اخبارمقالات

چگونه کاراکتر انیمیشن خود را طراحی کنیم

31.6Kviews
۴٫۱
(۳۷۸)

اگر شما به فکر انیمیشن سازی یا کشیدن نقاشی های انیمه ی خود هستید و یا حتی فقط میخواهید داستان هایی در مورد کاراکتر های انیمیشن های مورد علاقه ی خود بنویسید، قطعا میخواهید کاراکتری خلق کنید که جذاب باشد و مردم را وادار به تماشای  انیمیشن شما بکند

 با ما در ادامه ی مطلب همراه باشید تا ما به شما نشان دهیم که چگونه این کاراکتر ها را بنویسید

 

یافتن شخصیت آن ها

 

۱-گروه خونی آنها را تعیین کنید

گروه خونی به عنوان یک شاخص معمول از شخصیت در ژاپن شناخته شده. شما میتوانید از این به عنوان راهی برای اینکه میخواهید شخصیت شما چگونه باشد استفاده کنید.گروه های خونی و شخصیت های همراه آنها اینجا هستند

O -مطمئن، خوش بین و با اراده اما همچنین خود محور و غیر قابل پیشبینی

A -خلاق، آماده و مسئولیت پذیر ولی همچنین خیره سر(حرف گوش نکن) و وابسته به زمان(در زمان های مختلف تصمیمات مختلف میگیرد)

B -فعال و پر شور اما همچنین خودخواه و مسئولیت نا پذیر

AB -سازگار و منطقی اما همچنین فراموشکار و انتقاد کننده

 

۲- روز تولدشان را تعیین کنید

زودیاک(تقویم خورشیدی، صفحه ای که به کمک آن ماه های سال را تعیین میکردند)شرقی باشد یا غربی ؟

میتوانید یکی را برای تعیین شخصیت کاراکتر انتخاب کنید. شما میتوانید از این برای انتخاب سن یا تاریخ تولد کاراکتر استفاده کنید

 

۳-از آزمون شخصیتی مایر بریگز استفاده کنید

اگر میخواهید یک ایده برای شخصیتی که به طور کامل شکل گرفته به دست بیاورید میتوانید تست mayers-briggs را امتحان کنید.این نوع شخصیت ها که بر اساس مطالعات روانشناسی بدست آمده میتواند در شکل گیری شخصیت کاراکتر شما کمک کند.

 

۴-از یک متعادل کننده ی شخصیت استفاده کنید

شما حتما میخواهید مطمئن باشید که شخصیت شما آدم متعادلی باشد(!). تعادل بین صفات مثبت و منفی برای خلق یک شخصیت جذاب و قابل باور لازم است. صفات مثبت و منفی کاراکتر خود را بشمارید و سعی کنید صفات منفی آن کمی بیشتر باشد. در انتهای داستان، کاراکتر شما آنقدر پیشرفت کرده که بر بعضی از صفات بدش غلبه کند. مثال هایی شامل صفات بد:

مطالعه کنید:  آشنایی با ویژگی های جدید نرم افزار مارولوس دیزاینر 9

ور رفتن با هرچیزی(دستکاری کردن)

گاهی اوقات دروغ گفتن

توهین به دیگران

اهمیت ندادن به ناراحت کردن دیگران

متمرکز تنها بر اهداف خود

نداشتن کنترل بر ناراحت کردن دیگران

 غالبا رنجیده شدن، حتی بر اثر اتفاقات کوچک و تصادفی 

معمولا بی پروا و بی فکر

 

۵-برایشان اسمی عالی انتخاب کنید

بسیاری از مردم اعتقاد دارند اسامی افراد میتواند بر شخصیت آنها تاثیر بگذارد. مطالعات نشان داده داشتن اسامی غیرمعمول میتواند به قلدری و یا مشکلات شخصیتی به دلیل مورد آزار و اذیت قرار گرفتن منجر شود. همچنین افرادی(کابالاریان ها) وجود دارند با این باور که نام میتواند کل شخصیت شما را مشخص کند. این، چه درست یا غلط میتواند به شما برای انتخاب نام کمک کند

سعی کنید از انتخاب اسامی خیلی غیر معمول برای شرایط (محیط یا شخصیت) معمولی خودداری کنید. این باعث غیر واقعی جلوه دادن کاراکتر شما میشود.

 

 

خلق داستان های دلربا

 

۱- پایان کار کاراکتر خود را مشخص کنید(در آخر داستان چگونه است؟)

میخواهید هدف نهایی کاراکتر شما کجا باشد؟

میخواهید چه تاثیری در داستان شما بگذارد؟

میخواهید در آخر داستان چه چیز هایی یاد گرفته باشد و چه تغییر هایی کرده باشد؟

شما میتوانید از موقعیت(شخصیت و رفتار) کاراکتر خود در آخر داستان استفاده کنید تا بفهمید آنها را چگونه در ابتدا به تصویر بکشید.

 

۲- آغاز به کار کاراکتر خود را تعیین کنید

حالا که میدانید کجا پایان کار اوست تصمیم بگیرید چگونه و کجا وارد داستان شود(با چه اخلاقیاتی و رفتاری؟) که این باید از نظر منطقی با نحوه و جایی که شخصیت تان به پایان کارش میرسد در تناسب باشد. برای مثال اگر شما کاراکتری میخواهید که در طول داستان یاد گرفته قدر دان دیگران باشد باید در ابتدا شخصیتی را به نمایش بگذارید که از دیگران قدر دانی نمیکند(مثال های عینی بسیاری در انیمیشن های بروز سینما وجود دارد به طور مثال مک کوئین در انیمیشن ماشین ها که در اول داستان تنها به فکر شهرت و محبوبیت خود است اما در ادامه از غرور او کاسته میشود و چیزی مهمتر که همان دوستان خوبش هست رو بدست میاورد). همچنین شما احتمالا میخواهید نشان دهید که چرا او فکر میکند که به مردم دیگر نیاز ندارند.

