اخبار

فیلم های نیمه نهایی جلوه های ویژه اسکار

6.77Kviews
۰
(۰)

جلوه های ویژه اسکار

بیایید نگاهی داشته باشیم به ۱۰ فیلمی که در مرحله ی نیمه نهایی جوایز اسکار برای جلوه های ویژه انتخاب شده بودند. روز ۳ ژانویه کلیپی ۱۰ دقیقه ای از هرکدام از این فیلمها در پیش نمایش اسکار پخش شد.

چیزی که در مورد اغلب این فیلمها مشترک است این است که این فیلمها اغلب شخصیتهای آشنایی را به تصویر کشیده بودند که قبلاً دیده بودیم. از اسپایدرمن گرفته تا بتمن و گلوم (هابیت) تا سفیدبرفی و مرد آهنی(انتقام گیران) همه و همه را قبلاً دیده بودیم. حتی فیلمهایی نظیر اسکای فال و پرومتئوس هم داستانهایی جدید مربوط به فیلمهایی که قبلاً دیده بودیم داشتند. اما فیلمهای جدیدتری که تازگی داشتند محدود به فیلم های جان کارتر، ابر اطلس یا “کلاود اطلس” و فیلم تحسین برانگیز زندگی پی که درهای جدیدی را به دنیای فیلمهای سه بعدی باز کرد میشدند.

فیلمهایی که نتوانستند در لیست ده فیلم جای بگیرند فیلمهای مردان سیاه پوش ۳، تد، رزمناو و سپیده دم ۲ بودند. بیایید به ترتیب الفبا بررسی اجمالی داشته باشیم در مورد ۱۰ فیلم نیمه نهایی اسکار :

اسپایدرمن باورنکردنی
اسپایدرمن باورنکردنی ( The Amazing Spider-Man )

استودیو : سونی

جلوه های ویژه : ایمیجزورکز سونی، پیکسوموندو، متد، رودئو اف.اکس

مدیر جلوه های ویژه کامپیوتری: جروم چن

نکات برجسته : فیلم جدید مارک وب در مورد اسپایدی ۱۶۳۹ شات جلوه های ویژه دارد که ۶۷۱ عدد از آنها کار ایمیجزورکز هستند. این فیلم که ار ابتدا سه بعدی فیلمبرداری شده نیاز به تصویری دیجیتالی از اسپایدرمن و دشمن او داشت. سوسمار باید شبیه انسانها عضله میداشت و بصورت دینامیک پوست موجودات خزنده روی تن او کشیده میشد. چن در این مورد میگوید : “با وجود آنکه سوسمار در داستان اسپادرمن موجودی جدید بود دوست داشتیم آن را به شکل موجودی با فلسهای ناکامل، کثیف و فرسوده تصویر کنیم. آنقدر درگیر فلسها بودیم که کاری کردیم با فلسهای دور چشمان سوسمار پی به احساسات او ببرید.” نمایش نیویورک در شب هم با استفاده از اسپایدرکم کنترل شده ساخته شد.

انتقام گیران
انتقام گیران ( The Avengers )

استودیو : دیزنی

جلوه های ویژه : ILM، دیجیتال دومین، وتا دیجیتال، اسکن لاین، فیول اف.اکس، هیدرولکس، لولا، ثایرد فلور و تریکستر

مدیر جلوه های ویژه کامپیوتری : یانک سیرز

نکات برجسته : ILM هالک کامپیوتری جدید و جالبی را برای این فیلم ایجاد کرد که مارک روفالو هم مدل ساخت این هیولای سبزرنگ بود. تصویر از بالای مرد آهنی، هلیکوپتر S.H.I.E.L.D، نبرد بین لوکی و تور در جنگل و نابودی نیویورک به صورت دیجیتالی تنها چند نمونه از کارهای جلوه های ویژه ی خیره کننده ی فیلم بودند که ترکیب طنز، اکشن و جلوه های ویژه ی کامپیوتری چیزی به فیلم بخشیده که آرزوی سازنده های فیلمهای ابر قهرمانی است .

