آموزشاخبارمقالات

۱۲ نکته انیمیشنی از متخصصان این حرفه

3.48Kviews
۴٫۴
(۷)

نکته انیمیشنی

انیمیشن از آن جمله کار هایی است که استاد شدن و تبحر پیدا کردن در آن یکی از سخت ترین موارد است. اگر بخواهید به جایی که دوست دارید در انیمیشن برسید، باید سال های سال تمرینات مستمر و طاقت فرسایی داشته باشید. چیزی که باید در ذهن خود همیشه داشته باشید این است که: هیچ گاه تسلطی در انیمیشن وجود ندارد. به عنوان یک انیماتور شما همواره باید در حال آموزش دیدن باشید، حتی زمانی که فکر می کنید همه چیز را می دانید.

ما در اینجا لیستی از بهترین نکته ها و گفته های انیمیشنی این صنعت را که ممکن است شما از آن ها به صورت گذرا عبور کرده باشید را تهیه کردیم. چیزی که این توصیه ها را ارزشمند می کند این است که این نکات از طرف بهترین انیماتور ها از برترین استودیو های انیمیشن سازی است.

 

۱- آنقدر طراحی کنید تا طراحی جزئی از شما شود (آرون بلیز)

 نکته انیمیشنی

آرون بلیز یکی از افراد حرفه ای در این زمینه است. او به همراه گلن کین در دیزنی به عنوان منتور حضور داشت، کارگردانی مشترک «برادر خرس» را به عهده داشت و حدود ۲۱ سال در این استودیو به صورت حرفه ای مشغول به کار بود. کارهای او در دیزنی همواره مورد ستایش و احترام قرار دارد به خصوص طراحی های او در مورد حیوانات و موجودات دیگر که بسیار شگفت انگیز است.

آرون بلیز پیشنهاد می کند زمانی که شما یک ایده کلی بری انیمیشن دارید آنقدر به طراحی بپردازید که طرح شما به صورت اتوماتیک و ناخودآگاه به صورت بخشی از شما در بیاید و بر روی آن تسلط کافی پیدا کنید.

 

۲- کارکردن به صورت دورکاری را شروع کنید (پل کلمنتس)

 نکته انیمیشنی

پل کلمنتس پیشنهاد می کند تا با برند های مختلف های انیمیشن سازی در سراسر دنیا کار کنید. خود او در جاهای مختلف و میان فرهنگ های مختلف کار کرده است.

از دیگر نکات او این است که «تنها در یک دفتر یا استودیو کار نکنید». انیماتور ها نیاز دارند تا در محیطی کار کنند که به کار آن ها بها داده شود و کار آن ها ارزش داشته باشد. برخی از انیماتور ها در دفتری کار می کنند که دائما عوامل مزاحم مخل کار های آن ها می شود. اگر شما در دفتر کار می کنید سعی کنید تا میزی داشته باشید و یا محیطی که در آن جا بتوانید با فراغ خیال و فکری آزاد به کار خود بپردازید.

 

۳- شما بر اساس آنچه گوش خواهید کرد قضاوت خواهید شد (لینو دیزالوو)

 نکته انیمیشنی

لینو که یکی از انیماتور های برجسته دیزنی به حساب می آید و در راس گروه انیمیشن فیلم معروف «یخ زده» حضور داشت. او می گوید: بازخورد کار ها یک جنبه حیاتی برای هر انیمیشنی است.

ممکن است گوش دادن به نظریات دیگران کمی برای شما خسته کننده باشد ولی این نکته را همیشه به خاطر داشته باشید که بازخورد ها و نظرات دیگران برای کار شما بسیار حیاتی است.

مطالعه کنید:  رقابت 5 پویانمایی بلند در بخش مسابقه سینمای ایران جشنواره مقاومت

 

۴- به سرعت توجه بیننده ها را جلب کنید (اسکات رایت)

 نکته انیمیشنی

اسکات رایت بیش از ۱۵ سال در استودیو دریم وکس مشغول به کار بوده است. او در پروژه های «ماداگاسکار»، «آنسوی پرچین» و «چگونه اژدهای خود را آموزش دهید» حضور داشته است. شما باید به سرعت توجه بیننده ها را جلب کنید.

یکی از بزرگترین چالش ها برای هر انیماتور این است که توجه بیننده ها را به کار خود جلب کند. آیا می دانید که ثانیه های آغازین کار شما بسیار حائز اهمیت هستند؟ به خصوص در انیمیشن های کوتاه چند ثانیه آغازین از اهمیت بالایی برخوردار است و اگر درست انجام نشود ممکن است بیننده های خود را به طور کل از دست بدهید.

