آموزشاخبارمقالات

پنج نکته برای بهتر شدن انیمیشن شما

3.29Kviews
۳٫۷
(۳)

واقعا حیرت انگیز است که شما با رعایت این چند نکته می توانید انیمیت و در نهایت انیمیشن خود را به طرز شگفت انگیزی بهتر کنید. تسلط پیدا کردن بر روی مهارت های تکنیکی و شتاب دادن به روند کاری شما، بهتر کردن و اصلاح مجدد جزییات کاراکتر یا بهتر شدن مهارت قصه گویی با توجه به این نکات و تسلط داشتن به آن ها به دست می آید.

در اینجا پنج نکته را دسته بندی کرده ایم که در عین سادگی بسیار کاربردی است و هر انیماتوری به ناچار باید از آن ها آگاهی داشته باشد تا بتواند کار بهتری ارائه کند و یا در کار خود پیشرفت لازم را داشته باشد.

 

۱- قواعد دوازده گانه انیمیشن را یاد بگیرید

جانستون و توماس کتابشان را بر پایه کارها و تجربیات انیماتور های مطرح دیزنی (از سال ۱۹۳۰ تا زمان نوشتن کتاب) و همچنین تجربیات خودشان در تولید حرکات طبیعی در انیمیشن قرار دادند. این دوازده اصل، پیاده کردن قوانین فیزیک را بر یک کاراکتر برای داشتن انیمیت روان ‌تر و طبیعی ‌تر توضیح می ‌دهند.

این کتاب و قوانینی که در آن بیان گردیده بسیار مورد استفاده انیماتور های دنیا قرار گرفته و گاه از آن به عنوان انجیل صنعت انیمیشن تعبیر می ‌شود. در سال ۱۹۹۹ این کتاب در یک آمارگیری آنلاین به عنوان بهترین کتاب انیمیشن تاریخ برگزیده شد. با اینکه در زمان نوشتن و چاپ شدن کتاب، تکنیک ‌های دستی همچون سل انیمیشن رواج داشت با این حال با ورود رایانه و روش ‌های جدیدتر همچنان مباحث مطرح شده در این کتاب امروزه نیز کاربرد دارند.

فشردگی و کشیدگی

مطالعه کنید:  نگاهی به مراحل ساخت سریال Gigglebug با نرم افزار TVPaint - استوری برد و لی لوت

این حرکت تصویری از وزن و حجم کاراکتر در حال حرکت را به ما می دهد.

 

پیش بینی

آماده کردن بیننده برای حرکت اصلی که کاراکتر می خواهد انجام دهد. هر حرکت اصلی با یک پیش بینی همراه است، تا بیننده متوجه شود که چه اتفاقی در حال افتادن است.

 

چیدمان تصویری

هدف آن هدایت توجه بیننده و نشان دادن چیزی یا قسمتی از صحنه است که دارای حداکثر اهمیت میباشد و یا نشان دادن اتفاقی که دارد می افتد و یا قرار است به وقوع بپیوندد. جانستون و توماس از آن به عنوان ” نشان دادن چیزی به طور واضح و شفاف و بدون اشتباه” یاد می کنند.

 

انیمیت مستقیم و حالت به حالت

پوز به پوز بوسیله کلیدها در صحنه و در فواصل زمانی انجام می شود. انیمیت مستقیم از اولین فریم شروع می شود و تا آخر صحنه نیز به همین صورت پیش می رود.

 

دنباله‌ ها و اورلپ

وقتی بدن کاراکتر حرکت می کند و می ایستد، متعلقات دیگر او به حرکت ادامه می دهند و همه چیز در آن واحد متوقف نمی شود.

 

کند شدن حرکات در شروع و خاتمه

زمانی که حرکت شروع میشود، طراحی های ما در ابتدا تا اواسط بیشتر است. و همچنین تعداد طراحی های بیشتر نزدیک پوز بعدی طراحی های کمتر حرکت را سریعتر و طراحی های بیشتر حرکت را کندتر می کند.