مطالعه کنید:  بهترين فيلم پويانمايي جشنواره فیلم کوتاه تهران

Cloud Atlas
کلاود اطلس ( Cloud Atlas )

استودیو : برادران وارنر

جلوه های ویژه : متد استودیوز، اسکن لاین، دابل نگتیو، ILM، بلوبولت، رایز و آری

مدیر جلوه های ویژه کامپیوتری : دن گلس

نکات برجسته : با وجود آنکه نکته ای که در مورد جلوه های ویژه توجه هر بیننده ای را به خود جذب میکند گریم بازیگران است که آنها را در خلال داستان در گریمهای مختلف و در زمانهای مختلف نشان میدهد دنیاهای ساخته شده توسط ILM، دابل نگتیو و متد استودیوز که داستان پیچیده ی علمی تخیلی رمان را محقق میکنند بخش مهمی از کار را به خود اختصاص داده اند. مخصوصاً دنیای آینده ای که در سئول جدید، در ساخت ماشینهای آن، جاده های مغناطیسی آن و ساختمانهای آن نشان داده میشود و کار متد استودیوز میباشد جالب توجه اند.

The Dark Knight Rises
شوالیه ی تاریکی به پا میخیزد ( The Dark Knight Rises )

استودیو : برادران وارنر

جلوه های ویژه : دابل نگتیو، نیو دیل

مدیر جلوه های ویژه کامپیوتری : پل فرانکلین

نکات برجسته : کار دابل نگتیو ۴۵۰ شات کامپیوتری با دقتهای ۴K و بیشتر است که بیش از دو برابر دقت معمول جلوه های ویژه ی اغلب فیلمهای جدید (۲K) میباشد. یکی از بیادماندنی ترین سکانسهای فیلم نابودی زمین فوتبال در زمانی است که بازیکن تیم به سمت تماشاگران میدود. همانطور که کریس کوربولد مدیر جلوه های ویژه میگوید: “ما حدود ۸۰ انفجار داشتیم که در نتیجه ی آن صحنه تبدیل به حفره ای بزرگ میشود. ۱۲ هزار نفر دوست داشتند فیلمبرداری ما را تماشا کنند. انتظار داشتیم زمان نهار حوصله ی همه سر رفته و ما را ترک کنند اما در ساعت ۷ بعد از ظهر هم هنوز داشتند کار را تماشا میکردند!”

هابیت
هابیت : سفر غیر منتظره (The Hobbit: An Unexpected Journey)

استودیو : برادران وارنر

جلوه های ویژه : وتا دیجیتال، ILM

مدیر جلوه های ویژه کامپیوتری : جو لتری، اریک سایندون

مطالعه کنید:  نگاهی به "کوکو" انیمیشنی که برنده اسکار شد

نکات برجسته : تیم جلوه های ویژه ی کامپیوتری باید کار شاقی را برای خلق سه بعدی دنیای وسط زمین با ۴۸ فریم در ثانیه انجام میداد. گلوم و دیگر کاراکترهای دیجیتال فیلم با دقت و شفافیتی بیش از گذشته نشان داده شدند. از ۲۱۷۶ شات جالب توجهی که اختصاص به جلوه های ویژه داشت صحنه های نمایش سه کوه ترولها، پادشاه عجیب و غریب گوبلین، خرگوشها، خارپشتها، عقابهاو اُرکها و گوبلینها(اجنه ها)ی متعددی بودند که مناظر جادویی تولکین را کامل میکردند.

جان کارتر
جان کارتر ( John Carter )

استودیو : دیزنی

جلوه های ویژه : دابل نگتیو، سینه سیته، MPC، لگاسی

مدیر جلوه های ویژه کامپیوتری : پیتر چیانگ

نکات برجسته : ایجاد دنیای خارق العاده ی سیاره ی سرخ که قبیله ی بیگانگان ثارک را نشان میدهد با تلاشهای چیانگ و همکارانش محقق شد. در میان ۸۳۱ شاتی که توسط سینه سیته ساخته شد تصاویر از بالای شهر/ایالت رودانگا، شهر شیشه ای و شبیه کلیسای هلیوم چیز و ماتریسهای پیچیده ی نانوتکنولوژی ثرن قابل ذکر میباشند. همچنین تصویر وولا بولداگ مریخی کارتر و صحنه ی نبرد بوزینه ی سفیدرنگ هم جالب توجه هستند.

