اخبارمقالات

چرا برخی از بزرگسالان به تماشای کارتون علاقه دارند؟

2.26Kviews
۲
(۱)

برای بسیاری از بزرگسالان تماشای برنامه‌های کودکان از جمله کارتون جذابیتی ندارد و تنها در صورتی که مجبور به همراهی با کودکان باشند، به تماشای این برنامه‌ها می‌نشینند. اما برخی دیگر از دیدن کارتون لذت می‌برند و تصمیم آنان برای تماشای کارتون مستقل از همراهی یا عدم همراهی با کودکان است.

 

در این نوشتار به اختصار به برخی از دلایل این علاقه بزرگسالان به کارتون می‌پردازیم:

کارتون‌ها سرشار از آزادی هستند.

در پردازش شخصیت و فضای کارتون‌ها مطلقا هیچ محدودیتی وجود ندارد. شخصیت‌ها می‌توانند کارهایی را انجام دهند که در دنیای واقعی امکان ناپذیر است. آنان می‌توانند با وجود جثه بزرگ از مسیرهای باریک رد شوند، بارها بمیرند و زنده شوند، به فضا سفر کنند و بدون نگرانی از سلامت هرچه می‌خواهند بخورند. این عدم محدودیت به افراد این امکان را می‌دهد تا ساعاتی غرق در این زندگی متفاوتی که محدود به زمان و مکان نیست، شوند.

در تولید کارتون‌ها از هنر بهره گرفته شده است.

هنر طراحی و نقاشی، رنگبندی و در مدل‌های جدیدتر طراحی‌های سه بعدی از دیگر عوامل جذب بزرگسالان به کارتون است. جادوی رنگ می‌تواند بسیاری را مسحور خود کند. علاوه بر این بسیاری از کارتون‌ها داستان‌هایی را در دل خود دارند که نشات گرفته از آثار ادبی برجسته است.

دیدن کارتون به بزرگسالان کمک می‌کند تا درک بهتری از دنیای کودکان داشته باشند.

گرچه همه افراد جامعه ممکن است فرزند نداشته باشند، اما این امکان وجود دارد که با کودکان فامیل، آشنایان و همسایگان در تماس قرار گیرند. تماشای کارتون به بزرگسالان کمک می‌کند تا با درک بهتر دنیای کودکان، با آنان ارتباط بهتری برقرار کنند.

مطالعه کنید:  نگاهی به تولد صنعت انیمیشن در ژاپن

کارتون می‌تواند حس خوب دنیای کودکی را در بزرگسالان زنده کند.

با افزایش سن و درگیر شدن با مسائل جدی زندگی، بزرگسالان به مرور از دنیای شیرین کودکی فاصله می‌گیرند. خاطرات خوب کودکی کمرنگ می‌شوند و مزه‌های دوست داشتنی در ذهنشان رنگ می‌بازند. تماشای کارتون کمک می‌کند تا خاطرات شیرین کودکی که در ذهن بزرگسالان بایگانی شده، برایشان زنده شود.

البته باید توجه کرد که آنچه در این باره گفته شد مربوط به کارتون‌هایی است که برای کودکان تهیه و تولید می‌شوند. در دنیای امروز کارتون‌هایی برای گروه سنی بزرگسالان نیز تهیه می‌شوند که به مسائل مربوط به آنان می‌پردازد. دلایل علاقمندی به این قبیل تولیدات با کارتون‌های مخصوص کودکان می‌تواند متفاوت باشد.

 

منبع: euronews

خانه انیمیشن

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۲ / ۵٫ ۱

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

12 + = 19

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.