اخبارمقالات

طراحی کاراکتر اسکلت ‌های انیمیشن Coco یک چالش بزرگ برای شرکت پیکسار بود

5.13Kviews
۳٫۳
(۴)

انیمیشن Coco «کوکو» که محصول مشترک شرکت پیکسارو دیزنیاست، مخاطبان را به دنیای مردگان خواهد برد و در آن ‌جا، قرار است تا ما ماجراهای شخصیت اصلی این فیلم، یعنی پسری به نام میگوئل (Miguel) را دنبال کنیم که پس از آنکه یک موسیقی خاص توسط گیتارش می ‌نوازد، به صورت تصادفی، به آن قلمرو وارد می ‌شود؛ و تمام این اتفاقات داخل فیلم، در روز مرگ (Día De Los Muertos) که یکی از روزهای مخصوص در مکزیک است و زمانی است که مرز بین دنیا ها بسیار باریک می ‌شود، اتفاق می‌ا فتد. در ادامه ‌ی این مسیر، میگوئل خانواده خودش را ملاقات می‌ کند و آن‌ ها کمی بیش از حد اسکلتی به نظر می ‌رسند.

 

وقتی که ما مراسم روز مرگ را تجسم می ‌کنیم، چه تصویری اول به ذهن ما خطور می ‌کند؟ تصاویری که معمولا به ذهن ما می‌ آیند، جمجمه‌ ها و در درجه‌ ی اول، اسکلت ‌هایی خواهند بود که به طرز باشکوهی لباس پوشیده ‌اند. این مراسم و جزئیات آن که در کشور مکزیک برگزار می ‌شود، یک مشکل قابل ‌توجه را برای تیم طراحی و انیمیشن به وجود آورد؛ از آن‌ جا که کودکان معمولا عکس ‌العمل خوبی نسبت به اسکلت ‌ها ندارند، این تیم برای طراحی شخصیت ‌های این انیمیشن با مشکلاتی مواجه شدند. دنیل آریاگا (Daniel Arriaga) که طراح شخصیت این انیمیشن مربوط به شرکت ‌های دیزنی و پیکسار است، در توضیحاتی که درباره ‌ی مشکل طراحی اسکلت ‌های این انیمیشن داد، از هیچ جزئیاتی دریغ نکرد. در ادامه می‌توانید توضیحات او را بخوانید:

مطالعه کنید:  خط اکشن (قسمت اول)

 

طراحی اسکلت‌ها، برای ما به یک چالش بسیار بزرگ تبدیل شد. اولین چالش این بود که اسکلت‌ها معمولا ترسناک هستند، این‌گونه نیست؟ به همین خاطر، ما مجموعه‌ای از منابع مربوط به جمجمه‌ها و اسکلت‌های واقعی را جمع‌آوری کردیم، و همانطور که می‌دانید، اگر شاهد حرف زدن این اسکلت‌های واقعی باشیم، حتما به خاطر ترس، فرار می‌کنیم. من نمی‌خواستم شاهد حرف زدن اسکلت‌های واقعی باشم، ولی ما می‌خواستیم که شخصیت‌های ما تقریبا شبیه اسکلت‌های واقعی باشند. بنابراین ما عکس‌های استخوان‌های اسکلت‌ها را گرفتیم. همچنین ما یک اسکلت واقعی نیز مثل آن عروسک‌های اسکلت داخل مدارس داشتیم و در واقع سعی کردیم تا با استفاده از فتوشاپ، آن‌ها را کمی جذاب‌تر کنیم.

 

به این دلیل که پیام اصلی این فیلم درباره‌ی خانواده است و همچنین به این دلیل که بیشتر اتفاقات خوب داخل این انیمیشن، در سرزمین مردگان و آن جایی که خانواده فوت شده اکنون تبدیل به اسکلت شده‌اند، اتفاق می‌افتد، پس کاملا ضروری بود تا مطمئن شویم که کودکان با تماشای این فیلم نترسند. نگه داشتن تعادل بین اسکلت‌های واقعی و هم‌ چنین نگه داشتن نسخه‌ی جذاب و طنزآمیز آن‌ها، به دغدغه اصلی اعضای تیم طراحی تبدیل شده بود.

