اخبارمقالات

کاپیتان زیر شلواری و تحولی در ساخت انیمیشن های ارزان

3.39Kviews
۱
(۱)

دریم ورکس با بودجه ۳۸ میلیون دلاری برای ساخت این انیمیشن تجربه تازه ای از ساخت انیمیشن های ارزان به دست آورده است.


از ۵۰ فیلم انیمیشن مطرحی که در ۱۵ سال گذشته ساخته شده اند، ۱۲ تای آن ها (حدود یک چهارم) شامل فیلم های پر فروش میلیارد دلاری همچون یخ زده، مینیون ها، داستان اسباب بازی ۳، با بودجه های هنگفتی ساخته شده اند.

حتی در استودیو ایلومینیشن که سازنده انیمیشن مینیو ن ها است و معروف به پایین نگه داشتن هزینه ها، آن ها در فیلم اخیر خود (آواز) ۷۵ میلیون دلار هزینه کرده اند. فیلم هایی همچون ترول ها، بچه رئیس هر کدام بودجه ای در حدود ۱۲۵ میلیون دلار داشته اند، پاندای کونگ فو کار و چگونه اژدهای خود را آموزش دهید ۲ نیز هر کدام حدود ۱۴۵ میلیون دلار بودجه تولیدشان بود. فیلم هایی هم که توسط استودیو پیکسار تولید می شوند به طور متوسط بودجه ۲۰۰ میلیون دلاری به خود اختصاص می دهند.

اما در اخرین محصول دریم ورکس، انیمیشن کاپیتان زیر شلواری این استودیو توانسته با بودجه ۳۸ میلیون دلاری و توسط برون سپاری (تولید در کانادا) این انیمیشن را تولید کند. یعنی با بودجه هر فیلم پیکسار می توان ۵ انیمیشن همانند این انیمیشن را ساخت. این انیمیشن در حال حاضر و با گذشت ۶ هفته از اکران حدود ۸۰ میلیون دلار در کل دنیا فروش داشته باشد.

شاید انتظاراتی که از یک انیمیشنِ محصول پیکسار داریم را از کاپیتان زیر شلواری نداشته باشیم، اما دست کم در روایت داستان، بهتر از خیلی از محصولات پویانمایی دیگر عمل کرده است. داستانی با این محوریت: اگر بچه ‌های یک مدرسه ‌ی ابتدایی به دنبال انتقام از مدیر مدرسه باشند چه روی می ‌دهد؟

مطالعه کنید:  گالری کانسپت آرت انیمیشن «لاک پشت قرمز»

کاپیتان زیر شلواری انیمیشنی خانوادگی و با مزه است با حضور یک ابر قهرمان غیرعادی، و والدین می ‌توانند با خیال راحت با فرزندانشان به تماشای آن بنشینند. حتی برای افرادی چون من که از تولید بی ‌شمار آثار ابر قهرمانی خسته شده‌ اند، این انیمیشن می ‌تواند لذت‌ بخش و متفاوت باشد.

  

کمپانی دریم ورکس اعلام کرده است ساخت این انیمیشن که بر اساس سری کتاب هایی اثر دو پیلکی می باشد را از سال ۲۰۱۱ در نظر داشته است. این کتاب ها برای اولین بار در سال ۱۹۹۷ منتشر شدند و در مورد دو کودک بازیگوش (جرج برد و هارولد هاچینز) می باشند. بیش از ۵۰ میلیون نسخه از کتاب های پیلکی در آمریکا وجود دارد، علاوه بر آن، این کتاب ها در ۱۹ کشور دیگر نیز به چاپ رسیده اند که در بعضی از آنها جزو پرفروش ترین کتاب ها نیز می باشند.

دیوید سورن (کارگردان انیمیشن توربو) کارگردان انیمیشن و نیوکولاس استالر(Neighbors و Storks)فیلمنامه نویس آن می باشد. در انیمیشن Captain Underpants بازیگرانی چون کوین هارت(بازیگر فیلم های Ride Along و Jumanji)در نقش جرج، توماس میدلدیچ(Silicon Valley وSearch Party)در نقش هارولد، نیک کرول(Loving و Sing)در نقش استاد پاپی پنتس، جردن پله(Key & Pele و Keanu)در نقش ملوین اسندلی و اد هلمز(The Office و The Hangover)در نقش اصلی کاپیتان اندرپنتس صداپیشگی خواهند کرد.

این انیمیشن که نام کلی و اصلی آن Captain Underpants: The First Epic Movie (کاپیتان زیرشلوری: اولین فیلم حماسی) می باشد قرار است که در ۲ ژوئن ۲۰۱۷ (۱۲ خرداد ۱۳۹۶) اکران شود.

مطالعه کنید:  آشتی با تاریخ

 

منابع: hollywoodreporter، نقد فارسی

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۱ / ۵٫ ۱

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

25 + = 27

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.