اخبارمقالات

ابزار اپن سورس ریگینگ مایا بروز شد

4.53Kviews
۰
(۰)

red 9 studio pack

مارک جکسون مدیر فنی انیمیشن شرکت انگلیسی کرایتک (Crytek) مجموعه ی متن باز Red9 Studio Pack (ابزارهای ریگینگ و انیمیشن مخصوص مایا) را به روز کرد.

ابزارهایی که باید در مایا گنجانده شوند؟

جکسون میگوید این ابزارها را زمانی تولید کرده که از بی میلی اتودسک برای افزودن برخی ویژگیهای اصلی درون مایا خسته شده بوده است. هدف از تولید این ابزارها کمک به استودیوهای کوچک فاقد تیم تحقیق و توسعه برای برنامه ریزی مدرن ساخت انیمیشن در مایا بوده است.

استودیو پک ابزارهایی برای دستکاری و دیباگ ریگها دارد. گزینه هایی برای کپی کردن کلیدها و ویژگیها و گزینه ای هم برای ذخیره و نوسازی ژستهای کاراکترها با بارگذاری ژست مورد نظر از این جمله اند.

همچنین ابزاری جدید برای افست انیمیشن و اسنپ (snapping) آن و ابزارهایی برای ردیابی و تثبیت محل آبجکتها در نظر گرفته شده اند.

دیگر ویژگیهای سودمند این ابزار رابط کاربری جدید آن برای جستجو از طریق نودهای (node) هر صحنه ، گزینه ای برای قفل کردن جداگانه ی کانالهای ریگ و ضبط داده های ساده ی موشن کپچر با ماوس میباشند.

برای کسانی که با ریگ پیچیده سروکار دارند سیستم کاملی برای کار با متا دیتا نیز وجود دارد.

red9 studio pack

ما تنها برخی ویژگیها و ابزارهای موجود در برنامه را مورد اشاره قرار دادیم اما ویدئوی تبلیغی جکسون به خوبی به معرفی ویژگیها و امکانات اصلی برنامه میپردازد و در ویدئوهای بیشتری که در کانال Vimeo جکسون قرار دارد میتوانید جزئیات بیشتری را ببینید.

مطالعه کنید:  «دایناسور خوب» بدون کارگردان شد

این ابزار را میتوان از CreativeCrash از +این آدرس دانلود کرده و در مایاهای نسخه های ۲۰۰۹ به بعد مورد استفاده قرار داد.

 

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۰ / ۵٫ ۰

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

+ 51 = 57

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.