آموزشاخبارمقالات

۶ راه ساده برای بهتر شدن حرکات در انیمیشن (موشن دیزاین)

3.2Kviews
۰
(۰)

با انجام این حرکات ریز در انیمیشن خود، می توانید تاثیرات شگرفی در کار خود ببینید.

شاید برای کسانی که تازه وارد کار انیمیشن و گرافیک شده اند، این تصور وجود داشته باشد که این کار ها، کارهای جزیی و کوچکی هستند، اما همین کار های مختصر باعث می شود که این افراد در کار خود حرفه ای تر به نظر برسند. برای یک موشن دزاینر با تجربه چیزی نا امید کننده تر از این نیست که این چیز هایی که باعث می شوند تا کار افراد بهتر دیده شوند را در کار آن ها مشاهده نکند. در رابطه با همین موضوع ما ۶ راه ساده را که انیمیشن شما را هزار بار بهتر می تواند نشان دهد را به شما خواهیم گفت.

 

کاهش دادن


تصور کنید که یک کتاب در حال سر خوردن بر روی یک میز است (شما آن را هل داده اید). زمانی که کتاب دست شما را ترک می کند، روی سطح چوبی به حرکت در می آید تا زمانی که از سرعتش کاسته شود و کاملا از حرکت بایستد. همین عمل باید در مورد انیمیشن به کار گرفته شود. چیزی زیبا تر از این نیست که یک حرکت واقعی تر به نظر برسد. این عمل کوچک در کار شما و در انیمیشن شما تاثیر شگرفی خواهد گذاشت، به عنوان مثال (عکس بالا را مشاهده کنید) هیولای کوچک ما به طرف بالا و پایین می پرد. در عکس سمت چپ از (کاهش دادن) استفاده نشده است. سرعت کاراکتر ما بدون تغییر است و همین باعث غیر طبیعی بودن حرکت او می شود. در سمت راست کاراکتر ما به سمت بالا می پرد و نیروی جاذبه به روی او تاثیر می گذارد و از سرعت او کم می کند. و او دوباره رفته رفته به سرعت خود می افزاید تا به زمین برخورد کند. کاهش دادن. کاهش دادن همچنین باید در مورد حرکات افقی، چرخشی و کم و زیاد شدن سایز نیز به کار گرفته شود.

مطالعه کنید:  تولید انیمیشن کوتاه با مضمون پیامبر رحمت

 

موشن بلر


دست خود را به صورت مستقیم جلوی صورت خود قرار دهید. و حالا دست خود را به سرعت به جلو و عقب ببرید. دقت کنید که آیا دست شما مقداری تار به نظر نمی رسد؟ این بدین علت است که دست شما به سرعت حرکت می کند و چشم نمی تواند به درستی آن را دنبال کند و سرعت تصاویر برای چشم شما کمی زیاد است. همین عمل باید در مورد فیلم ها و انیمیشن ها رعایت شود. ما در صحنه های اکشن بسیاری این مورد را دیده ایم. در طراحی حرکت، ما می توانیم این افکت را به کار خودمان اضافه کنیم. موشن بلر ممکن است تغییر نا محسوسی در کار ما ایجاد کند ولی تاثیری که می گذارد بسیار فراتر از چیزی است که ما تصور می کنیم.

 

جهش


در مرحله کاهش دادن اضافه کردن یک جهش می تواند تاثیر خوب دیگری بر روی انیمیشن ساده ما بگذارد. این کار یک احساس الاستیک و یا پلاستیکی بودن را به اثر ما اضافه می کند. همچنین ما می توانیم از این افکت در جاهایی که پوزیشن ما تغییر می کند و یا می چرخد نیز استفاده کنیم. وقتی این افکت کوچک به ویدیوی ما اضافه می شود گویی کار ما را زنده تر جلوه می کند.

