اخبار

انیمیشن «علاء‌الدین» فیلم می‌شود

2.77Kviews
۰
(۰)

کمپانی دیزنی از ساخت یک فیلم سینمایی بر اساس انیمیشن معروف «علاء الدین» محصول سال ۱۹۹۲میلادی خبر داد.


به گزارش ایسنا به نقل از گاردین، «گای ریچی» کارگردان انگلیسی در مراحل نهایی توافق با کمپانی دیزنی برای ساخت فیلم سینمایی «علاء‌الدین» قرار داد که جدیدترین فیلم از سری اقتباس‌های این کمپانی فیلمسازی از انیمشن‌های معروف کلاسیک است.

«دان لین» که پیش از این تهیه‌کنندگی دو فیلم از مجموعه «شرلوک هولمز» به کارگردانی «گای ریچی» را بر عهده داشته قول ساخت اقتباسی بلندپروازنه و غیرسنتی از داستان علاء‌الدین را به سینمادوستان داد.

فیلمنامه فیلم «علاء‌الدین» را «جان آگست» نوشته که دارای بسیاری از عناصر موزیکال انیمیشن کلاسیک «علاء‌الدین» است اما ساختاری غیرخطی را در روایت داستان دنبال می‌کند که چیزی شبیه به  «قفل، انبار و دو بشکه باروت» و «قاپ زنی» دو ساخته موفق «گای ریچی» است.

انیمیشن «علاء‌الدین» در سال ۱۹۹۲ توسط کمپانی دیزنی به سینماها آمد و «رابین ویلیامز» نیز صداپیشگی غول چراغ جادو را در این انیمیشن بر عهده داشت. این انیمیشن دو جایزه اسکار بهترین موسیقی و ترانه را از آن خود کرد و به پرفروش‌ترین فیلم آن سال سینمای جهان بدل شد.

یک نمایش موزیکال نیز در سال ۲۰۱۴ بر اساس این انیمشن در تئاتر برادوی به روی صحنه رفته و هنوز به اجرای خود ادامه می‌دهد.

فیلم «علاء‌الدین» جدیدترین محصول کمپانی دیزنی در پورژه اقتباس از انیمیشن‌های کلاسیک این کمپانی فیلمسازی است و پیش از این فیلم‌های «سیندرلا» و «اژدهای پیت» و امسال نیز «کتاب جنگل» از این مجموعه اگران شده که به فروش بیش از یک میلیارد دلار دست یافت.

مطالعه کنید:  Ray Marching الگوریتمی برای رندر جلوه های حجمی

فیلم «دیو و دلبر» نیز از این مجموعه در ماه مارس ۲۰۱۷ اکران می‌شود و پس از «مری پاپینز» در سال ۲۰۱۸ میهمان پرده نقری‌ای خواهد بود. کمپانی دیزنی هم‌اکنون در حال ساخت فیلم «مولان» بر اساس انیمیشن محصول ۱۹۹۸ است و اخیرا نیز برای ساخت فیلم اقتباسی از «شیر شاه» با «جان فاوارو» کارگردان فیلم «کتاب جنگل» به توافق رسیده است.

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۰ / ۵٫ ۰

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

26 + = 35

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.