زندگی پی
زندگی پی ( Life of Pi )

استودیو : فاکس

جلوه های ویژه : ریتم اند هیوز، شرکت مووینگ پیکچر، لکاسی، کریزی هورس، BUF، لوک اف.اکس، هالون، لولا

مدیر جلوه های ویژه کامپیوتری : بیل وستنهوفر

نکات برجسته : جالب ترین مورد ریچارد پارکر یا همان ببر بنگال خارق العاده است که با استفاده از ۲۳ شات واقعی از این حیوان نزدیک قایق نجات و ۱۴۸ سکانس کامپیوتری ساخته شده است. برای تولید موها، نورپردازی، عضلات و پوست ببر ریتم اند هیوز از آخرین تکنولوژیهای موجود استفاده کرد. در نهایت ۴۵۰ شات جلوه های ویژه ی کامپیوتری در فیلم هستند که برای نمایش حیوانهای دیگر فیلم، دورنمای فیلم، اقیانوس، طوفان و کشتی در حال غرق شدن به کار رفته اند.

پرومتئوس
پرومتئوس ( Prometheus )

استودیو : فاکس

جلوه های ویژه : وتا دیجیتال، متد، MPC،  فیول، رایزینگ سان، همرهد، لولا، لوما

مدیر جلوه های ویژه کامپیوتری : ریچارد استمرز

نکات برجسته : وتا دیجیتال تمام کارهای حمله ی بیگانگان گرفته تا صحنه ی بیادماندنی جراحی خود و تصویر شبه واقعی خودکشی آیینی مهندس را انجام داد تا امکان نمایش شات به شات فیلم رایدلی اسکات که حوادث قبل از فیلم بیگانگان را نمایش میدهد به وجود آید. نقشه ی ۳ بعدی بسیار جالبی که دیوید کشف میکند، شرکت ویلند و داخل اتاق کنترل سفینه ی هضایی مهندسان کار فیول میباشند. سفینه ی فضایی خارق العاده کار MPC است که علاوه بر این بیشتر صحنه های مربوط به فضای بیرون از زمین، سطح سیاره، سفینه ی مهندس، جانور پا چکشی و صحنه های زننده ی کرم های داخل چشم  را هم ساخته است. صحنه ی بسیار تاثیرگذار حمله ی مهندس به مسافران پرومتئوس را هم فراموش نکنید.

مطالعه کنید:  عبور «دوری» از مرز یک میلیارد دلار

اسکای فال
اسکای فال ( Skyfall )

استودیو : MGM و کلمبیا

جلوه های ویژه : دابل نگتیو، سینه سیته، لولا، بلوبولت، MPC

مدیر جلوه های ویژه کامپیوتری : استیو بگ

نکات برجسته : نه تنها فیلم جدید داستان حیمز باند یان فلمینگ که پنجاهمین سال ساخت مجموعه ی جیمز باند است داستانی متفاوت با جیمز باندهای قبلی از نظر تلخ بودن و بازی بازیگر نقش جیمز باند (دانیل کریگ) را نمایش میدهد بلکه اولین فیلمی هم هست که تصویری کامپیوتری از اژدهاهای کومودو را نمایش میدهد. با استفاده از فیلمبرداری از اژدهای کومودو واقعی در باغ وحش لندن سینه سیته کوشید از طریق ترکیب جلوه های ویژه ی قدیمی با تکنولوژیهای جدید این هیولای ترسناک را بصورتی طبیعی خلق کند. همچنین صحنه ای که در آن جیمز باند و شخصیت بد فیلم سیلوا به زیر زمین میروند و صحنه ی به یادماندنی تصادف قطار با سقف مترو هم کار سینه سیته میباشند.

سفیدبرفی و شکارچی
سفیدبرفی و شکارچی ( Snow White and the Huntsman )

استودیو : یونیورسال

جلوه های ویژه : ریتم اند هیوز، پیکسوموندو، The Mill، لولا

مدیر جلوه های ویژه کامپیوتری : فیل برنان،  سدریک نیکولاس-ترویان

نکات برجسته: این برداشت جدید از داستان معروف برادارن گریم دنیایی از جلوه های ویژه است که شامل موجودات جنگل، پریان، یک غول عجیب و غریب پل، کلاغ های زاغی، کلاغها، موجودات جنگل تاریک، ارتش سایه ها، مرد آینه ای به شکل فلز مایع و ملکه ی شیطانی(که به سرعت جلوی چشم ما پیر میشود) میباشد. بهرحال برای اسنکه تماشاچیان خاطره ی انیمیشن کلاسیک سال ۱۹۳۷ دیزنی را فراموش کنند به همه ی این جلوه های ویژه نیاز بوده است.

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۰ / ۵٫ ۰

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

6 + 3 =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.