آموزشاخبارمقالات

عوامل ایجاد یک شات خوب از حرکت بدن

2.15Kviews
۴٫۷
(۳)

اگر حرکت شما قابل باور باشد، یعنی انیمیت شما موفق بوده است. ما می خواهیم باور کنیم تا کاراکتر خودش حرکت می کند، نه اینکه کس دیگری او را حرکت می دهد. وظیفه ی یک انیماتور در واقع نشان دادن و معرفی نیرو هایی است که حرکات را ایجاد می کنند. این نیرو ها که داخلی و خارجی هستند می توانند اغراق هم بشوند، اما باید در سراسر یک شات سازگاری خود را حفظ کنند.

چطور کاراکتر نشان می دهد که از پیرامون و دنیای خودش مطلع است؟

او چگونه در دنیای خودش و موقعیت های مختلف حرکت می کند؟

انیماتور ها باید تصمیم بگیرند که چه نیرویی تغییر می کند و یا چه نیروی جدیدی معرفی می شود و اینکه در نهایت چه اتفاقی خواهد افتاد. زمانی که کاراکتر پس از یک جهش و چرخش ۱۸۰ درجه ای به زمین می رسد، شما در اینجا باید چندیدن تصمیم بگیرید، چه زمانی کاراکتر به عقب نگاه می کند، چه زمانی شروع به خم شدن در جهت پرش می کند، چه زمانی و در کجا بدن او شروع به چرخش می کند، پس از پایان چرخش بدن او چگونه از حرکت باز می ایستد، آیا هر دو پای او همزمان به زمین می رسند و ثابت می شوند و یا یکی یکی؟ کامپیوتر تنها در این حد می فهمد که شما چه چیزی به آن خواهید گفت. در انیمیشن دو بُعدی، یک کمک و دستیار معمولا اطلاعات را به آنچه که انیماتور انجام داده است اضافه می کند. این عکس های اضافه شده در ادامه یک سری از حرکات را تعریف می کنند که حرکت نهایی واضح تر و باور پذیر تر شود.

زمانی که شما یک شات از حرکت بدن دارید، تمرکز شما باید بر روی بدن و نحوه حرکت آن باشد و زمان خود را صرف بازیگری در آن شات نکنید. بیننده باید باور کند که کاراکتر تصمیم به این پرش را گرفته است و این امر وقتی محقق می شود که ما مقدار کمی بازیگری همچون نگاه به جهتی که کار کارت می خواهد پرش کند را به تصویر بکشیم و یا نشان دهیم که کاراکتر از موقعیت خودش با خبر است و همین برای بازیگری این شات کافی است. در هر شات که ما یک سری از فعالیت ها را داریم که همگی از مغز کاراکتر جریان پیدا می کند و به سمت بدن او می رود و ما باید تصمیم بگیریم که چه دنباله و حرکتی قبل از شروع انیمیت وجود دارد. این حرکات کجا و چگونه شروع می شود و خاتمه می یابد؟ وقتی حرکات دنباله دار شما درست باشد، شات هم موفق خواهد بود.

مطالعه کنید:  نحوه ی ساختن نسخه ی سه بعدی پرندگان خشمگین

 عوامل ایجاد یک شات خوب از حرکت بدن

وقتی به دنباله و توالی حرکت و یا حرکت اصلی اشاره می شود ما در واقع وارد به قلمرو تجزیه و تحلیل حرکت شده ایم و اینجا جایی است که یک شات حرکت بدن شروع به ساختن می شود.

 تجزیه و تحلیل به چند طریق تعریف شده است و این تعریف جدید است در اینجا تجزیه و تحلیل هر عکسی است که بتواند حرکت کاراکتر از نقطه A به نقطه B را روشن تر و شفاف تر بیان کند. تجزیه و تحلیل به این گونه هم تعریف می شود که کدام قسمت را چگونه حرکت می دهید، و نتیجه آن نشان دادن نیرویی است که این کار را انجام می دهد. هر کدام از این عکس ها در نتیجه تصمیمی ای که انیماتور می گیرد. اصطلاحات و زبان ویژه که از قلمرو انیمیشن دو بُعدی وارد دنیای CG شده اند کمی توانند در هر زمان و موقعیتی تا حدودی گیج کننده باشند. یک انیماتور باید تصمیم بگیرد که کاراکتر چگونه حرکت می کند و برای انیمیت هر حرکتی تعداد بسیار زیادی آپشن و گزینه وجود دارد. در ابتدا گستره ی نیرو هایی که باعث حرکت می شود را شناسایی و تعریف کنید، از قبیل نیروی پا ها که بدن را هدایت می کند، خم شدن و کشیدن دست ها، چرخش زانو ها، جهت پا ها، چرخش سر، گردش کمر و این که همه این ها چه زمانی و چگونه انجام شود. چه چیزی منجر خواهد شد که شما بهترین نقطه شروع را برای کار خود داشته باشید. چه چیزی اول حرکت می کند؟ چرا؟ چه چیز هایی در ادامه حرکت می کنند و ادامه حرکات کاراکتر شما چگونه خواهد بود. گزینه های خود را کاملا شناسایی کنید و تصمیم بگیرید چرا این کاراکتر حرکت می کند و سپس چگونه شما می خواهید این را نشان دهید و قبل از اینکه شروع به انیمیت کنید تصمیم گیری لازم را انجام دهید. یک مثال: دست خود را بالای سر خود ببرید و کاملا بکشید بدون اینکه شانه شما حرکت بکند. دیواره سعی کنید این کار را انجام دهید، نمی توانید. دنباله ی حرکات دست شما از شانه شروع می شود.