 

تصاویر گرافیکی بدون کاهش رزولیشن


دیزاین ۱۰۱: (وکتور) در برابر (رستر). تصویرهای رستر بیت مپ هستند. آن ها از پیکسل برای ایجاد رنگ ها استفاده می کنند. پیکسل ها کوچک ترین واحد سازنده ی یک تصویر هستند. پیکسل های مربعی شکل، زمانی به وضوح قابل رویت هستند که بعد از باز کردن یک تصویر در محیط فتوشاپ یا هر برنامه ی رستر دیگر، روی قسمتی از تصویر زوم کنیم. در این صورت با پیکسل ها یا همان مربع های رنگی مواجه می شویم که در حقیقت سازنده ی تصویر ما هستند. بیشتر عکس هایی که شما به صورت آنلاین نگاه می کنید از این جنس هستند. مشکلی که در عکس های رستر وجود دارد این است که شما اگر بخواهید آن ها را با بزرگن مایی مشاهده کنید دچار افت کیفیت می شوید و رزولوشن تصویر را تا حدودی از دست می دهید و وقتی شما روی این تصاویر زوم می کنید تار به نظر می رسند. در صورت امکان همیشه از تصاویر وکتور استفاده کنید. عکس های وکتور از عمل ریاضی برای درست کردن رنگ ها استفاده می کنند، بنابراین شما می توانید بدون افت کیفیت روی تصویر خود زوم کنید. عکس های ویکتور برای برنامه های ویرایش مثل ادوبی ایلوستریتر ساخته می شوند و شما بسیاری از لگو و عکس های گرافیکی را می توانید به این صورت پیدا کنید. در روش وکتور یا برداری هر شی در نرم افزار به صورت خطی طراحی می شود. هر خط در این برنامه از یک نقطه آغاز، و دقیقاً روی همین نقطه پایان می یابد. این خط یک شی بسته محسوب می شود و قابل رنگ آمیزی است.

مطالعه کنید:  نحوه ساخته شدن یک فیلم انیمیشن سه بُعدی

 

انکر پوینتز


انکر پوینتز ها مفاصل تصاویر متحرک هستند. تمام تغییر در سایز ها و چرخش ها حول این نقاط می چرخد. معمولا و به صورت اتوماتیک انکر پوینتز ها در مرکز تصویر واقع می شوند اما شما می توانید آن را بر طبق کاراکتر خود تغییر دهید تا شاهد تغییرات خوبی در کار گرافیکی خود باشد. همان طور که شما در بالا مشاهده می کنید، انکر پوینتز ها برای کاراکتر های انیمیشنی حیاتی هستند.

 

چشم انداز ۳ بعدی و بُعد ها

 

وقتی شما فاصله را نشان می دهید، به خاطر داشته باشید که از چشم انداز ۳ بعدی در کار خود استفاده کنید. معمولا اجسامی که در جلوی تصویر هستند بیشتر از چیز هایی که در پشت تصویر و با فاصله قرار دارند حرکت می کنند. این افکت از دو طریق حاصل می شود. شما می توانید هر جزء را به صورت جداگانه انیمیت کنید و یا اینکه از دوربین ۳ بعدی برای کار خود استفاده کنید. مسطح بودن برای کار شما یک دشمن است. بُعد دادن به تصویر باعث می شود که تصویرتان واقعی تر به نظر برسد.

 

این ۶ موردی که اشاره شد چیزهای ابتدایی در ضمینه موشن دیزاین (طراحی حرکت) بود، با وجود اینکه این موارد شاید به نظر شما کار های کوچک جزیی به حساب بیایند اما تاثیرات غیر قابل انکاری در بهبود کار شما خواهند داشت پس دست به کار شوید و شروع کنید !

 

منبع: Pro Point Graphics

این مطلب چقدر مفید بود؟

مطالعه کنید:  با پر هزینه‌ترین انیمیشن های تاریخ سینما آشنا شوید

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۰ / ۵٫ ۰

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

+ 53 = 59

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.