همانطور که قبلا هم گفتم، یکی از عکس‌هایی که برای تعریف روز مرگ (اشاره به همان مراسم کشور مکزیک)، در ذهن ما ظاهر می‌شود، اسکلت‌هایی هستند که به طرز باشکوهی لباس پوشیده‌اند. یکی از مشکلات اسکلت‌ها این است که تعریف ویژگی‌های بدنی آن‌ها از بین رفته است، که این امر موجب می‌شود تا تمایز بین آن‌ها بسیار سخت شود. این موضوع خودش یک مشکل جدید می‌آفریند، زیرا ماگوئل قرار است تا در سرزمین مردگان با خانواده فوت شده‌اش ارتباط برقرار کند. به همین خاطر چالش اعضای تیم طراحی این بود که چگونه صفات مورد نظر را، در اسکلت‌ها نمایش دهند تا مخاطبان بتوانند به راحتی آن‌ها را تشخیص دهند. همان‌طور که آریاگا توضیح داد، راه‌حل تیم طراحی استفاده و تمرکز بر روی نقاشی‌های روی صورت بود که در مراسم روز مرگ انجام می‌شود.

مطالعه کنید:  چهار فیلم از تولیدات آوینی به جشنواره "عمار" می‌رود

 

در ادامه می‌توانید راه‌ حل این مشکل را که آریاگا در طی سخنانش توضیح داد را بخوانید:

ما دو مشکل عمده داشتیم، اول این‌ که اتفاقی که برای اسکت‌ها می‌افتد، موجب می‌شود تا ما تمام اجزایی که شخصیت و صفات یک فرد را منتقل می‌کنند از دست دهیم؛ متوجه هستید، چشم‌های شما، دماغ شما، دهان شما، بافت عضلانی شما، و تمام اجزای دیگر که انتقال دهنده‌ی صفات یک فرد هستند. در این حالت همه‌ی ما شبیه به هم هستیم، پس شما چگونه قرار است تا در بین یک جامعه از اسکلت‌ها، یک شخصیت خاص را پیدا کنید؟ چگونه می‌توانید این اسکلت‌ها را تغییر دهید؟ به همین‌خاطر ما دسته‌ای از نقاشی‌ها و اسکلت‌ها را آماده کردیم تا بتوانیم سبک‌هایی را کشف کنیم و هم‌چنین راه‌های مختلفی را نیز برای کاهش عنصر ترس در جمجمه‌ها، پیدا کنیم. یک بخش بزرگ دیگر مربوط به مراسمات روز مرگ، نقاشی روی صورت است، پس ما باید مطمئن می‌شدیم که صورت‌های رنگی را نیز در اسکلت‌ها قرار دهیم. مشکل نقاشی روی صورت هم این بود که ممکن بود بسیار منحرف کننده باشد، به همین خاطر ما باید آن‌را نیز یک بار امتحان می‌کردیم.

در حالی‌ که تیم طراحی این انیمیشن، هنگام طراحی اسکلت‌ها برای انیمیشن Coco که محصول همکاری شرکت پیکسار و دیزنی است، با چالش‌های متعددی روبه‌رو شد، برای خیلی‌ها مشخص است که همیشه بهای کارهای سخت را بعدا دریافت می‌کنیم. اعضای خانواده ماگوئل را که ما در تریلرهای این فیلم، که درباره‌ی دنیای مردگان بود دیدیم، بسیار دوست داشتنی بودند و درعین حال نیز شناسایی آن‌ها آسان بود و در جمع گم نمی‌شدند. هرکدام از آن اسکلت‌ها، با بقیه متفاوت است و همین امر قدرت زیادی به انیمیشن Coco مربوط به شرکت‌های پیکسار و دیزنی می‌دهد.

مطالعه کنید:  انیمیشن کوتاه Unsatisfying

 

منبع: cinema.gamefa

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۳٫۳ / ۵٫ ۴

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

6 + 3 =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.