 

۵- انتقاد سازنده را دریابید (دانا برادوی-مسون)

بازخورد ها در همه اشکال و سایز ها به سمت شما می آیند. شما بر حسب تجربه خود نباید از بازخورد ها و انتقاد ها ناراحت شوید. به عنوان یک انیماتور، دریافت بازخورد چیزی است که شما باید در مورد تک تک شات هایی که انیمیت کرده اید از دیگران داشته باشید. اگر شما تنها کسی باشید که شات انیمیت شده خود را می بینید نظر دادن درباره آن بسیار دشوار خواهد بود و ممکن است متوجه اشتباهاتی که مرتکب شده اید نشوید.

از دوستان انیماتور و دیگر دوستان خود بخواهید تا انیمیت شما را ببینند و درباره آن نظر خود را بدهند. حتی کسی که با انیمیشن آشنایی ندارد می تواند از دید یک بیننده نظر خود را بگوید. به عنوان یک انیماتور شما باید آستانه تحمل خود را بیشتر کنید و انتقاداتی که به کار شما می شود را شخصی قلمداد نکنید و از تمام بازخورد هایی که برای کار شما وجود دارد نت برداری کنید. اشتراک گذاری کار خود در شبکه های اجتماعی هم می تواند بسیار در این موضوع به شما کمک کند و شما باز خورد هایی بیشتری از کار خود می توانید داشته باشید.

 

۶- از انیمیت بیش از اندازه در یک شات بپرهیزید (آرون بلیز)

 نکته انیمیشنی

در مورد برخی ار شوریل های انیماتور های این جوان این نکته به چشم می آید که آن ها برای نشان دادن توانایی های خود برخی شات ها را بیش از اندازه انیمیت کرده اند یا به بیان دیگر از انیمیت های اضافی و غیر ضروری برای شات خود استفاده کرده اند که همین امر باعث لطمه زدن به کار آن ها می شود. انیمیشن تنها جابجایی چیز ها به اطراف نیست: در واقع انیمیشن جان دادن به چیز ها است. انیماتور های جوان این تصور را دارند که هر چه از حرکات بیش از حد استفاده کنند کار آن ها جذاب تر می شود در صورتی که هیچ گاه به این صورت نیست. شما برای داشتن یک تصور درست از حرکات می توانید به ذهن کاراکتر خود وارد شوید و به حرکات او پی ببرید که به عنان مثال بعد از این حرکت چه حرکتی را انجام خواهد داد. خود را جای او بگذارید.

مطالعه کنید:  نورپردازی در انیمیشن – فصل چهارم:روند کار نورپرداز (قسمت اول)

 

۷- وقتی دو به شک هستی، رهایش کن (اندرو گوردون و راب داناون)

 نکته انیمیشنی

اندرو گوردون و راب داناون دو کارگردان و انیماتور در پیکسار هستند. اندرو در سال ۱۹۹۷ به استودیو پیکسار ملحق شد و  در فیلم های متعددی همچون «زندگی یک حشره» ، «داستان اسباب بازی ۲» و «در جست و جوی دوری» حضور داشت. راب داناون یک انیماتور در پیکسار است و در پروژه های «شجاع» و «دانشگاه هیولا ها» نقش پر رنگی داشت.

هر دوی این انیماتور ها با این موضوع موافق هستند که اشتباه رایج در بین انیماتور ها خیلی پیچیده کردن یک شات است. اگر آن ها احساس کردند که کار آن ها در حال پیچیده شدن است می توانند کار خود را ذخیره کنند و دوباره آن را از اسکچ کشیدن از سر بگیرند.

زمانی که در حال کار کردن و یا انیمتیت کردن هستید از چندین کنترل برای اینکه بتوانید به صورت موثری از پوزی به پوز دیگر بروید استفاده کنید. همه چیز را ساده نگه دارید!

 

۸- همیشه برای کار خود به دنبال بازخورد ها باشید (فرانسیس گلیبس)

 نکته انیمیشنی

زمانی که او در دیزنی کار می کرد، فرانسیس نزد مسئول خود می آمد و در مور استوری برد خود بازخورد ها را جویا می شد. در آن زمان او بر روی پروژه «پوکوهانتس» کار می کرد. فرانسیس می گفت که استوری برد او بسیار احساسی است اما به نظر بقیه این گونه نبود. او از بازخورد ها مایوس شده بود اما تصمیم گرفت نهایت تلاش خود را به کار گیرد تا بیننده ها را از لحاظ احساسی بودن کار متقاعد و راضی کند. و به رئیس و مسئول خود گفت: من تا زمانی که نتوانم اشک شما را در مورد کار خودم ببینم (احساسی بودن کار) راضی نخواهم شد.