 

قوس ها

تمام حرکات بوسیله آرک ها و یا الگوی نرمی دنبال میشوند. آرک به انیمیشن حرکت طبیعی تر و نرم تری می بخشد.

 

انیمیشن ثانویه

این یک حرکت اضافه شده به صحنه است که به عنوان یک مکمل به حرکت اصلی و به منظور تقویت و اشاره بیشتر به کار می رود.

مطالعه کنید:  ۸ آرایش رنگی از جهان پیکسار

 

زمان بندی

طراحی های بیشتر بین پوزها حرکت را آرام تر و روان تر می کند. طراحی های کمتر حرکت را سریعتر و شکننده تر می کند. زمان بندی ظاهر شی را بوسیله قوانین فیزیک حفظ می کند.

 

اغراق

ادامه دادن کار به صورت واقعی تنها یک فرم واقعی را به نمایش میگذارد.

 

طراحی ها

به این معنا است که دنیای سه بعدی را در مورد طراحی خودمان اعمال کنیم. حجم و وزن بخشیدن به آنها.

 

جذابیت

یک کیفیتی از جذابیت است که قادر به جذب چشمان بیننده است. این جذابیت و کاریزمای حرکت است.

 

 

۲- بازی و حرکات را برای تاکید بر داستان پیش ببرید

جان لستر در جریان کنفرانس سیگراف ۱۹۹۴ در مقاله «نکته هایی برای انیمیت کاراکتر با کامپیوتر» توصیه های بسیار هوشمندانه ای را مطرح می کند. اما نکته ی بارز آن مفهوم زمان بندی انیمیشن است، جایی که بیننده درگیر داستان شده است. در اصل این به معنای این است که شما بازی و حرکات را چگونه به جلو پیش می برید: چه چیزی را آشکار می کنید، چگونه و کی آن را نمایان می کنید. برای مثال آیا بیننده می داند چه چیز هایی از قبل برای کاراکتر رخ داده است و یا او چه چیز هایی در ادامه داستان خواهد داشت؟ آیا کاراکتر چیزی را می بیند که بیننده آن را نمی بیند؟ این یک راه فوق العاده برای جذاب کردن و درگیر کردن بیننده با داستان است که بعدا در مقاله ای مجزا مفصل به آن خواهیم پرداخت.

 

۳- از صدا ها برای زمان بندی حرکت استفاده کنید

ما می توانیم حرکات کاراکتر را بر طبق یک صدا یا یک سری از صدا ها پیاده سازی کنیم. اگر منبع مناسبی برای این کار در اختیار ندارید می توانید از ریتم آهنگی که در ذهن شماست و مدام آن را تکرار می کنید استفاده کنید. در آموزشی که بعدا در سایت خواهید دید این مطلب نیز به طور مفصل تشریح خواهد شد.

مطالعه کنید:  تحقیقی جالب در مورد پرنسس های دیزنی

 

۴- سخت ترین کار ها را در ابتدا انجام دهید

یکی از نکات برای تولید انیمیشن به شیوه بهینه این است که شما لیستی از کار هایی که پیش رو دارید را تهیه کنید و اولیت کار ها را در مورد کارهایی قرار دهید که از نظر اجرا سخت تر است، به این ترتیب شما در ابتدای کار که انرژی و انگیزه بیشتری دارید توانسته اید سخت ترین ها را انجام دهید و پس از آن با خیال راحت تر به تمیز کاری و ریزه کاری بپردازید.

 

۵- خودتان را با پلی بلست ها به زحمت نیندازید

برای سرعت داشتن در کار می توانید با پلی بلست های بسیار ساده کار کنید و انرژی و زمان خود را برای مرحله اصلی که انیمیت اصلی است نگه دارید. بیشتر منتور های انیمیشن پیشنهاد می کنند که پلی بلست ها را تا حد ممکن ساده کار کنید تا سرعت کار شما در روند تولید بالا تر رود و در نهایت نتیجه بهتر و رضایت بخش تری از کار خود خواهید داشت.

منبع: muvizu

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۳٫۷ / ۵٫ ۳

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

7 + 3 =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.