اخبارمقالات

پیکسار چگونه این کار را انجام داده است

2.4Kviews
۴
(۴)

برای نورپردازی یک شات انیمیشن کوکو از ۷ میلیون منبع نوری استفاده شده است.

 

کارگردانی انیمیشن Coco بر عهده لی آنکریچ، کارگردان انیمیشن Toy Story 3(داستان اسباب‌بازی ۳)، بوده و آدریان مولینا، نویسنده انیمیشن The Good Dinosaur (دایناسور خوب) کار نوشتن فیلمنامه این فیلم انیمیشن را بر عهده داشته است. مولینا در کارگردانی انیمیشن Coco به آنکریچ نیز کمک خواهد کرد. طبق خلاصه داستان که پیش از این پیکسار از انیمیشن Coco منتشر کرده است:

انیمیشن Coco داستان کودکی به نام میگوئل را روایت می‌ کند که با وجود ممنوع بودن موسیقی در خانواده او، وی آرزو دارد که روزی مانند الگوی خود ارنستو د لا کروز تبدیل به یک نوازنده حرفه‌ ای و مشهور شود. میگوئل در نهایت تصمیم می ‌گیرد که با کمک دوست دوست داشتنی و نه چندان قابل اعتماد خود به نام هکتور که یک اسکلت است، به سرزمین مردگان سفر کند تا دلیل و راز مرگ ارنستو د لا کروز را کشف کند.

  

لینک دانلود ویدیو با کیفیت HD

آنکریچ (کارگردان) از تیمش درخواست می کند تا چیزی را خلق کنند که تا به حال نمونه آن دیده نشده است. آن ها تصمیم گرفتند تا برج غول پیکری را که در دنیای مرده گان وجود داشت را به بهترین نحو ممکن خلق کنند.

برناردی سوپروایزر انیمیشن کوکو می گوید: در بالای برجی که در سرزمین مردگان وجود داشت و ساکنین آن را نیز مردگان تشکیل می دادند، همچنان ساخت و ساز وجود داشت. زیرا همواره به افراد مردگان و در نتیجه ساکنین این برج اضافه می شدند و برج به صورت عمودی در حال بزرگ شدن بود.

مطالعه کنید:  5 پرنسس فراموش شده دیزنی

 

برناردی و تیمش ساختن این برج را در کامپیوتر شروع کردند. آن ها برای آنکریچ این امکان را فراهم کردند تا برج را درون آیپد خود تماشا کند و در آن به گشت و گذار بپردازد. کارگردان می خواست تا این برج با شکوه را در انیمیشن خود داشته باشد. در ساخت این برج با شکوه چندین چالش بزرگ وجود داشت که بزرگترین آن این بود که چطور این حجم روشنایی به صورت طبیعی در آن اجرا شود (زمانی که در شب به نمایش در می آید).

اکثر ماجرا های فیلم در شب اتفاق می افتد. کوکو پر جنب و جوش ترین و رنگارنگ ترین فیلم پیکسار خواهد بود. تیم تولید در سفر خودشان به مکزیک شاهد روستا ها و مراسم رنگی مردم مکزیک از نزدیک بودند.

دانیل فینبرگ (مدیر عکاسی و نورپردازی) می دانست که این مکان در فیلم باید یک جای شاد و پر از جنب و جوش باد. در نورپردازی این انیمیشن از چندین منبع نوری مختلف استفاده شده است: شامل شمع ها، چراغ خیابان ها، چراغ های پلازا، چراغ های کنار ساختمان ها و چراغ های داخل پنجره ساختمان ها.

 

فینبرگ می دانست که در نورپردازی در این انیمیشن و به خصوص در شات برج نمی توان نور ها را به صورت دستی وارد کرد. قرار دادن ۷ میلیون منبع نوری به صورت دستی و به شیوه معمول نیازمند سال ها زمان است و تنظیم هر یک در شات می تواند یک کابوس بزرگ باشد. او و تیمش از تکنولوژی که برای اولین بار در انیمیشن «دایناسور خوب» (سکانس کرم های شب تاب) استفاده شده بود استفاده کردند.

مطالعه کنید:  شباهت بیش از حد نسخه انیمیشن دیو و دلبر (1991) با نسخه بازسازی شده آن (2017)

او می گوید: اگر بخواهم این موضوع را به صورت بسیار ساده بیان کنم به این صورت است که ما از کد گذاری استفاده کردیم، به این ترتیب که بوسیله کد ها و گفتن این که به عنوان مثال به دنبال چراغ های خیابان بگردد، این سیستم می توانست تمام چراغ های خیابان را پیدا کند و چراغ در داخل آن ها قرار دهد. به دلیل همین قابلیت زیبای کامپیوتر و ریاضی من می توانستم به راحتی تمام چراغ های خیابان را روشن کنم و همچنین آن ها برا ه شیوه ی دلخواه و متفاوت برای زیبایی بیشتر تصویر آرایش دهم و همچنین این کار بسیار ارزان تمام شود. اگر ما به صورت دستی اقدام به این کار می کردیم میلیون ها بار کار ما پرهزینه تر می شد.

 

او می گوید معنای ارزان تر شدن فقط هزینه کردن نیست بلکه کار کامپیوتری هم جزو آن است. هر چه این کار گران تر تمام شود، پروسه پردازش کامپیوتری بیشتر و طولانی تر می شود.

  

لینک دانلود ویدیو با کیفیت HD

آنتونی گونزالس در نقش میگوئل، آنا افلیا مورگیا در نقش مادربزرگ ماما کوکو، رینی ویکتور در نقش مادربزرگ، جیمی کمیل در نقش پاپا، سوفیا اسپینوزا در نقش ماما، لوئیز والدز در نقش تیو برتو و لومباردو بایار در نقش ماریاچی از دنیای واقعی و زنده‌ها، بنجامین برت در نقش ارنستو د لا کروز، گائل گارسیا برنال در نقش هکتور، ادوارد جیمز آلموس در نقش چیچارون، آلانا اوباک در نقش ماما ایملدا، سلنه لونا در نقش تیا رزیتا، آلفونسو آرائو در نقش پاپا خولیو، هربرت سیگوئنزا در نقش تیو اسکار، اکتاویو سولیس در نقش ایجنت ارایول، گابریل ایگلسیاس در نقش رئیس کلرک، چیچ مارین در نقش افسر و بلانکا آراسیلی در نقش EMCEE از دنیای مردگان، از جمله بازیگرانی هستند که به عنوان صدا پیشه در انیمیشن Coco حضور داشته ‌اند.

مطالعه کنید:  نمایش انیمیشن هندی ای کریشنا در هشتمین جشنواره پویانمایی


انیمیشن Coco قرار است در تاریخ ۲۲ نوامبر امسال (۱ آذر) به ‌روی پرده ‌های سینما برود.

منبع: pixartimes

 خانه انیمیشن

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۴ / ۵٫ ۴

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

78 + = 84

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.