 

۹- لحظه های آرام مهم هستند (گِرگ ویتاکر)

گِرگ ویتاکر انیماتور ارشد در دریم ورکس است و بالای ۲۰ سال سابقه کاری و تجربه در صنعت انیمیشن دارد. گِرگ در بسیاری از پروژه ها حضور داشت که شاخص ترین آن ها «پاندای کونگ فو کار ۳»، «چگونه ازدهای خود را مورش دهید» و « مکاداگاسکار ۲» است.

 نکته انیمیشنی

گِرگ می گوید زمانی که شما کاراکتر خود را انیمت می کنید، آن ها نیاز ندارند تا در همه لحظات تکان بخورند و یا حرکت داشته باشند. در حقیقت، لحظه های آرام و ساکت این اجازه را به شما می دهد تا احساس اینکه کاراکتر شما در حال فکر کردن است را منتقل کند و همچنین به بیننده ها این اجازه را می دهد تا با کاراکتر ارتباط برقرار کنند.

 

۱۰- برای انتهای داستان خود قبل از اینکه به اواسط داستان برسید فکری کنید (اِما کُتس)

مطالعه کنید:  قلم جدید وکام روی سرفیس پرو و تبلت های وکام کار خواهد کرد

اِما کُتس هنرمند استوری برد در بزرگ ترین استودیو های انیمشین سازی همچون پیکسار، ارامونت پیکچرز و دریم ورکس مشغول به فعالیت بوده است. در زمان حضورش در پیکسار اِما بر روی چندین پروژه همچون «دانشگاه هیولا ها» کار کرده است. همچنین او در «چگونه اژدهای خود را آموزش دهید» به عنوان هنرمند استوری برد حضور داشته است.

 نکته انیمیشنی

در زمان خلق یک داستان این هنرمند اعتقاد دارد که شما باید قبل از اینکه به اواسط داستان خود را برسید باید از انتهای آن با خبر باشید و فکری برای انتهای آن بکنید. انتهای داستان به صورت مشخص یکی از سخت ترین قسمت های یک داستان است، پس خیلی زودتر به فکر انتهای داستان خود باشید.

 

۱۱- سعی نکنید اطلاعات بیش از اندازه در یک شات قرار دهید (دانا برادوی-مسون)

به نظر او اشتباه رایج در بین برخی از انیماتور ها این است که می خواهند اطلاعات بیش از اندازه و به صورت پیچیده ای را در یک شات قرار دهند. او می گوید: تقریبا در همه شرایط، با پیچیده کردن و دادن اطلاعات بیش از حد در یک شات، بیننده دچار سردر گمی در فهم شات می شود.

 نکته انیمیشنی

دانا می گوید: نمی خواهید که شات شما غیر واقعی شود  و این امر زمانی محقق می شود که شما بازی و پوز های بسیار زیادی را در شات خود قرار دهید. کلید این کار ساده نگه داشتن کار است.

 

۱۲- شما انیمیت کردن را دوست دارید یا انیمیشن را ؟! (روزانا اربز)

روزانا یک تصویرگر، انیماتور، هنرمند استوری برد و صاحب R&R Animation است. فعالیت او به عنوان انیماتور فری لنس در فیلم هایی همچون «مولان»، «لیو و استیچ» و «زندگی جدید امپراطور». او اخیرا برای فیم کوتاه خود Guida به عنوان کارگردان جایزه ای دریافت کرده است.

نکته انیمیشنی 

روزانا: قبل از اینکه وارد دنیای انیمشین شوید نیاز دارید تا بدانید که چرا می خواهید یک انیماتور شود. وقتی که روزانا جوان تر بود می خواست یک پیانیست شود. او می گوید: می خواستم یک پیانیست شوم اما شروع به مطالعه کردم و متوجه شدم که نمی خواهم نت های موسیقی را یاد بگیرم و همین شد که من الان یک طرفدار پیانو هستم و نه یک پیانیست.

دوست داشتن انیمیشن با دوست داشتن شغل انیماتوری زمین تا آسمان متفاوت است. در تولید یک انیمیشن، ساعت ها و روز های بی شماری وجود دارد که شما مشغول اسکچ زدن، ایده پردازی و استفاده از تخیل خود هستید. برای اینکه یک انیماتور موفق شوید باید با آگاهی وارد این حرفه شوید و بسیار با انگیزه باشید.

 

خانه انیمیشن

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۴٫۴ / ۵٫ ۷

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

+ 41 = 47

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.