اخبارانیمیشن ایران

«فیل‌شاه» مهر ماه ۹۶ اکران می‌شود

2.55Kviews
۰
(۰)

تهیه‌کننده و کارگردان انیمیشن «شاهزاده روم» با حضور در برنامه «فرمول یک» در گفت‌وگو با علی ضیاء از تولید انیمیشن جدید خود با نام «فیل‌شاه»، ویژگی‌های این اثر و زمان اکرانش خبر دادند.

 

سیدعلی ضیاء مجری برنامه صبحگاهی «فرمول یک»، شنبه ۱۸ دی ماه به مناسبت میلاد امام حسن عسکری (عج) میزبان تهیه کننده و کارگردان انیمیشن «شاهزاده روم» بود که در حال ساخت انیمیشن جدید خود با نام «فیل شاه» هستند.

حامد جعفری تهیه‌کننده «شاهزاده روم» در مورد این فیلم گفت: حدود دو میلیارد برای این انیمیشن هزینه شد و جزو معدود پروژه های سودده سینمای ایران به حساب می آید. ما از سال ۸۷ انیمیشن می سازیم و تلاش می کنیم به یک کمپانی شناخته شده تبدیل شویم. خوشبختانه به خاطر اختلاف نرخ دلار، ما مقرون به صرفه ایم. «شاهزاده روم» در فجر ۹۳ حضور داشت و یک سال بعد اکران شد. زمانی که کار را شروع کردیم هیچ پولی نداشتیم ولی انگیزه اش را داشتیم. ما نسخه عربی کار را همان روزهای اول توانستیم بفروشیم، البته با قیمت کم. با همان پول شروع به جذب اسپانسر کردیم. نزدیک به ۱۰۵ نفر در این پروژه کار کردند و نظر همه شان این بود که برای امام زمان (عج) کار می کنیم.

این تهیه کننده در رابطه با برخی مشکلاتی که در فیلم شاهزاده روم داشتند گفت: مشکلات مالی زیادی در «شاهزاده روم» داشتیم. یک بار کسی آمد و گفت من پول پروژه را می دهم. او چک کشید و همه چک هایش برگشت خورد! اما از کسی که یک ربع سکه در پروژه سرمایه گذاری کرد تا کسی که ۲۰۰ میلیون تومان گذاشت، به همه سود حاصله از پروژه را داریم.

مطالعه کنید:  تریلر جدید انیمیشن «پا کوچک» محصول وارنر انیمیشن

جعفری یادآور شد: انتهای پروژه مجبور شدیم ۱۰۰ میلیون تومان از یک نهاد فرهنگی وام بگیریم. سپس کار در جشنواره فجر مورد تقدیر قرار گرفت و چندی بعد که در مراسمی دعوت بودیم، من از حاضران خواستم برای ما دعا کنند تا ۱۰۰ میلیون تومان وام ما را کسی برگشت نزند. چند روز بعد خانم دکتر معروفی به من زنگ زدند و قرار ملاقات گذاشتیم و ایشان یک چک ۱۰۰ میلیونی به ما دادند و این تنها پول بلاعوض پروژه بود.

این تهیه‌کننده انیمیشن در پاسخ به سوال ضیاء مبنی بر انگیزه‌هایشان از رفتن به این سمت و سو، اظهار کرد: من و آقای محمدیان هر کدام دو فرزند داریم. با فعالیت در این مسیر می خواهیم به فکر بچه های خودمان و دیگر فرزندان این سرزمین باشیم. به ویژه که در تحقیقاتمان به این نتیجه رسیدیم که بهترین شیوه برای تاثیرگذاری بر کودکان و نوجوانان انیمیشن است.

جعفری همچنین اعلام کرد: کار جدیدی داریم که بنا است تا آخر سال رونمایی شود. این انیمیشن با نام «فیل‌شاه» مهر ماه ۹۶ اکران می شود.

هادی محمدیان کارگردان «شاهزاده روم» نیز در ادامه در سخنانی گفت: اگر بخواهیم کار استانداردی تولید کنیم لااقل به ۴۰۰، ۵۰۰ نفر برای کار ۴ ساله نیاز داریم ولی این هزینه سرسام آوری خواهد داشت و ما مجبوریم تعداد نفرات و زمانی را که روی کار می گذاریم کمتر کنیم.

انیمیشن؛ محصولی مورد پسند کودکان و بزرگسالان

وی تصریح کرد: کودکانی در کشور داریم که تشنه انیمیشن هستند. انیمیشن مثل یک رویا است. علاوه بر کودکان، این هنر روی بزرگسالان هم تاثیرگذار است و اینکه اعضای خانواده در کنار هم یک فیلم انیمیشن را تماشا می کنند ارزش زیادی دارد.

مطالعه کنید:  انیمیشن کوتاه نقاشی

این انیماتور درباره کار جدیدش نیز توضیح داد: «فیل شاه» درباره یک بچه فیل است که دوست دارد رییس قبیله باشد.  این انیمیشن فضای فانتزی دارد و با کار قبلی متفاوت است. فکر می کنم قبل و بعد از این کار اتفاقات خوبی برای انیمیشن ایران بیفتد.

«فرمول یک» شنبه تا چهارشنبه ها هر روز ساعت ۶:۳۰ تا ۸:۱۰ با تهیه کنندگی افشین حسین خانی و با خوانندگی تیتراژ حامد همایون روی آنتن شبکه یک سیما می رود.

 

منبع: تسنیم

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۰ / ۵٫ ۰

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

6 + 2 =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.