اخبار

آرت بوک انیمیشن شهر اشباح هایائو میازاکی

3.52Kviews
۳٫۷
(۳)

این کتاب شامل جزییات ساخت این انیمیشن از مراحل اولیه تحقیق و نگارش فیلمنامه تا پایان مراحل فنی است.

 آرت بوک انیمیشن شهر اشباح هایائو میازاکی

لینک دانلود کتاب (۲۱ MG)

شهر اشباح یک فیلم انیمه‌ای ژاپنی در سبک خیال‌پردازی و درام محصول سال ۲۰۰۱، به نویسندگی و کارگردانی هایائو میازاکی و یکی از محصولات استودیوی پویانمایی جیبلی نیز می‌باشد.

شهر اشباح اغلب در میان برترین فیلم‌های پویانمایی تمام دوران به حساب می‌آید و توانست در هفتاد و پنجمین دوره جوایز اسکار برنده جایزه بهترین فیلم پویانمایی، و همچنین برنده جایزه خرس طلایی در جشنواره بین‌المللی فیلم برلین سال ۲۰۰۲، در کنار فیلم «یکشنبه خونین» شد.

 

داستان فیلم در مورد دخترکی ده ساله به نام چیهیرو اوگینو است. او با والدینش آکیو و یوکو تازه به شهری جدیدی نقل مکان کرده‌اند و چیهیرو از این جابجایی ناراضی است. آن‌ها که با ماشین در حال حرکت هستند، راه خانه جدید را گم کرده و سر از تونلی در جنگل در می‌آورند. پس از پیاده شدن و گذر از این تونل به خاطر کنجکاوی، آن‌ها وارد مکانی سرسبز و آرام می‌شوند که در اصل گرمابه و استراحتگاه خدایان و ارواح دین ژاپنی شینتو است.

پس از دیدن غذاهای آماده و خوشمزه، پدر و مادر چیهیرو سرگرم خوردن می‌شوند تا بعداً پول آن را بپردازند. چیهیرو به اطراف می‌رود تا سرکی بکشد و با جوانی به نام هاکو روبه‌رو می‌شود که به او اکیداً هشدار می‌دهد که تا هوا تاریک نشده محل را ترک کند. اما دیگر دیر شده و با تاریک شدن هوا بدن چیهیرو نیز در حال محو شدن است. هاکو با قرصی معجزه‌آمیز او را نجات می‌دهد.

مطالعه کنید:  انیمیشن کوتاه Puppy

چیهیرو به نزد والدین خود برمی‌گردد اما دیگر دیرشده و آن‌ها تبدیل به خوک شده‌اند. پس از آن او به تنهایی و با کمک‌های هاکو مجبور به کار و زندگی در این محل می‌شود. او تنها فردی از کارکنان گرمابه خدایان است که به دنبال پول و مادیات نیست و همین ویژگی او باعث جلب توجه یکی از اشباح سرگردان به او می‌شود. این روح با او همراه می‌شود و چیهیرو با پشتکار، هایکو را نیز از مرگ نجات داده و دست آخر والدینش را به شکل انسان برمی‌گرداند. پس از خروج این سه از تونل، نشستن برگ‌ها بر ماشین آن‌ها نشان از گذر زمان و درخشش تِل سری که چیهیرو از خواهر جادوگر رئیس گرمابه هدیه گرفته‌بود نشان می‌دهد که این تنها یک رؤیا نبوده است.

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۳٫۷ / ۵٫ ۳

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

2 + 6 =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.