وب کار می کنید، خواسته های مشتری می تواند معمولا خیلی مضحک باشد.

مطالعه کنید:  نورپردازی در انیمیشن – فصل دوم:مشاهده‌ی جهان اطراف ما (قسمت اول)

حقوق انیماتور فلش: اکثر این افراد به صورت فریلنس کار میکنند ولی حقوقی که می توان برای آن ها به طور متوسط در نظر گرفت چیزی در حدود ۶۰ هزار  دلار در سال است.

سختی کار: ۴/۱۰

 

هنرمند کامپوزیتینگ

 

کار یک هنرمند کامپوزیتینگ در خروجی نهایی یک اثر انیمیشن بسیار مهم و پر مسئولیت است. او وظیفه دارد تا خروجی نهایی را با اضافه کردن لایه ها و افکت ها به شکلی که در نظر کارگردان است در بیاورد.

مسیر حرفه هنرمند کامپوزیتینگ: مسیر های بی شماری برای یک شغل تمام وقت به عنوان یک هنرمند کامپوزیتینگ وجود دارد که معمولا همانند بسیاری از حرفه ها با انجام پروژه های کوچک و یا قسمت کوچکی از یک پروژه کار خود را شروع می کنند.

مزایا: شانس این وجود دارد تا هنرمند از خلاقیت و شعور هنری خود در کار بهره لازم را ببرد.

معایب: فشار ها بر روی یک هنرمند کامپوزیتینگ بسیار زیاد است و همه دپارتمان ها از او انتظار دارند تا کار بی عیب و نقصی را ارائه دهد.

حقوق هنرمند کامپوزیتینگ: حقوقی ما بین ۵۰ تا ۷۵ هزار دلار در سال که بستگی به محل کار و تجربه خود شخص هم دارد.

سختی کار : ۷/۱۰

 

هنرمند استوری برد

 

برای ساختن یک پیش تولید خوب، به مهارت خوب، تمرین و کار سخت نیاز است، و البته، چیزی که نباید در این میان فراموش شود، داشتن یک استوری برد خوب است که از لحاظ بصری به طور واضح گویای وقایع داستان باشد و روند داستان را به درستی بیان کند. استوری برد پلی میان یک فیلم ‌نامه مکتوب و جهان تصویری است. اگر داستان به شکل فیلم ‌نامه نوشته شده باشد باید بهترین میزانسن برای هر صحنه طراحی شود. فیلم‌ نامه مصور این امکان را می دهد تا بهترین راه را برای بیان تصویری هر کنش داستان یافت.

مسیر حرفه هنرمند استوری برد: همانند بسیاری از کار های خلاقانه تسلط پیدا کردن بر روی این زمینه کاری می تواند سال ها طول بکشد و نیازمند سال ها کار بر روی پروژه های کوچک و حقوق اندک است تا بتواند پروژه های بزرگ تری را به دست بگیرد.

مزایا: هنرمند استوری برد اولین کسی است که داستان را از شکل متنی به شکل مصور تبدیل می کند.

معایب: تحمل فشاری که از سوی کارگردان و تیم تولید است تا خواسته های آن ها برآورده شود.

حقوق هنرمند استوری برد: در هالیوود حقوق این هنرمندان بین ۸۰ تا ۱۰۰ هزار دلار است اما با تغییر موقعیت حقوق آن ها به نصف کاهش پیدا میکند و تجربه و خلاقیت هم فاکتور های دیگر آن ها هستند.

مطالعه کنید:  سیستم رندر زینک

سختی کار: ۶/۱۰

 

رندر کار

 

برای رندر کردن برنامه نویسان و توسعه دهندگان باید به کامپیوتر اطلاعات مفصل و بسیار کاملی را در رابطه با اشیا، مدل سازی، انیمیت، سیستم های ذره ایی (دود، انفجار، آتش، گرد و خاک، بخار، دریا، آب و ) ، دینامیک، نورپردازی، سایه ها، ابر، چگونگی حرکت دوربین و بدهند تا کامپیوتر این اطلاعات عظیم را پردازش کند.

در ساخت انیمیشن های سه بعدی رندر یک مساله بسیار مهم و چالش برانگیز است. به این دلیل که اگر توسعه دهندگان نتوانند به درستی زمان خروجی انیمیشن را پیش بینی کنند استودیوی سازنده انیمیشن با هزینه های بسیار زیادی از جمله با از دست رفتن نیروی انسانی خود ضربه خواهند دید.

 

مسیر حرفه رندر کار: دانش کامپیوتری و تسلط به علوم در اولویت قرار دارند و دانش انیمیشن در اولویت بعدی قرار دارد.

مزایا: اگر شما شیفته دنیای صفر و یک هستید این کار کاملا برای خوره های کامپیوتر رضایت بخش خواهد بود.

معایب: توضیح دادن محدودیت ها به افراد غیر تکنیکال.

حقوق یک رندر کار : معمولا حقوق این افراد ۱۵ دلار در ساعت است که بسته به تجربه و دانش او این مبلغ کاملا متغیر است.

سختی کار : ۳/۱۰

 

هنرمند تکسچر کار

 

معمولا در انیمیشن به تکسچر بهای زیادی نمی دهند اما این جنبه از کار بسیار حیاتی است.  این مرحله معمولا بعد از مدل سازی است و با استفاده از لایه ها و افکت ها هنرمند تکسچر کار باید چیزی که در نظر کارگردان است را پیاده سازی کند.

مسیر حرفه هنرمند تکسچر کار: معمولا هنرمندان آموزش خود را از مدارس آموزش انیمیشن شروع می کنند  و برای تقویت مهارت های خود باید در فضای انیمیشن به کسب تجربه بپردازند.

مزایا: همواره در حال تلاش برای از بین بردن مرز های موجود است و اگر شما شخصی هستید که می خواهید با مهارت های هنری خودتان بر مسائل منطقی فائق بیایید، این شغل مناسب شما می تواند باشد.

معایب: برخی موارد ساعت ها طول می کشد تا تکسچری را مناسب کاراکتر پیدا کنید و تنها کسری از ثانیه شاید این کار شما به نمایش در بیاید.

حقوق هنرمند تکسچر کار: حقوقی بین ۶۰ تا ۸۰ هزار دلار در سال که بر اساس موقعیت و تجربه متفاوت خواهد بود.

سختی کار: ۶/۱۰

ترجمه اختصاصی سایت خانه انیمیشن

منبع : nyfa

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۳٫۸ / ۵٫ ۹۹

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

+ 35 = 40

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.