آموزشاخبار

نکات کوتاه انیمیشنی: عدد جادویی هشت

2.27Kviews
۳٫۷
(۳)

نکته ای در مورد ریتم و زمان بندی بهتر در انیمیت کردن

 

آیا تا به حال برای شما پیش آمده است که قبل از این که شروع به انیمیت کنید با ریتم و زمان بندی مشکل پیدا کرده باشید؟ آیا شما تا به حال شده است که کی فریم هایی را انجام داده باشید و پس از آن متوجه شده باشید که فریم میانی دقیق در کار شما وجود ندارد؟ بیایید تا با یک دوست جدید و خوب از زمان بندی و ریتم آشنا شویم: عدد هشت.

فیلم ساز آلمانی «آندریاس هایکید» این موضوع ساده و در عین حال بسیار مفید را بیان کرده است.

مطمئن شوید که زمان بندی شما دارای چیزی است که بشود آن را با عدد هشت انجام داد به این معنا که طول فریم های شما هشت شود.

اشتباهی که اغلب ما گاهی مرتکب می شویم این است که فکر می کنیم شماره فریم های زوج برای کلید ها جای خوبی است، چون شما زمانی که چیزی را بر روی فریم هشت قرار می دهید می توانید تفکیک آن را بر روی فریم شماره چهار قرار دهید. درست است؟ اشتباه است… زمانی که فریم یک اولین کلید شما است، فریم چهار دیگر در وسط قرار نمی گیرد.

 

زمانی که انیماتور ها می گویند: هر هشت فریم منظور آن ها باید این باشد که کلید شما یکی در فریم ۱ و دیگری بر روی فریم ۹ است. زمانی که شما چیزی را بر روی فریم های شماره ۱ و ۹ قرار می دهید، شما فریم ۵ را به عنوان یک میانه دقیق دارید، فریم های ۳ و ۷ نیز فریم های میانی هستند که فریم های ۲، ۴، ۶ و ۸ مرکز آن ها به شمار می آیند. شما همیشه می توانید دقیقا به میانه بروید و تفکیک خود را بدون از بین رفتن ریتم سه و یا چهار بار سریع تر انجام دهید.

مطالعه کنید:  انیمیشن کوتاه «یک روباه و یک موش»

 

اما شما در حقیقت نمی توانید و نباید همه چیز را با یک ریتم انجام دهید. اگر شما تنها به یک میانه دقیق نیاز داشتید و ۸ فریم برای کاراکتر شما آهسته بود، می توانید هر شش فریم این کار را انجام دهید و دقیقا همان تقسیم بندی در مورد این طول فریم صدق می کند (۴ x 6 = 24 = 3 x 8).

 

منبع : animatorisland

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۳٫۷ / ۵٫ ۳

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

9 + 1 =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.