جشنواره پویانمایی

ضرورت پخش انیمیشن از طریق شرکتهای ویدئو خانگی

3.38Kviews
۵
(۱)

بهنود نکوییدر صورتی که انیمیشن های ایرانی نیز از طریق شرکتهای پخش ویدئو خانگی منتشر شوند بدون شک شاهد پیشرفت سریع این صنعت در کشور خواهیم بود.

بهنود نکویی، کارگردان انیمیشن و مدیر شرکت گنبد کبود به خانه انیمیشن گفت : تمام پنج اثری که از طرف شرکت ما برای هیات انتخاب جشنواره فرستاده شده بود به بخش مسابقه راه یافتند.

وی ادامه داد : “المپیک ۲۰۱۲” به بخش مسابقه بین الملل، “کنسرو فرش” و “پیلگون” به بخش مسابقه ایران و “رمضان مبارک” به بخش دینی و “خاطرات نوروز” به بخش مسابقه ایران ۵ جشنواره راه یافتند.

نکویی با اشاره به اینکه “خاطرات نوروز” امروز عصر در جشنواره به نمایش گذاشته خواهد شد، خاطرنشان کرد: تمام این پنج اثر به کارگردانی مشترک من و بابک نکویی ساخته شده اند.

وی عنوان کرد : همچنین در روز نخست جشنواره، نقد و بررسی فیلم “المپیک ۲۰۱۲” با حضور اساتید مربوطه برگزار شد.

مدیر شرکت گنبد کبود، تصریح کرد: در دوره ششم جشنواره ما حضور داشتیم و اثر ” مسافر افق” موفق شد در بخش ایران جایزه رتبه نخست را به خود اختصاص دهد.

وی در خصوص عملکرد جشنواره هشتم گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی پیش روی برگزار کننده، اما شاهد برگزاری جشنواره قابل قبولی هستیم.

نکویی درباره وضعیت بازار پویانمایی که در حاشیه جشنواره دو سالانه پویانمایی تهران برپا شده است، اظهار داشت: متاسفانه این بازار از رونق خوبی برای شرکت های حاضر در بازار برخوردار نیست.

این کارگردان انیمیشن یادآور شد : در حال حاضر صنعت انیمیشن کشور از وضعیت خوبی برخودار نیست که امیدواریم در آینده نزدیک شاهد تحولات اساسی در این بخش باشیم.

مطالعه کنید:  بازار پویانمایی رونقی نداشت

به گفته وی، در حال حاضر پتانسیل زیادی برای فروش خوب آثار ایرانی در بازارهای خارجی وجود دارد اما متاسفانه هنوز هیچ ارگانی به این بخش توجه نداردو

نکویی همچنین به وضعیت پخش انیمیشن ها ی خارجی توسط شرکت های ویدئو خانگی اشاره کرد و گفت: در صورتی که انیمیشن های ایرانی نیز از طریق شرکتهای ویدئو خانگی پخش شوند بدون شک شاهد پیشرفت سریع این صنعت در کشور خواهیم بود.

 

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۵ / ۵٫ ۱

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

6 + = 16

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.