مطالعه کنید:  عصر یخی پرفروش ترین فیلم آخر هفته آمریکا شد

۳-تصمیم بگیرید چگونه آنها به آنجا میرسند(تغییر صفات بدشان به خوب در انتهای داستان)

به این فکر کردید که میخواهید او کجا شروع کند و به پایان کار خود برسد. حالا، چه چیزی باعث میشود که کسی اینگونه تغییر کند؟ اینجا زمانیست که میتوانید ایده های عالی خود را برای خلق داستان خود بیاورید.

چون چیز هایی که برای کاراکتر شما اتفاق میافتد تا باعث تغییر او شود باعث طرح و داستانی عالی میگردد.

 

۴-از کلیشه ها دوری کنید

نامزدش کشته میشود. در سنین جوانی یتیم میشود. با یک بچه ی جدید رشد میکنند(بچه ی کوچک تر باعث کم توجهی به او میشود)

اینها کلیشه هایی هستند که باعث شروع توسعه ی کاراکتر شما میشوند و چون کلیشه هستند کسالت آور میباشند. سعی کنید از آنها دوری کنید. تلاش کنید توسعه ی شخصیت کاراکتر خود را به طور واقعی نمایش دهید. این باعث میشود مردم به داستان شما علاقه مند تر شده و تمایل بیشتری برای دنبال کردن داستان شما داشته باشند.

 

 

کشیدن کاراکتر خود

  

۱- یک استایل و سبک طراحی انتخاب کنید

کاراکتر های مختلف انیمه های مختلف اغلب در سبک های مختلفی کشیده میشوند. شما میتوانید از سبک طبیعی و استعداد ذاتی خود استفاده کنید یا میتوانید از سبک های هنرمندان کلاسیک و مطرح در هر جانر تقلید کنید.

Shojo و shonen از سبک های مطرح و رایج در انیمه و مانگا هستند.

 

 

۲- کشیدن کاراکتر

به خاطر داشته باشید که شخصیت های بامزه چشم های عریضی دارند و شخصیت های باحال چشمان کوچک و کج

(مبحث طراحی اجزای صورت و بدن بسیار گسترده است و در قالب یک مقاله نمیگنجد اما همین نکات ریز به علاوه ی مقالات کاملی که بعدا خواهیم گفت در شکل گیری شخصیت ها در داخل ذهن کمک خواهد کرد)

۳-  طراحی خود را بر اساس شخصیت کاراکتری که ساخته اید انجام دهید

لباس و لوازم(مانند شمشیر، گردنبند) متناسب با شخصیت انتخاب کنید. اجازه بدهید انتخاب های شما به بازتاب دادن شخصیت کاراکتر شما کمک بکند.

برای مثال اگر شما میخواهید کاراکتر زنی داشته باشید که گرایش بالایی به عملگرا بودن دارد(مانند مریدا در انیمیشن brave– همان دختر مو نارنجی فرفری) کفش های بدون پاشنه را به جای پاشنه بلند به او بپوشانید. اگر میخواهید به گذشته ی یک کاراکتر اشاره کنید، میتوانید به چیزهایی فکر کنید که او میپوشد یا نگه میدارد که برایش مهم است(اهمیت معنوی دارد) برای مثال نام woody در داستان اسباب بازی ها که در پشت کفش او حک شده بود نشانه ای از گذشته بود. خلاق باشید!

مطالعه کنید:  حضور «بزغاله‌های ابری» در جشنواره فیلم سوئد

 

 

توسعه دادن مهارت هایتان

 

۱-  آناتومی بدن انسان را مطالعه کنید

ساخت کاراکتر هایی که خوب به نظر میرسند با داشتن اطلاعات پایه از آناتومی بدن انسان آغاز میشود. شما نمیخواهید که کاراکترتان عضله ای بیش از حد یا برعکس بدون عضله باشد.

مفصل های بسیار یا خیلی کم. یک بدن بدون تناسب و

یک کتاب آناتومی خوب بگیرید و در مورد اینکه استخوان ها و ماهیچه های ما کجاست، چگونه به هم متصل شده اند و در کجا تنظیم میشوند مطالعه کنید.

 

۲-  زندگی را طراحی کن

کشیدن یک شخصیت انیمیشن نیاز به دانش اولیه از بدن انسان دارد. هر چه بیشتر بتوانید بدن انسان را طراحی کنید  برایتان کشیدن کاراکتر های انیمیشن راحت تر میشود. پس برای تمرین شروع کنید به کشیدن دوستانتان و حتی خودتان در جلوی آینه.

۳- در حالات متفاوت تمرین کن، ژست ها و حالات حرکتی بدن

برای طراحی حالات حرکتی برای کاراکترتان میتوانید از خود در حالات مختلف عکس گرفته و بعد سعی کنید کاراکترتان را به کمک عکس هایی که گرفتید در حالات مختلف طراحی کنید.

همچنین میتوانید از سایت های مفیدی مثل posemaniacs.com به عنوان مرجع استفاده کنید.

سعی کنید آناتومی را هنگامی که در حال حرکت های مختلف هستید در ذهنتان داشته باشید.

۴- تمرین کنید

هر چه بیشتر تمرین کنید مطمعنا بیشتر موفق خواهید شد.

 

منبع: ۳danimators (wikihow)

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۴٫۱ / ۵٫ ۳۷۸

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

2 Comments

Leave a Response

30 + = 35

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.