اخبارانیمیشن ایران

برگزیدگان بخش بین‌الملل جشنواره فیلم وحدت اسلامی معرفی شدند

1.53Kviews
۰
(۰)

همزمان با برگزاری مراسم افتتاحیه سی‌امین کنفرانس وحدت اسلامی، برگزیدگان بخش بین‌الملل اولین جشنواره فیلم وحدت اسلامی معرفی شدند.

جشنواره فیلم وحدت اسلامی

در اولین دوره برگزاری این رویداد سینمایی، بیش از ۹۱۹ اثر از ۳۷ کشور در بخش‌های مختلف فیلم کوتاه، نیمه‌بلند و مستند سینمایی به این جشنواره ارسال شد، که توسط ۱۳ هیات تخصصی داوری و تعدادی از آنها برگزیده شدند.

در بخش فیلم‌های کوتاه و نیمه بلند و در رشته بهترین فیلمنامه تندیس جشنواره و جایزه نقدی به «ملیکه زئیری» برای فیلمنامه فیلم «محمد نام اول» از فرانسه اهدا شد.

در رشته بهترین فیلم با موضوع پویانمایی تندیس جشنواره و جایزه نقدی به رسول زرین و هادی طبسی برای فیلم پویانمایی «روبان» از ایران اهدا شد.

در رشته بهترین فیلم داستانی کوتاه و نیمه بلند تندیس جشنواره و جایزه نقدی به امیر عباس ربیعی برای فیلم داستانی «ولد» از ایران اهدا شد

در بخش بهترین نماهنگ تندیس جشنواره و و جایزه نقدی به «جک مودلر» برای نماهنگ “او تنها بود” از انگلیس تعلق گرفت.

در بخش فیلم‌های سینمایی در رشته بهترین فیلمنامه تندیس جشنواره و جایزه نقدی به «دیانا کمال الدین» برای فیلمنامه فیلم داستانی «فانی و از هم گسیخته از سوریه اهدا شد.

در رشته بهترین دستاورد فنی تندیس جشنواره و جایزه نقدی به «حمید خضوعی ابیانه» برای تصویربرداری فیلم سینمایی «ملک سلیمان» از اهدا شد.

در رشته بهترین کارگردانی، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به «می‌المصری» برای کارگردانی فیلم داستانی «۳۰۰۰ شب» از لبنان اهدا شد.

در رشته  بهترین فیلم سینمایی تندیس جشنواره و جایزه نقدی به «نجدت انزور» از کشور سوریه برای فیلم «فانی و از هم گسیخته» اهدا شد.

مطالعه کنید:  هنر قصه گویی - فصل پنجم - قسمت معرفی

در بخش فیلم‌های مستند و اسلام‌هراسی در رشته بهترین تحقیق و پژوهش تندیس جشنواره و جایزه نقدی به «مجتبی علی» برای فیلم مستند «داعش، افراطیان اسلامی» از انگلستان اهدا شد.

در رشته بهترین کارگردانی بهترین فیلم با موضوع مستند کوتاه و نیمه‌بلند تندیس جشنواره و جایزه نقدی به «جولیا آماتی» برای فیلم مستند «هبرون سرزمین من است» از ایتالیا اهدا شد.

در رشته بهترین کارگردانی فیلم مستند بلند، تندیس جشنواره به همراه جایزه نقدی به «هایچا لادروز» برای فیلم مستند بلند «امید در بطری» از کشور فلسطین اهدا شد.

در رشته بهترین مستند با موضوع اسلام‌ستیزی تندیس جشنواره به علاوه جایزه نقدی به «علیزاده» برای فیلم مستند اسلام‌هراسی در اروپا از ایران اهدا شد.

در رشته بهترین فیلم مستند تندیس جشنواره به همراه جایزه نقدی به «محمدعلی فارسی» برای فیلم «ابرها در راهند» از ایران اهدا شد.

جوایز نقدی بخش بین‌الملل از بیست میلیون ریال (دو میلیون تومان ) الی ۶۰ میلیون ریال (شش میلیون تومان) بود.

 

این جوایز توسط حسن روحانی رئیس جمهور، آیت‌الله اراکی، دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی، «هاشم میرزاخانی»، دبیر جشنواره و داوران بخش‌های مختلف اهدا شد و جوایز بخش ملی  نیز روز شنبه ۲۷ آذر  در مراسم اختتامیه اهدا می‌شود.

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۰ / ۵٫ ۰

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

1 + 8 =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.