اخبارمقالات

وظایف یک مدیر فنی در انیمیشن چیست؟

2.43Kviews
۲٫۵
(۲)

مصاحبه با Prashanth Pandurangaiah مدیر فنی بلو اسکای در پروژه های مطرحی همچون ریو ۲، عصر یخبندان: مسیر برخورد، و فیلم بادام زمینی

وظایف یک مدیر فنی در انیمیشن 

اول از همه، نقش یک مدیر فنی در انیمیشن چیست؟

Prashanth Pandurangaiah: نقش یک مدیر فنی در انیمیشن در واقع همانند پلی بین هنرمندان و برنامه نویسان است. زمانی که برنامه نویسان بر روی پروژه های عظیم نرم افزار کار می کنند ، مدیر فنی ویژگی ها و افزودنی ها به نرم افزار را توسعه می دهد و یا اینکه وظیفه توسعه ابزار شخصی سازی شده که روند کاری هنرمندان و دپارتمان هنر را بهتر می کند را به عهده دارد و همچنین دانستن این که چه چیز هایی به دپارتمان هنر کمک می کند. همچنین یک مدیر فنی ممکن است در عین حال بر روی یک سکانس و یا یک شات هم کار کند. در کل، تعریف دقیقی که می توان برای یک مدیر فنی در نظر گرفت بستگی به استودیو و مراحل تولید انیمیشنی دارد که بر روی آن کار می شود.

 

 وظایف یک مدیر فنی در انیمیشن

برای ما اندکی از مسیر کاری خودتان و اینکه چطور به یک مدیر فنی در بلو اسکای رسیدید را توضیح بدهید؟

Prashanth Pandurangaiah: تا جایی که یادم می آید من عاشق دیدن کارتون ها و فیلم های انیمیشنی بودم. من همیشه مشتاق بودم که بدانم این آثار چگونه تولید می شوند و هنرمندانی که در پشت صحنه وجود دارند چه وظایفی دارند و چگونه این آثار را درست می کنند. خودم را به جای آن ها تصور می کردم و از این کار بسیار لذت می بردم و لبخندی به روی صورتم می نشست و این بود آغاز ماجراجویی من در دنیای انیمیشن.

من در مقطع کارشناسی علوم کامپیوتر و مهندسی را در دانشگاه گذراندم و یک دوره گرافیک کامپیوتری، که به من این باور را داد که می توانم این کار را انجام دهم. اکثر انیمیشن های امروزی با نرم افزار و کامپیوتر انجام می شوند و من در آنجا توسعه نرم افزاری را یاد گرفتم. برای مقطع کارشناسی ارشد در مرکز تکنولوژی سرگرمی دانشگاه کارنگی ملون بودم، جایی که من در آن جا خیلی چیز ها از نوابغ و اساتید این صنعت یاد گرفتم. بعد از آن من به استودیو بلو اسکای ملحق شدم جایی که در ۵ سال گذشته به عنوان مدیر فنی در پروژه های ریو ۲، عصر یخبندان: مسیر برخورد، و فیلم بادام زمینی حضور داشتم.

مطالعه کنید:  اکران «شاهزاده روم» در سالن ملی تئاتر عراق

 

چه چیزی باعث شد تا عاشق انیمیشن شوید؟

Prashanth Pandurangaiah: من از بچگی عاشق کارتون بودم و بعد از مدرسه با عجله خودم را برای تماشای کارتون های تلویزیون به خانه می رساندم. می خواستم به این دنیای جادویی وارد بشوم. من عاشق این دنیای فانتزی هستم و از همان بچگی می خواستم خودم جزئی از آن شوم.

 

فیلم محبوب شما و یا سخت ترین فیلمی که بر روی آن کار کردید چیست؟ چه چیزی از چالش های آن یاد گرفتید؟

Prashanth Pandurangaiah: محبوب ترین و البته سخت ترین پروژه ای که در آن حضور داشتم فیلم حماسه (۲۰۱۳) که اولین پروژه من دربلو اسکای و اولین فیلم انیمیشنی بود که بر روی آن کار کردم. من در سخت ترین زمان تولید به گروه ملحق شدم، بنابراین تجربیات فوق العاده خوب و البته در زمان های بسیار تهدید آمیز کسب کردم. افرادی که در آن پروژه بودند، الهام بخش و الگوی من بودند. روزی من به خاطر این افراد بود که وارد انیمیشن شدم و در آن روز من جزیی از آن ها شده بودم. همه افراد فوق العاده مفید و حمایت کننده بودند. سوپروایزر مرا در پایپلاین تولید بسیار کمک کرد و تمام هم تیمی های من بسیار به من کمک کردند و به همین دلیل من در زمان کوتاهی چیز های بسیار زیادی آموختم.

