اخبار

کشف اولین طرح ‌های «دیزنی»

3.11Kviews
۴٫۵
(۲)

اولین طرح ‌های «والت دیزنی» برای انیمیشن‌های خاطره‌انگیزی چون «میکی ماوس»، «پسر جنگل» و «پینوکیو» در آرشیو این کمپانی پیدا شد.

«گاردین» نوشت: مجموعه‌ای نایاب از اولین طرح‌های «دیزنی» که تاکنون در آرشیو این کمپانی بزرگ فیلم و انیمیشن‌سازی نگهداری می‌شده، برای اولین‌بار در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

این نقاشی‌های مربوط به صدها پروژه «دیزنی» از جمله کارتون‌های «دامبو»، «دونالد اردک»، «آلیس در سرزمین عجایب»، «سیندرلا»، «پسر جنگل»، ‌ «پینوکیو»، «فانتازیا»، «دانلد داک» و «سفیدبرفی و هفت کوتوله» می‌شود که به دلایل متعدد تاکنون دیده نشده‌اند.

تمام این ۱۵۰۰ طرح و مقاله که در زمان حیات «والت دیزنی» بنیان‌گذار این کمپانی سینمایی تولید شده‌اند، در یک کتاب با عنوان «آرشیو فیلم‌ها: فیلم‌های انیمیشنی ۱۹۲۱ ـ ۱۹۶۸» منتشر خواهد شد. مقدمه این کتاب را «جان لاستر» کارگردان انیمیشن پرطرفدار و برنده اسکار «داستان اسباب‌بازی‌ها» نوشته است.

با این کشف، تعداد گنجینه کتابخانه تحقیقات انیمیشن آمریکا به شش میلیون اثر هنری رسیده که تاکنون کمتر از یک میلیون عدد از آن‌ها اسکن و دسته‌بندی شده‌اند.

به گفته یکی از افرادی که با پروژه بررسی آرشیو «دیزنی» همکاری می‌کند، در این مجموعه تنها ۵۰ تا ۶۰ طرح از کارتون «پسر جنگل» وجود دارد. در این آرشیو همچنین نقاشی‌های شگفت‌انگیزی از انیمیشن موزیکال «فانتازیا» دیده می‌شود که هیچ‌وقت در فیلم استفاده نشدند.

شرکت «والت دیزنی» که به عنوان یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌های رسانه‌ای و سرگرمی جهان شناخته می‌شود، در ۱۶ اکتبر ۱۹۲۳ توسط «والت دیزنی» و با مشارکت برادرش «روی اولیور دیزنی»، در قالب یک استودیو کوچک انیمیشن‌سازی تاسیس شد و به سرعت توسعه پیدا کرد و به یکی از بزرگ‌ترین استودیوهای هالیوود تبدیل شد.

مطالعه کنید:  فیلم کوتاه «یخ زده» می‌آید

این شرکت امروزه مالک ۱۴ شهربازی، شمار زیادی شبکه تلویزیونی از جمله «ای‌.بی‌.سی»، شبکه «دیزنی»، «ای‌.اس‌.پی‌.ان» و «ای‌.بی‌.سی خانوادگی» و شرکت‌های تابعه و زیرمجموعه «والت دیزنی پیکچرز»، «پیکسار»، «مارول اینترتینمنت»، «لوکاس فیلم» و «هیولو» است.

منبع: ایسنا

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۴٫۵ / ۵٫ ۲

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

+ 48 = 55

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.