مطالعه کنید:  «اسکوید» ابزاری در دست غیر انیماتور ها برای ساخت انیمیشن هایی به سبک دیزنی

 عوامل ایجاد یک شات خوب از حرکت بدن

از طریق پوز های می توانید این موارد را نشان دهیم. در ابتدا و اولین چیزی که شما باید نشان دهید این است که چگونه کاراکتر شما می ایستد. شما باید قسمت های مختلف بدن را به ترتیب و پشت سر هم بچینید تا حیات داخلی کاراکتر را توصیف کنید. چگونه کاراکتر احساسات خود را بروز می دهد، سطح انرژی و هوشیاری را چطور. هر چیزی که شما در این مرحله نشان می دهد تا اینکه حرکت کاراکتر شما کامل شود سری حرکات کاراکتر شما را شامل می شود. چیزی بدون انرژی و عامل محرک حرکت نمی کند.

از زندگی روزانه خود مشاهدات را یادداشت برادری کنید، ویدیو رفرنس ها را تهیه کنید، اسکچ بکشید، تا جایی که امکان دارد شاتی که می خواهید انیمیت کنید را بازی کنید. ویدیو رفرنس های خود را تجزیه و تحلیل کنید، ببینید در هر فریمی از حرکت چه چیز و عاملی و نیرویی باعث حرکت می شود. نیرو هایی که منجر به حرکت می شود را شناسایی کنید. به عنوان مثال اگر یک کاراکتر می خواهد با قدم برداشتن وارد یک جعبه شود چه تصمیماتی باید بگیرید؟

۱- آیا صورت کاراکتر به سمت شما قرار دارد؟

۲- چگونه کاراکتر آگاهی خود را از جعبه نشان می دهد؟

۳- آیا کاراکتر پر انرژی است و یا کم تحرک، جوان است یا پیر؟

۴- نحوه گام بر داشتن کاراکتر چگونه است؟ بر روی پنجه و یا بر روی کف پا؟

۵- ارتفاع جعبه چقدر است؟

۶- آیا در این جابجایی ما انتقال وزن داریم؟

مطالعه کنید:  کانسپت آرت های Assassin’s Creed IV: Black Flag

۷- چه زمانی او یک پای خود را بر می دارد تا وارد جعبه شود و چرا؟

۸- آیا کاراکتر برای این کار و جهت حمایت از دست خود نیز استفاده می کند؟

۹- آیا کاراکتر در هنگام برداشتن پای خود زانوی خود را می چرخاند؟

۱۰- اگر کاراکتر از دست خود استفاده کمی کند موقعیت و نقش قفسه سینه و شانه ها چگونه است؟

۱۱- آیا دست های کاراکتر از هم باز است یا بسته؟

۱۲- کاراکتر در هر زمانی به کجا نگاه می کند؟

و موارد بی شمار دیگر که شما باید در نظر داشته باشید…

 عوامل ایجاد یک شات خوب از حرکت بدن

عوامل ایجاد یک شات خوب از حرکت بدن کدام است؟ زمانی که دنباله حرکات بدن به خوبی و پشت سر هم مرتب شده باشند و زمان بندی خوبی را برای نشان دادن حرکت مورد نظر رعایت کرده باشیم، در این صورت است که حرکت کاراکتر باور پذیر می شود. و فراموش نکنید که لذت بخش بودن کار بسیار مهم است، پس از کار خود لذت ببرید.

 

منبع: animationmentor

خانه انیمیشن

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۴٫۷ / ۵٫ ۳

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

6 + = 7

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.