انیمیشن ایرانجشنواره پویانمایی

دو سالانه انیمیشن از موقعیت ویژه ای برخوردار است

3.5Kviews
۰
(۰)

هادی یقین لوهمانگونه که در احادیث، اخبار و آیات قرآن کریم به شیوه های متعددی مفاهیم عظیم معنوی برای بشر روایت شده است در ساخت پویانمایی نیز با الهام از این روش می توان زبان گویایی برای ارائه مفاهیم معنوی و دینی برای کودکان و نوجوانان پیدا کرد.

هادی یقین لو، مدیر امور سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در گفتگو با خانه انیمیشن در خصوص برگزاری هشتیمن دوره جشنواره دو سالانه انیمیشن اظهار داشت : جشنواره از این نظر که تنها جشنواره تخصصی کشور در زمینه انیمیشن محسوب می شود ، از موقعیت ویژه ای برخوردار است.

وی ادامه داد : از این رو برآیند کمی و کیفی انیمیشن ایران در این جشنواره مورد ارزیابی قرار می گیرد و در واقع می توان گفت این جشنواره آِیینه کیفی انیمیشن کشور است.

وی تاکید کرد : در این راستا از مدیر عامل محترم کانون جناب آقای “سید صادق رضایی” و ریاست جشنواره جناب آقای ” علی گنچ کریمی” نهایت تشکر را دارم.

یقین لو با اشاره به اینکه جشنواره سعی می کند در بهترین شرایط آثار را به نمایش عموم گذارد ، تصریح کرد : کیفیت آثار و کیفیت بخش داوری دو عنصر اصلی برای ارزیابی سطح کیفی جشنواره محسوب می شوند.

وی خاطرنشان کرد : می توان با دیدن جشنواره دو سالانه پویانمایی ، کارنامه دو ساله انیمیشن سازی را ورق زد.

مدیر امور سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، یادآور شد : هم اکنون صنعت انیمیشن سازی در کشور دچار شتابزدگی در بخش تولید شده است به این معنا که تولید آثار با تعمق صورت نمی گیرد.

مطالعه کنید:  مایکل دودوک از ساخت انیمیشن‌های کوتاهش می‌گوید/ نشست تخصصی در جشنواره پویانمایی

وی افزود : همچنین کسانی که در بخش صنعتی کار می کنند از نظر آموزشی با مشکل مواجه هستند و همین امر در نهایت در آثار تولید شده توسط آنها دیده می شود.

این مقام مسئول در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، تاکید کرد : افرادی که مدیریت ساخت پروژه ها را به عهده دارند در زمان تولید، کنترل پروژه از دست آنها خارج می شود، بنابراین کیفیت نهایی پروژه تا پایان نهایی کار  کمتر قابل پیش بینی است.

وی گفت : در صورتی که در خصوص مدیریت اجرایی و زمان بندی پروژه های انیمیشن از طرف تیم های تولید کننده  تجدید نظر شود ، می توان به آینده این صنعت امیدوارتر شد.

وی اظهار داشت : همچنین باید در خصوص آموزش و رشد تخصصی نیروی انیمیشن فکر اساسی صورت گیرد.

به گفته مدیر امور سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان،در حال حاضر مراکز کارآمد چندانی برای تربیت نیروهای متخصص در  زمینه انیمیشن وجود ندارد ؛ همچنین ظرفیت و امکانات دانشگاه های کشور در این زمینه بسیار محدود است.

وی در خصوص بخش معنا گرای آثار پویانمایی تاکید کرد : در حوزه تعلیمات دینی روایات و دستورات کاملی مشخص وجود دارد که با استفاده از انها می توان نحوه بیان مناسبی در آثار معناگرا و دینی برای سنین مختلف تبیین  کرد.

وی افزود : به نظر می رسد همانگونه که در احادیث، اخبار و آیات قرآن کریم به شیوه های متعددی مفاهیم عظیم معنوی برای بشر روایت شده است در ساخت پویانمایی نیز با الهام از این روش می توان زبان گویایی برای ارائه مفاهیم معنوی و دینی برای کودکان و نوجوانان پیدا کرد.

مطالعه کنید:  برگزاری کارگاه‌های آموزشی «رویازی» در حوزه هنری

به گفته وی، بیان خاص قرآن در روایات قصه ها و مثال ها نشانگر آن است که ظرفیت داستان گویی برای ارائه مفاهیم دینی بسیار بالا است .

یقین لو، تاکید کرد : در حوزه انیمیشن می توان با پرداختن به مصادیق داستانی آموزنده  و پرهیز از بیان مستقیم و تکیه بر آموزش غیر مستقیم تاثیر عمیقی بر مخاطبان خواهد گذاشت.

 

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۰ / ۵٫ ۰

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

33 + = 34

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.