اخبارانیمیشن ایران

ساخت فیل شاه، انیمیشن ایران را یک گام به جلو میراند

3.48Kviews
۰
(۰)

 تهیه کننده انیمیشن فیل شاه گفت: همانطور که سعی داشتیم در شاهزاده روم، انیمیشن ایران را یک گام به سمت جلو ببریم، در فیل شاه نیز سعی داریم مانند شاهزاده روم، رفتار کنیم.


حامد جعفری، رئيس هيئت مديره گروه هنرپويا و تهیه کننده انیمیشن سینمایی فیل شاه در گفت و گو با خبرنگار خانه انیمیشن در خصوص روند اجرایی این انیمیشن تشریح کرد:

گروه هنرپويا تلاش دارد تا در همه حوزه ها به طور تخصصي عمل كند و به همين جهت سازمان كارشناسي-اداري اين گروه داراي اركاني كاملا تخصصي است. در همين راستا براي حوزه ايده، طرح و فيلمنامه کمیته ای به نام کمیته محتوایی در گروه هنرپويا وجود دارد که وظيفه بررسي ایده های مختلف را بر عهده دارد و اين كميته است كه در نهایت به هيئت مديره پيشنهاد ميكند که کار بعدی گروه هنرپويا چه باشد، لذا كميته محتوايي مجموعه ما پس از بررسي در بین ایده هایی که برای کار جدید وجود داشت، طرح انیمیشن فیل شاه را به هيئت مديره پيشنهاد داد

وی ادامه داد: روال كار ما نيز به اين صورت است كه طرح ها بايد با هدف کلان گروه هنرپويا كه ساخت انیمیشن برای مخاطبان کودک و نوجوان است، هماهنگي داشته باشد و دقيقا در راستاي همين هدف نيز شعار«فرزندانتان را آسوده خاطر به سینما بیاورید» براي گروه هنرپويا طراحي شد كه در زمان عرضه انيميشن سينمايي شاهزاده روم مورد استقبال اقشار مختلف جامعه نيز قرار گرفت. در نتیجه ما به اهداف خود پايبنديم و همواره ایده هایی در مجموعه ما توسط هيئت مديره انتخاب ميشوند که بيشترين تطابق را با اهداف و شعار مجموعه داشته باشند

مطالعه کنید:  فیلم سینمایی پویانمایی فیلشاه پرچمدار صنعت انیمیشن در ایران است

جعفری با بیان اینکه فیل شاه مانند اکثر انیمیشن های سینمایی به صورت سه بعدی تولید میشود گفت: ایده پردازی انیمیشن فیلشاه از خرداد ماهِ ۹۴ شروع شده است از اذر ماهِ همان سال گروه نویسندگان کار شروع به نوشتن فیلمنامه کردند و این پروسه نیز در فروردین ماه سال جاری به پایان رسید. با توجه به اینکه طراحی کاراکتر ها و لوکیشن ها و همچنین دکوپاژ کار به پایان رسیده است، تیم ما سعی دارد تا در صورت امکان نسخه اولیه فیل شاه را به جشنواره فیلم فجر برساند.

تهیه کننده فیل شاه در خصوص خلاصه ی داستان این انیمیشن توضیح داد: در جنگلی در افریقا رییس گله فیل ها صاحب فرزندی می شود که همه انتظار دارند جانشین رییس گله باشد اما شاد فیل بسیار دست و پا چلفتی است و هیکل گنده اش همیشه سبب خرابکاری میشود.

تمام داستان انیمیشن براساس شخصیت اصلی آن یعنی شاد فیل نگارش شده است، و مخاطب اصلی فیل شاه نیز گروه سنی ۶ تا ۱۱ هستند.

 تهیه کننده انیمیشن سینمایی فیل شاه در خصوص محصول قبلیِ گروه هنرپویا  (شاهزاده روم) بیان کرد:

در حال حاضر اکران داخلی شاهزاده روم به پایان رسیده و با توجه به توزیع شاهزاده روم در شبکه خانگی و پخش تلويزيوني اين اثر، مراحل توزيع و پخش شاهزاده روم در داخل كشور به طور كامل به اتمام رسيده است، اما بناست به زودي محصولات جانبی شاهزاده روم مانند تی-شرت و لباس، لوازم التحرير، كيف، عروسك، ست جشن تولد ر جشن تكليف و ساير محصولات رونمایی شود. اما در حال حاضر لباسهاي اين اثر در نمايشگاه قرآن و چند فروشگاه ديگر در سطح شهر تهران با هدف تست بازار عرضه شده است.

مطالعه کنید:  تستهای پیش تولید دو بعدی جالب و جذاب توسط ویلیام سالازاردر انیمیشن "نفرت انگیز" برای دریم ورکز و پرل استودیو

رییس هیئت مدیره گروه هنر پویا گفت: همانطور که سعی داشتیم در شاهزاده روم، انیمیشن ایران را یک گام به سمت جلو ببریم، در فیل شاه نیز سعی داریم تا در شیوه نگارش متن و تولید تصاویر و.. نیز مانند شاهزاده روم، رفتار کنیم. و با توجه به همکاری های بین المللی گروه هنر پویا نسخه ی عربی انیمیشن سينمايي فيل شاه مانند شاهزاده روم به موسسه ميم للإنتاج الثقافي كشور لبنان واگذار خواهد شد.

شايان ذكر است گروه هنرپويا كنسرسيوم مشترك موسسات فرهنگي هنري هفت سنگ و سلوك افلاكيان به عنوان اولين كنسرسيوم بخش خصوصي است كه در سال گذشته بدون حمايت نهادهاي فرهنگي، انيميشن سينمايي شاهزاده روم را عرضه نمود و با فروش ٥ ميليارد توماني اين اثر در سينماهاي كشور توانست، عنوان سومين فيلم پرمخاطب سال ٩٤ را از آن خود سازند.

عوامل انیمیشن فیل شاه به شرح زیر است:

کارگردان: هادی محمدیان، تهیه کننده: حامد جعفری، نویسندگان: هادی محمدیان- محمدباقر مفیدی کیا و علی رمضان پور، مدیر تولید: مهدی پاکدل، تدوین: حسن ایوبی، صداگذاری و میکس: حسین مهدوی

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۰ / ۵٫ ۰

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

52 + = 60

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.