 

یکی از مهم ترین چیز هایی که من آموختم این بود که تمرکز خودم را در طول کار حفظ کنم و پرسیدن سوال ها را تا جایی ادامه دهم که کاملا متوجه شوم که چیز ها چگونه کار می کنند و من باید چه کار کنم و چه مسئولیتی دارم. همه افراد حتی در بحرانی ترین زمان در یک تیم بودند و یکدیگر را کمک می کردند.

مطالعه کنید:  تریلر جدید انیمیشن شگفت انگیزان 2 به زبان ژاپنی منتشر شد

 

یک روز معمولی در استودیو بلو اسکای چگونه است؟ بهترین قسمت شغل یک مدیر فنی چیست؟

Prashanth Pandurangaiah: بهترین بخش این شغل نبود یکنواختی است. پایپلاین تولید معمولا روند ثابتی دارد اما یک مدیر فنی همواره با چالش های جدید و متنوعی روبرو می شود و سعی می کند مرز ها را به عقب براند و با توسعه ابزار جدید روند کار را بهتر و سریع تر کند.

پیشرفت های تکنولوژیکی با نرخ رشد بالایی در حال اتفاق افتادن است و بلو اسکای در میان پیشگامان این صنعت است (ما جایزه اسکار برای دستاورد علمی و فنی در سال ۲۰۱۷ را دریافت کردیم). همواره چیز های جدیدی برای آموختن وجود دارد و اینکه چکار کنیم تا روند کاری ما سریع تر و هموار تر شود.

در این زمینه، من ابزار هایی را برای انیمیشن توسعه دادم که آن ها در حال حاضر در دپارتمان ما مورد استفاده قرار می گیرند و بسیار سرعت کار را بیشتر کرده اند.

یکی از بهترین چیز ها در این شغل این است که شما شاهد همکاری دپارتمان های مختلف با هم هستید و همه در یک جهت که آن هم خلق یک اثر ماندگار است در تلاش هستند.

 

شما با چه گروه های دیگری کار می کنید و این همکاری چگونه است؟

Prashanth Pandurangaiah: بخش مونتاژ، که من جزئی از آن هستم با کارگردان هنری، طراح، دوربین و صحنه آرایی همکاری نزدیکی دارد. ما همچنین در پایپلاین تولید با باقی دپارتمان ها نیز همکاری داریم. ما به صورت مشخص مسئول لباس و تنظیمات مربوط به آن هستیم. ما قبل از تولید باید از وجود ابزار دیجیتالی که دپارتمان های مختلف از جمله مدلینگ به آن نیاز دارند مطمئن شویم.

مطالعه کنید:  قواعد ۱۲ گانه انیمیشن در کارهای دیزنی

اگر دپارتمان انیمیشن می خواهند چیزی را انیمیت کند که نیاز به ریگ شدن دارد، ما بین دپارتمان انیمیشن و ریگینگ ارتباطی را برقرار می کنیم تا این چرخه به درستی بوجود آید.

ما با همه دپارتمان ها ارتباط نزدیکی داریم و سعی می کنیم با ابزاری که در دست داریم و یا توسعه ابزار جدید به آن ها در بهتر شدن و تسریع شدن روند کاریشان کمک کنیم و این ارتباط بین همه دپارتمان ها بخش جذاب شغل ماست.

 

چه توصیه ای برای کسانی که علاقه مند به شغل مدیر فنی انیمیشن هستند دارید؟

Prashanth Pandurangaiah: دانش برنامه نویسی به آن ها بسیار کمک می کند. بخش ویژه این شغل توسعه ابزار برای هنرمندان جهت بهبود روند کاری آن ها است. این به این معناست که بدانیم هنرمندان چگونه از نرم افزار استفاده می کند. اگر شما با یک پیش زمینه برنامه نویسی به انیمیشن وارد شوید، بدانید که هنرمندان آن گونه که شما با نرم افزار ارتباط دارید همسو و هم جهت نیستند. اگر شما با یک زمینه هنری وارد این دنیا شوید، این یک امری ضروری است که با کد ها و مسائل برنامه نویسی آشنا شوید تا در کار خود پیشرفت لازم را داشته باشید.

در انتها باید این نکته را بگویم (اگر چه این یک حرف کلیشه ای است اما واقعیت دارد) “اگر در ابتدا همه چیز اشتباه و بر خلاف میل شما است مایوس و ناامید نشوید و به تلاش در این زمینه ادامه دهید”

 

منبع: animationmentor

خانه انیمیشن

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۲٫۵ / ۵٫ ۲

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

+ 3 = 5

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.